TLP 6 ~ Mimpi

12.7K 756 64
                                    

Selepas sahaja daripada pertandingan itu , pelajar diberi rehat selama 30 minit dan kemudian sambung belajar.

Mereka sekolah dari jam 7 Pagi hingga 6 Petang. Pertandingan tadi hanya 1 jam dan habis pada pukul 4.

Sian... Kejam aku kasi 11 jam diorang belajar😂

The Elements duduk di meja mereka selepas membeli makanan.

"Wei Clara. Macam mana kerudung kau tak terbuka eh tadi? Dan macam mana kau boleh berlawan macam tadi?" soal Shiro.

"Aku pun tak tahu." kata Clara. Dia sendiri pelik.

"Sebab aku." seseorang tiba tiba menyampuk.

Mereka menoleh ketepi dan kelihatan Luke menuju kearah mereka.

"Maksud Senior Luke?" soal VY.

"Aku gunakan kuasa aku untuk tahan kerudung Clara dari terbuka."

"Thanks." ucap Clara. Luke mengagguk.

"Yang tentang aku berlawan tu Aunty aku yang ajarkan. Dia kerja sebagai polis dan dalam masa yang sama dia ialah spy rahsia. Dia ajar aku cara guna senjata , mengelak dan menahan serangan dan gymnastik." terang Clara.

"Ouh patutla." mereka mangangguk.

"Kenapa kau tak lawan je pembuli kau?" soal Luke.

"Saya bukan apa Senior.... Cuma saya takut. Saya mana ada kawan. Macam mana saya nak lawan beratus orang sedangkan saya seorang." kata Clara.

"M-maaf. Aku tak tahu." ucap Luke. Belum sempat dia membalas seseorang menarik tangannya.

"Woi lepasla!!" jeritnya. Kelihatan Kana mencengkam tangan Cara erat. Pelajar pelajar yang lain memerhati.

"You ni memang memalukan kami!!!" marah Kana. Kali ini dia menarik rambut Clara. Luke cepat cepat menggunakan kuasanya untuk menahan kerudung Clara dari terbuka.

"Woi!!!" Emma sudah berdiri. Barannya sudah datang. Begitu juga yang lain.

"You!! Tengok perempuan ni! Dia malukan I tadi!!" adu Azura kepada Shin.

"Entah! You cuba bagi pegajaran kat dia!" kata Erika kepada Shin pula.

Clara pantas menarik semula rambut Kana sehingga pegangan Kana dirambutnya terlepas.

"Aww!! Sakit la!!" Clara melepaskan rambut Kana kasar.

"You!! Tengok perempuan ni tarik rambut I!!" adu Kana kepada Kirito.

"WOI BABUN!! TAK TAHU MALU KE??!!!" berdesing telinga mendengar jeritan Emma.

"Buat apa I nak malu kalau ni Boyfriend I?!" kata Azura. Mereka bertiga memeluk lengan Kirito , Shin dan Shiro.

"Sejak bila kitorang jadi Boyfriend korang ha??!!" jerit Shin. Mereka bertiga cuba meleraikan pelukan itu.

"Sejak dulu la..." The Baby mengeratkan pelukan. Kirito , Shin dan Shiro menolak mereka kuat.

"Dah la tu!!" kata Clara.

"Eh You diam la!!" Kana menarik rambut Clara lagi sekali.

"Lepas kan Clara la!" VY yang tadi yang berdiam diri menjerit.

"You jangan campur!!" giliran Erika pula menarik rambut VY dan Azura menarik rambut Emma.

"WOI BABUN!! JANGAN KACAU KITORANG BOLEH TAK!!!!!" serta merta pegangan The Baby terlepas apabila mendengar jeritan Kirito.

[C] Aishar World: The Lost PowersWhere stories live. Discover now