2 ~ Asing

14.4K 841 29
                                    

Hari ini ialah hari perkhemahan sekolah Clara berlangsung di dalam hutan.

Clara masih tidak membuka kerudungnya. Masih tiada sesiapa tahu rupanya.

Kalau Aunty tahu la😒

"Okay guys berkumpul sekarang." Miss Susan memberi arahan dan semua pelajar mula berbaris mengikut kelas masing masing. Clara berada paling belakang.

"Look.. I want you guys control your attitude. Understand?"

"Yes Miss." balas mereka.

Hari ini tiada aktiviti yang akan dijalankan melainkan memasang khemah dan menyusun barang masing masing.

Mereka mula masang khemah. Satu khemah tiga orang.

Clara bersama sepasang kembar.

Mia dan Mio.

Setelah selesai menyusun barang , Clara hanya membaca buku di dalam khemah.

Tiba tiba satu tangan dihulurkan kepadanya. Dia memandang gerangan itu.

Mia dan ditepinya Mio.

"Hai. Saya Mia."

"Saya Mio." mereka berdua tersenyum manis.

"Saya Clara." balas dia sambil menyambut tangan Mia.

"Boleh saya tanya tak Clara?" soal Mio. Clara mengangguk.

"Kenapa awak selalu pakai kerudung tu dan kenapa awak tak pernah tunjukkan muka awal?" soal Mio. Clara terdiam seketika.

Dia memandang tepat kearah mata mereka berdua. Clara mengeluh perlahan.

Zip khemah ditutup.

"Sebenarnya , saya takut."

"Takut apa?" Mia mengerutkan dahi. Begitu juga Mio.

"Saya takut saya dihalau. Dibuli lebih baik daripada dihalau."

"Maksud?"

Clara mengeluh. Kerudungnya dibuka perlahan lahan.

Mia dan Mio terkedu.

"Awak.... Cantik." ucap mereka ikhlas. Kali pertama merea melihat gadis secantik Clara.

"Kecantikan ni la yang membawa kepada malapetaka. Warna rambut dan warna mata saya berbeza dengan orang yang berada di dunia ni. Tiada siapa yang nak bwrkawan dengan saya." katanya sayu. Mia dan Mio terdiam.

"Kami boleh jadi kawan awak." kata kata kembar itu menyentakkan Clara. Lama dia terdiam sebelum dia tersenyum manis.

"Terima kasih." mereka berpelukkan.

~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~✳~

3 Pagi...

Clara masih tidak dapat melelapkan matanya. Dia bangun dan keluar dari khemah secara perlahan lahan. Dia tak mahu kejutkan Mia dan Mio.

Dia masih memakai kerudungnya.

Dia berjalan kedalam hutan. Hanya bunyi cengkerik dan burung hantu kedengaran.

"Look what we get here , girls." suara seseorang memberhentikan langkah Clara. Dia memusingkan tubuhnya.

"Apa kau nak , Leticia?" soal Clara.

Err.... Aku tak bagitahu dorang tiga ada eh?

Ops.

[C] Aishar World: The Lost PowersWhere stories live. Discover now