Zmizení Ester Graymoonové bylo dlouho žhavým tématem k mluvení, Rita Holoubková mu dokonce věnovala speciál školníhoho časopisu Drbárna. Po dvou měsících ale začalo předzkouškové období, všichni leželi v knihách a o záhady se příliš nezajímali.
Jen Sam a Suze to vrtalo hlavou.
"Kam se mohla podít?" ptala se už po sté Sam, zatímco Suze jen mlčky uvažovala o tom samém.***
Byl pátek a studenti
6. ročníku Mrzimoru měli za sebou první půlku přeměňování s mladičkou, černovlasou profesorkou. Minerva McGonagallová, která v Bradavicích učila teprve druhým rokem, byla ta nejpřísnější učitelka v Bradavicích, ale naučila své žáky opravdu hodně. Měli přeměnit hada na klubko provazu.
Carla Hamprettová se hadů bála a nechtěla se toho svého ani dotknout.
"Notak, vždyť ti nic neudělá." uklidňovala ji její nejlepší kamarádka Andromeda Blacková.
Carla se nakonec odvážila, mávla hůlkou, pronesla kouzelnou formuli a z hada se stalo klubko provazu, ale stále měl hadí hlavu a syčel. Potom i Andromeda zašeptala čarovná slova, ale nic se nestalo.
"To nic, Andy," konejšila ji Carla, "ostatním se to taky příliš nepovedlo."
"No, to určitě." kývla hlavou dozadu. Tam seděla Zoe Diggoryová. Která se s nikým nebavila a s nikým se ani nechtěla bavit.
"Výborně," konstatovala profesorka McGonagallová, když Zoe hned napoprvé proměnila hada v provaz. "Deset bodů pro Mrzimor."
Když ani po celé hodině nebyla Carla schopná hada přeměnit, dostala za domácí úkol naučit se to.
"Neboj, budu tě to učit." ujistila ji Andromeda.***
"Jsem ta nejhorší učitelka na světě," povzdechla si Andromeda. "Nejsem schopná tě cokoliv naučit."
"To není pravda, Andy." snažila se ji uchlácholit Carla.
"Ale je." konstatovala Zoe Diggoryová, která seděla kousek za nimi.
"Tak si to zkus sama." zavrčela na ni Carla.
"No, proč ne."***
Na další hodině Přeměňování profesorka McGonagallová zjistila, že se Carla nejen doučila zaklínadlo z minula, ale umí i něco napřed. Netušila ale, že má novou kamarádku. Zoe Diggoryovou.
***
"Určitě za to můžou vlkodlaci. Vždycky to jsou vlkodlaci."
Bellatrix Blacková poslouchala svou nejlepší kamarádku Laurine Caperfieldovou, jak zdůvodňuje zmizení té havraspárské studentky jenom napůl ucha. Jak se vlastně jmenovala, Ester Graysoonová nebo Graywoodová. Už si nevzpomínala.
"Když tě napadne vlkodlak, většinou to nepřežiješ, ale jsou i situace, kdy jsi jenom raněná a pak se sama staneš vlkodlakem, a tak..."
Bella už to věčné švitoření nemohla vydržet a místo toho se radši zaposlouchala do konverzace dvou studentů z nebelvíru, dívky a chlapce, kteří seděli jen kousek od nich.
Věděla, že Laurie je blázen do všeho, o čem se dá mluvit dlouho a hodně, z čehož vyplývaly hodiny a hodiny rozhovorů a diskuzí. Ale i přes to, že Bella dávala přednost tichu a klidu, měla jedna druhou ráda, Bellatrix přísně, ale obětavě a Laurine svým užvaněným způsobem.
Najednou ji upoutalo to, co si povídali ti dva...
...Orel vzlétne k výšinám.
Rozeřve se lev.
Hadí sykot rezonuje.
V žilách proudí krev.
...Ahoj potterheadi a potterheadky,
Další kapka je tady (věnovaná sehrezada).
Mimochodem díky za 175 přečtení a 99 hvězdiček.
Jste skvělí❤️
Vaše knihomolka
📚 Mřenka 📚
ČTEŠ
Bludička \POZASTAVENO\
FanfictionVelká věštba. Je rok 1969 a Sibyla Pellowová, primuska a studentka Havraspáru, dostane úkol od profesora Brumbála. Co vše přinese a odnese těch pár let v Bradavicích? Lásku i pláč. Nová přátelství. Tajemství. A smrt. Studenti mizí. Mudlové umírají. ...