"So explain everything Clara." Kata VY. Sekarang mereka diruang tamu. Kei dan Kai pula ada urusan.
"Tapi korang jangan marah ok?" Kata Clara. Mereka mengangguk.
"Lelaki tu nama dia Netsu. Dia pengguna kuasa api dan sekarang dia di level tertinggi. Dia tu...." Clara berjeda. Bersalah pula la hai dia nak tipu dorang!!
"Siapa?"
"EX aku..." Clara menutup telinganya.
"WHAT?!!!!!??!?!????!?" sebab ni la Clara nak bagitahu. Bukan setakat kawan kawan dia je.
YANG DUA EKOR KUASA TU IKUT TERKEJUT!!!
"Bila masa kau ada EX wei?!" Soal Emma.
"Masa tu aku tak matang. Abaikan jela." Kata Clara.
"Bila masa aku jadi boyfriend kau wei?!?!"
'Kau diam je la. Aku tahu apa aku buat!' Balas Clara melalui hati.
"Tapi boleh percaya ke??" Kata Shiro. Clara tersentak.
"Boleh!!"
"ARGHH!!!!" The Elements jatuh terduduk diatas lantai.
"Kai! Terkejut kitorang!" Kata Clara.
"Hehehe! Sorry abang , akak!" Kai membuat peace.
The Elements hanya mengangguk dan duduk semula diatas sofa.
"Macam mana Kai tahu yang Kak Clara ni boleh percaya?" Soal Shin.
"Sebab Kai dah jumpa abang Netsu. Dia cakap memang dia ex kak Clara.'' Kata Kai.
Clara tersengih. Sebenarnya...
Flashback
2 pagi
Clara terbangun. Tekaknya berasa haus sekali. Dia turun dari katil dan memakai kerudungnya. Memandangkan seluruh warga istana tahu dia ni bukan Riani jadi dia tidak perlu lah buka kerudungnya.
Clara menuju ke dapur. Air diambil dan diteguk.
"Akak..." Clara menoleh. Kai.
"Kenapa Kai? Kai nak apa?" Soal Clara.
"Kai teringin susu coklat. Akak tolong ambilkan gelas atas rak tu boleh tak? Tak sampai." Kata Kai.
"Ok. Kai tunggu dekat ruang makan. Nanti akak datang." Kai mengangguk dan menuju ke ruang makan.
Clara mengambil gelas dan menuangkan susu coklat dari peti sejuk lalu dia menuju keruang makan.
"Nah Kai." Clara menghulurkan gelas itu. Kai terus mengambilnya dan meminumnya.
"Terima kasih akak!" kata Kai ceria.
"Sama sama." Clara tersenyum.
"Akak , Kai nak tanya something."
"Nak tanya apa?"
"Kenapa akak cakap akak takde kuasa?" Clara terpaku. Tak sangka soalan itu yang akan diajukan kepadanya.
"Akak tak boleh ceritakan semuanya kepada Kai. Janji Kai tak bagitahu sesiapapun."
"Janji!"
"Ok. Macam ni. Kai tahu The Legends Warriors tak?"
"Tahu!"
"Huh... Akak salah satu daripadanya. Akak memang ada kuasa. Malah semua kuasa akak ada."
YOU ARE READING
[C] Aishar World: The Lost Powers
FantasyBeautiful And Perfect Book Cover By @ummulemonade Kisah Seorang Gadis. Misteri. Pendiam. Berani. 3 Sikap Membawa Tanda Tanya Kepada Semua Orang. Misteri Tetapi Menarik. Pendiam Tapi Lincah. Berani Tapi Menakutkan. Dibuli. Dihina. Diejek. Menjadi Rut...