Hari ini merupakan hari minggu jadi Hana akan hercuti selama 2 hari. Bukan main seronok kerana dia dapat menghabiskan cutinya dengan memerap di dalam bilik dan berehat saja.
Selepas Hana selesai solat subuh dia mengambil peluang untuk melelapkan matanya tapi bunyi bising di tingkat bawah merosakkan moodnya yang ingin tidur kembali. Hana bangun dan mandi dia hanya memakai pakaian biasa dan mengikat rambut sanggul sahaja hari cuti ni rimas kalau rambut dilepaskan.
Ketika Hana turun dari tangga betapa terkejutnya melihat abang Adam datang ke rumahnya. Wah bersinar- sinar muka Hana padahal tadi bukan main lagi dia nak tidur." Ehhh abang Adam kenapa datang rumah harini? " soal Hana sambil tersenyum.
" Saja ja datang nak jumpa mummy dengan daddy " jawab Adam
" Kalau macam tu apa kata abang makan tengahari kat sini Hana boleh masak untuk makan tengahari bolehkan mummy? " tanya Hana kepada Datin Salma.
" Mesti la boleh kalau macam tu mummy tolong apa yang patut nak tak ?" Soal Datin Salma ingin menghulurkan bantuan untuk membantu anak daranya.
" Tak yah la mummy biar harini Hana buat semua mummy duduk diam-diam harini mak kiah pon tak perlu tolong juga" kata Hana melarang mummynya.
" Abang nak makan apa harini biar Hana masakkan? " soal Hana kepada Adam.
" Boleh ke chess mata tu bukan main sembab lagi tak yah la" ujar Adam.
" Ishh orang boleh lah cakap je nak makan apa" kata Hana sambil mencebikkan mukanya.
" Ye lah kalau macam masak nasi ayam kat abang, sebab dah lama abang tak makan nasi ayam yang Hana selalu buat dulu kat abang" kata Adam sambil senyum ke arah Hana .
" Ok Hana gi dapur dulu ye " ujar Hana lalu dia berlalu ke dapur.
Hana mengingati balik bahan yang perlu digunakan untuk memasak nasi ayam kegemaran kesayangnya.
Bahan untuk Nasi
2 cawan beras
1 inci kulit kayu manis
1 kuntum bunga lawang
2 kuntum buah pelaga
2 ulas bawang putih dicincang
3 sb mentega
1 helai daun pandan
Garam (secukup rasa)
YOU ARE READING
CIK KALUT ENCIK HANTU ( Slow Update )
Romance'Cik Kalut atau namanya UNGKU HANA BATRISYA BINTI UNGKU AZMAN. Umur Hana 23 tahun tapi perangai macam budak darjah 3 pening kepala abang- abangnya nak menjaga adik perempuan seorang tapi macam ada sepuluh rasanya 😒 ' 'ENCIK HANTU atau namanya MEGA...