TLP 37 ~ Dia Datang

7.7K 479 15
                                    

"Wei dah rehat.. Jom pergi kantin." Ajak Shin.

Makan nombor 2 betul.

Emma: Aik? Siapa nombor 1?

Waina: Of course me lahh

Mereka menuju kekantin. Mata mata memandang mereka sejurus sampau kekantin.

Dah memang jadi rutin. Mana tak nya Clara Si Gadis Berkelubung berkawan dengan budak hensem cantik.

Tapi Clara cantik apa.

Tu ha luar dalam cantik tak macam.....

"Hoi betina!!" Kan dah keluar beruk ni. Belum sempat aku habis cakap.

Leticia , Kagomi dan Miyu.

Yeah... Dorang masih belum insaf.

Mana Mia dan Mio? Hehehe dorang ni ada masalah keluarga dan terpaksa pergi atau dinamakan pindah ke Australia. Huhuhu... Clara rindu doranggg auuu

"Kau ni aku dah bagitaulhu jangan rapat dengan Kirito aku!!" Leticia menarik kerudung Clara.

"Lepaslah betina!!" Jerit Clara. Emma dan VY turut menolong.

Yang tiga jejaka tu hanya mampu menahan rasa. Geramnya tu ya tuhann!!!!!

Clara pantas memulas tangan Leticia kebelakang dan menolaknya jauh jauh.

"Erghhh!!! HABIS ROSAK RAMBUT AKU!!" Clara membetulkan rambutnya disebalik kerudung.

"Dasar setan punya perangai!!"

Ayok tak tayok singa Clara dah terlepas.

Clara: Amboi amboii!!

Waina: Aku gila sikit la... Ni part ketiga untuk harini. Berdouble double aku update hanya untuk readers kesayanganku huhuhu

"Kau lah yang setan , anak haram!! Aku dah kasi warning jangan dekat dengan Kirito aku!!"

"Siapa Kirito kau ha?!" Kali ini Kirito menyampuk.

"You lah!"

"Entah You semua ni. Kitorangkan kesayangan You semua." Miyu memegang lengan Shiro.

"Tak hingin aku dengan beruk!" Shiro menolak Miyu.

"Eiiiii jijik aku!!" Shin dan Shiro buat gaya ingin muntah.

Muka beruk beruk itu memerah.

Nampak tak aku pun geram ngan watak diorang ni?

"Dah lah tak payah layan dorang ni." Kata Emma.

Belum sempat mereka meninggalkan tempat itu , angin yang kuat tiba tiba menderu masuk. Pintu kantin terbuka luas.

Suasana riuh. Langit menjadi hitam serta merta dan kilat menyapa bumi.

Pelajar pelajar riuh.

"A-apa yang jadi ni?" VY memandang sekeliling.

Clara menggigil. Peningnya datang semula. Mukanya pucat.

"Wei Clara kau kenapa?!" Kirito risau akan perubahan mendadak Clara.

"K-korang..." Emma menunjuk kearah pintu.

"A-apa tu?!" Pelajar pelajar ketakutan.

Terdapat makhluk yang berkelubung. Tingginya setinggi pintu masuk kantin. Terdapat tanduk dikepalanya dan sayap hitam dibelakangnya.

"W-wei.. H-harini tarikh berapa??" Soal Kirito.

"13 Jun.. Alamak.. Macam mana kita boleh lupa.."

[C] Aishar World: The Lost PowersWhere stories live. Discover now