"MANA PEREMPUAN SUNDAL TU HAH??!!"
Luke terus keluar dari khemah kesihatan.
"Matilanak!!"
Clara terus sahaja bangun dari pembaringannya. Sakit dikepala tidak dirisaukan.
Luke kalau marah lebih seram dari Kirito.
"MANA THE BABY??!!"
Dan muka semua orang kembali pucat.
Dengan menggunakan kuasa Telekenesis nya , Luke menarik 3 perempuan itu berhadapan dengan mereka.
Muka Kana , Erika dan Azura makin pucat.
"Apa yang korang dah buat?!" Dingin dan keras suaranya berkata kata.
"K-kami tak buat apa apa." Balas Kana.
"Abang , dah la tu.." Clara menarik Luke kebelakang.
"Aku dah tak boleh sabar! Dorang ni memang cari maut dengan aku!" Luke memunculkan Pedang Halilintar Hitam.
"Ya tuhan! Sudah aku cakap sudah! Kau ni pun sabar la." Clara mengetuk kepala Luke.
"Sakitlah saitan!" Luke menjeling Clara.
"Pahal korang buat benda ni hah?" Soal Luke dingin.
"K-kami.."
"JAWAB."
"Perempuan ni yang rampas hak I!" Kata Kana.
Luke dan Clara mengerutkan dahi.
"Hak?"
"Kirito tu hak I la!" Kana mendengus.
Suasana hening seketika.
Kali ini bukan Luke yang marah tapi..
Clara sudah memerah muka.
"Apa. Yang. Kau. Cakap. Ni. Hah??!" Disebalik kerudung , mukanya tersangat merah.
"Kirito tu hak I! You rampas dia! Lagipun You ni memang pun pela--"
Tanpa sempat Kana menghabiskan ayatnya , tubuhnya sudahpun terpelanting kebelakang akibat tendangan Clara.
"Aku memang tak sangka lah benda ni akan berlaku. Tapi kau memang nak kan?"
"W-wei Clara.. Tadi kau suruh aku sabar , aku rasa kau yang patut sabar. Wei jangan buat benda bukan bukan." Kata Luke. Dia pun takut melihat perubahan Clara.
"Kali ni aku lepaskan kau , tapi lain kali kau buat hal lagi , darah kau akan menitik atas tangan aku sendiri. Faham??"Clara tersenyum sinis.
Kawan kawan nya dipandang. Atau lebih tepat Kirito.
"Sekarang SALAH SIAPA?"
Clara terus menarik tangan Luke pergi.
Tapi sebelum itu ,
"Pengetua , kami nak The Baby digantung 3 bulan!!"
Laungan Luke membuatkan semua orang terpaku. Pengetua mengeluh perlahan.
"Dua dua keras keoala." Kata Pengetua perlahan.
"Kita dah buat salah besar.." Kata Shiro perlahan. Masing masing menunduk.
Kirito... Sedaya upaya menahan rasanya.
~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~
Clara menghempaskan dirinya di katil. Sekarang dia berada di rumah Luke.
YOU ARE READING
[C] Aishar World: The Lost Powers
FantasyBeautiful And Perfect Book Cover By @ummulemonade Kisah Seorang Gadis. Misteri. Pendiam. Berani. 3 Sikap Membawa Tanda Tanya Kepada Semua Orang. Misteri Tetapi Menarik. Pendiam Tapi Lincah. Berani Tapi Menakutkan. Dibuli. Dihina. Diejek. Menjadi Rut...