TLP 36 ~ Kuasa Terunggul

7.8K 486 9
                                    

"Dah sampai." Masing masing membuka mata. Dihadapan mereka ialah sebuah gua yang besar pintunya boleh memuatkan 2 banglo Clara. Tetapi ia tertutup dengan batu batu besar.

"Letak 7 Main Keys secara berbaris. Mengikut urutan yang korang terima."

Kirito pantas melakukan apa yang disuruh.

"Mantera ni hanya boleh dibaca oleh Clara." Kata Zai.

"Kenapa?" Soal Shiro dan VY serentak.

"Hanya manusia yang boleh melakukannya." Tipu Yuki. Yang lain hanya percaya.

Sebenarnya , hanya The Legends Warriors boleh melakukannya.

Yuki dan Zai memberitahu mantera tersebut kepada Clara.

Clara menghela nafas.

Mata ditutup.

"Ta eptá plíktra eínai diefthetiména."

Angin mula bertiup kencang.

"Brostá tous synkentróthikan. Na eínai mia grammí epáno. Sas epipléoun. Lypámai gia tin parangelía mou."

7 Main Keys bercahaya mengikur warna masing masing kecuali Dark-Light Key. Mereka terapung apung didepan Clara membentuk sebuah bulatan.

"Anoíxete aftín tin pórta spilaíon. Afxíste ta magiká diamántia mas. Sikóste to spathí tou adelfoú mou. Sikóste tin alysída mou. Me ennéa dynámeis sas léo!!"

Cahaya cahaya kunci menjadi semakin terang.

Cahaya berwarna warni naik ke langit dengan pantas dan menghasilkan cahaya seterang matahari.

Garisan cahaya tersebut perlahan lahan menuju ke arah batu batu yang menghalang mereka.

Perlahan lahan batu batu tersebut menghilang dari pandangan.

"Woww..." Mereka terpegun.

"Jom masuk. Cepat sebelum ada manusia lain yang datang."

Mereka masuk kedalam gua tersebut.

Jalan punya jalan mereka sampai disebuah tempat. Terdapat peti kaca dan Berlian didalamnya.

"Jaga benda ni baik baik. Bahaya jika ia jatuh ke tangan yang salah." Yuki membuka peti kaca tersebut.

Berlian diberikan kepada Kirito. 7 Main Keys juga diberi.

"Jadi kamu boleh pulang ke Academy dalam masa beberapa hari. Jadi semoga berjaya ya." Kata Zai.

"Terima kasih." Ucap mereka serentak.

"Sama sama."

Tiba tiba , tanpa disedari , Clara menghentikan kuasa. Masing masing tidak bergerak kecuali Clara , Yuki dan Zai.

"Kau dah makin bagus guna kuasa kau Clara. Lagi lagi Side Powers." Puji Yuki.

"Lantaklah. Sebelum apa apa mana pedang dan rantai tu?"

Zai menuju kesebuah peti. Peti tersebut dibuka dan sebilah pedang muncul tiba tiba.

Terapung pulak tu.

"Nah ambil ni. Ia akan halimunan buat sementara waktu sehinggalah semua orang tahu siapa korang yang sebenar." Kata Zai.

"Dan ini Rantai kau Clara."

Rantai Kristal Berwarna warni diberi kepada Clara.

"Terima kasih."

"Dan aku nak kau simpan rantai ni sampai harinya tiba."

[C] Aishar World: The Lost PowersWhere stories live. Discover now