Hari yang paling malas dalam dunia iaitu hari isnin siapa suka bila hari mulanya kerja. Hana bersiap dan turun ke tingkat bawah. Dia melihat mummy berada di meja makan bersama daddynya.
" Morning mummy daddy " ujar Hana dan duduk di meja makan.
" Hana daddy ada benda nak bincang dengan kamu " ujar Datuk Ungku Azman serius. Hana melihat daddynya dengan pandangan penuh makna.
" Ya kenapa daddy" ujar Hana perlahan sambil menyapu roti dengan mentega.
" Start tomorrow, you need to work with daddy. If you like it or not you still need to go office, Hana" ujar Datuk Ungku Azman tegas.
" Tapi daddy tahu kan Hana tak suka? " ujar Hana masam . Hilang seleranya untuk breakfast.
" No Hana daddy dah banyak bagi Hana peluang ada masanya Hana kena ikut cakap daddy sama ini keputusan muktamad daddy! " balas Datuk Ungku Azman dan berlalu pergi tanpa menolah kepada Hana.
Hana mengeluh perlahan bila daddynya tetap dengan keputusannya.
❤️❤️❤️
Rayyan sampai ke office awal hari ini. Menunjukkan dia seorang yang bertanggungjawab dengan kerjanya. Rayyan disapa oleh setiausahanya.
" Encik Rayyan, Datuk Megat panggil Encik Rayyan untuk masuk ke pejabatnya sekarang" ujar Kak Hamidah.
" Ok baiklah, thanks kak buat air milo panas kat saya " ujar Rayyan kepada Kak Hamidah. Kak Hamidah hanya menggangukkan kepalanya.
Rayyan sampai di hadapan pintu bilik Datuk Megat Ilham. Rayyan menggetuk pintu tanda meminta kebenaran untuk masuk.
" Yes papa, ada apa papa panggil Rayyan? " soal Rayyan.
" Duduk papa nak beritahu kita akan ada projek baru dengan Datuk Ungku Azman, untuk pembukaan resort baru kita di Kedah tak lama lagi jadi papa nak kamu yang handle untuk projek ni " balas Datuk Megat kerana dia percayakan anak lelakinya mampu untuk mengetuai projek tersebut.
Rayyan tersenyum mendengar berita tersebut dan dia yakin mampu mengalah tanggungjawab tersebut." Baik papa Rayyan akan buat sebaik mungkin untuk handle projek resort kita ni papa thank you bagi Rayyan peluang ni " ujar Rayyan dan memeluk Datuk Megat.
" Papa percayakan Rayyan mampu lakukan ni dan tolong jangan hancurkan kepercayaan papa" balas Datuk Megat tegas apabila bab kerja sangat penting baginya.
" Baik papa Rayyan do my best kalau macam tu Rayyan keluar dulu ye papa. Rayyan ada lagi kerja yang tak siap lagi" ujar Rayyan dan berlalu keluar daripada bilik Datuk Megat.
❤️❤️❤️
Hana menolak pintu Butik Seri Maya dengan perasaan yang tidak mampu untuk dia terangkan marah, sedih, kecewa hanya kesabaran di jiwanya sahaja mampu untuk dia bertahan.
" Hana are you ok darling ? " Soal Ungku Aini.Hana hanya tersenyum dan membalas pertanyaan mama dengan anggukan di kepala.
" Daddy Hana dah beritahu mama kata yang esok Hana dah kena start kerja dengan daddy" ujar Ungku Aini apabila adik lelakinya Azman meminta untuk Hana mula bekerja bersamanya di pejabat.
" Tapi mama Hana tak suka langsung kerja dekat office daddy. Kenapa daddy suka paksa Hana?" soal Hana .
" Hana mama tahu perangai daddy kamu macam mana daddy kamu tu bukan pemaksa tapi bila dia dah sabar but seseorang tu lepaskan peluang yang dia beri tak da gunanya lagi Hana thing positive ok " balas Ungku Aini panjang bila melihat anak buahnya seakan terkilan dengan sikap Datuk Ungku Azman.
" Ok Hana try dulu macam mana ni mama kalau Hana tak da sapa nak ganti tempat Hana pulak" soal Hana.
" Yang tu Hana tak perlu risau daddy Hana dah cari pengganti dah pun " ujar Ungku Aini tersenyum. Hana hanya tersenyum nipis dan memikirkan bagaimana keadaannya esok akan bekerja bersama daddynya dan dua orang abangnya. Hana menyambung kerja kerana ini merupakan tugas terakhir bekerja di butik mamanya.
Mamanya memberikannya untuk pulang awal dan mama sempat berpesan kepadanya untuk berehat Hana sekadar mendengar kerana kalau ia melawan mungkin dia akan diluku kepalanya.
❤️❤️❤️
Hana menilik jam tangannya menunjukkan angka 4:30 petang. " La baru pukul 4:30 aduhh bosan la kalau aku balik awal. Apa kata aku gi shopping baju-baju baru untuk start kerja akan pon sekarang ni dah jarang ada baju baru" ujar Hana sambil membawa keretanya.
Hana melihat baju di butik tersebut dengan perasaan teruja kerana sudah lama dia tidak shopping. Hana menuju dari satu rak ke satu rak baju yang berada di butik tersebut. " Cantiknya rambang mata kalau nak pilih ni " ujar Hana perlahan. Tanpa membuang masa dia mengambil 5 pasang baju untuk dipakainya esok.
Please comment and vote😘
YOU ARE READING
CIK KALUT ENCIK HANTU ( Slow Update )
Romantizm'Cik Kalut atau namanya UNGKU HANA BATRISYA BINTI UNGKU AZMAN. Umur Hana 23 tahun tapi perangai macam budak darjah 3 pening kepala abang- abangnya nak menjaga adik perempuan seorang tapi macam ada sepuluh rasanya 😒 ' 'ENCIK HANTU atau namanya MEGA...