"Apa ni? Lepas la. Aku tolak ni."
"Cuba la tolak kalau kau nak aku cium kau."
"Bengap." Clara menunduk malu.
"Clara , pandang sini kau nak aku lepas." kata Kirito. Clara pantas menoleh dan...
Chup
Clara terpaku. Pipi dia...
KIRITO CIUM!!!
~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~
Muka Clara merah menahan geram , marah dan malu.
Kirito?
BUDAK TU DAH SENGIH SENGIH DARI TADI!!
GATAL!!
Pelukan dieratkan.
"K-Kirito. L-lepas." Clara memegang tangan Kirito.
"Tak mau. Bukan selalu." pelukan dipinggang Clara makin lama makin erat. Kepala disandarkan di bahu Clara.
'PAHAL DIA NI??!!!!' ronta Clara didalam hati.
"Blushing ke Clara?" soal Netsu menahan ketawa.
'Diam la kau!!'
"Kenapa tiba tiba diam ni?" soal Kirito. Ada nada mengusik disitu.
"Shut up..." balasnya kembali. Mukanya masih ditundukkan.
"Dah sampai!!" jerit Zen tiba tiba. Dia pantas mendarat di atas puncak gunung itu.
Sebaik sahaja mendarat diatas tanah , Clara pantas menoleh kebelakang dan menolak Kirito sekuat hati.
"ADUH!! SAKITLAH!!" yang lain terkejut mendengar jeritan Kirito. Mereka pantas menoleh.
"Kenapa?" soal Shin.
"Nothing." Clara memperbetulkan kerudungnya dan turun dari badan Zen selamba. Yang lain hanya berpandangan sesama sendiri sebelum mereka ikut turun. Kirito bangun.
"Terima kasih Zen sebab tumpangkan kami." ucap VY sebagai wakil.
"Takde hal la. Yang penting DIA selamat." Zen terus terbang meninggalkan mereka
Clara tersentak. Dia faham maksud Zen. DIA ialah dirinya sendiri. The Legends Warriors.
Yang lain pula hanya mendiamka diri. Mereka hairan dengan apa yang dimaksudkan oleh Zen.
"Jom la. Pengetua cakap nanti ad--" percakapan Emma berhenti apabila tiba tiba sahaja angin yang kuat hampir melayangkan tubuh mereka.
"KAU MAKSUDKAN BENDA NI KE?!!" kata Kirito.
"AKU LUPA BAGITAHU LA!!!" balas Emma. Dia memang sedia maklum yang apabila mereka sampai dipuncak , akan ada angin kuat datang. Mereka cuba bertahan dengan memegang pokok pook yang ada.
"ARGHH!!!" Clara menjerit apabila tiba tiba sahaja tubuhnya melayang diterbangkan angin. Dia pantas menggapai dahan pokok yang agak tinggi. Beberapa kali dia hampir melayang semula. Kerudungnya dipegang kuat agar tidak tercabut.
YOU ARE READING
[C] Aishar World: The Lost Powers
FantasyBeautiful And Perfect Book Cover By @ummulemonade Kisah Seorang Gadis. Misteri. Pendiam. Berani. 3 Sikap Membawa Tanda Tanya Kepada Semua Orang. Misteri Tetapi Menarik. Pendiam Tapi Lincah. Berani Tapi Menakutkan. Dibuli. Dihina. Diejek. Menjadi Rut...