Bab 30

6.3K 199 13
                                    

ENCIK PLAYBOY SUAMIKU

"MAMA!"

Aku terus memeluk tubuh mama yang sedang ralit menonton televisyen. Mama mengurut dadanya perlahan.

"Ya Allah! Nina! Dah kenapa masuk tak bagi salam? Terkejut mama!" Mama menampar lenganku.

Aku tersenyum kambing. "Hehehe. Nina rindu sangat kat mama dengan papa. Sampai lupa bagi salam."

Mama menggeleng perlahan. Aku menyalami tangan mama. Kulihat Fidzwan masuk ke dalam rumah sambil tersenyum.

Fidzwan menuju ke arah mama lalu dia menyalami tangan mama.

"Mama sihat?" Soal Fidzwan.

"Alhamdulillah, sihat." Ujar mama sambil tersenyum.

"Ma, papa mana?"

"Dia kerja la. Kejap lagi baliklah tu. Eh, dah makan ke belum? Kalau belum, mama nak panaskan makanan dulu." Soal mama yang ingin berdiri. Namun, cepat-cepat aku menahan mama dari berdiri.

"Ehh tak payahlah mama. Kitorang dah makan." Ujarku.

Memang aku dengan Fidzwan dah makan kat luar tadi. Lepas makan tu terus datang sini. Nasib baik Fidzwan bagi pergi.

"Ni, tak bermalam dekat sini ke?" Soal mama.

Fidzwan menggeleng perlahan. "Tak. Esok Iwan hantar Nina kat sini. Sebab esok Iwan kena pergi Shanghai."

Kata-kata Fidzwan itu membuatkan aku terkejut beruk. Pergi Shanghai? Dia tak bagitau aku pun. Huhu ni yang nak nangis ni.

"Pergi Shanghai!? Abang tak bagitau pun..."

"Takut sedih..." balas Fidzwan tersenyum tipis.

Aku memeluk tubuh. Ahh merajuk la macam ni. Nak pergi Shanghai esok tak bagitau awal-awal. Tergantung sepi la aku di Malaysia ini huhuhu.

"Haih? Merajuk dah?" Soal mama yang mencucuk-cucuk pipiku.

Aku mengembungkan pipiku lalu aku memandang ke arah lain. Merajuklah! Hubby aku nak tinggal aku esok huhuhu.

"Iwan pujuk la dia. Mama tak tahu..." ujar mama lalu mama beredar dari situ.

Cehh.

Fidzwan menghampiriku. Namun aku tetap tidak memandang ke arahnya.

Fidzwan memeluk pinggangku. Aku cepat saja menepis. Alele merajuk an? Jangan berlembut hati sangat hahahah.

"Alolo sayang merajuk eh? Jangan la macam ni. Abang pergi 3 hari je." Ujar Fidzwan lembut.

Tiga hari je? Hello! Bagi aku tiga hari tu macam seminggu tahu tak!? Erghhh.

"Nak ikut." Ujarku tanpa memandang ke arahnya.

"No no no. Sayang memang tak boleh ikut.

Aku mencebik. Ni yang nak menangis tak berlagu ni. Huhuhu.

"Abang janji, lepas abang balik je sayang nak berkepit dengan abang 24 jam pun berkepitlah. Please, jangan macam ni. Susah hati abang nak pergi esok."

Aku menghela nafas berat. Tubuh aku pusing menghadap ke arahnya.

"Abang pergi je la. Nina okay je."

Aku tersenyum tipis.

***

(Someone pov)

AKU tersenyum sinis ke arah satu botol kecil yang berwarna gelap ini. Aku membelek-belek botol ini.

"Good. That's why I like your work." Ujarku kepada lelaki yang berada di hadapanku ini.

"No problem. I dah biasa beli benda macam ni." Ujarnya sambil tersenyum menampakkan lesung pipitnya.

"I harap sangat plan kita ni menjadi. Lepas je semua selesai, comfirm dia akan datang pada I. Ahh I like it!" Aku mencium botol yang berada di tanganku ini.

"I pun harap macam tu. Takpe la. Bye. Goodluck for tomorrow." Dia kemudiannya berlalu pergi dari sini.

Aku memandang susuk tubuhnya yang semakin menghilang.

Aku tersenyum sinis apabila melihat botol ini kembali.

Dah lama aku tunggu saat ni. Memang aku tak berani buat dulu. Tapi sekarang, aku akan buat. Demi dia. Aku tak kira. Aku akan buat jugak.

"I harap you takkan bahagia dengan Iwan!"


Why rasa liat sgt nk update yini story??😞 Bila tahun mau habis adehh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Why rasa liat sgt nk update yini story??😞 Bila tahun mau habis adehh. Hmm aku harap sgt habis tahun ni jugak. Gue enggak mau buat story melayu dahh. Mau buat fanfiction hehew😃

☆ミ Isteri Mamat Playboy ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now