kapitola 4. Vánoce se blíží

10 3 0
                                    

'Nerozumím tomu.' napsala jedna studentka Zmijozelu na kus pergamenu.

Ostatní její spolužáci už byli na obědě a cpali se šunkovou roládou, pečenými brambory a rýžovým nákypem.
Bylo podivné, že tu byla takhle sama a ještě podivnější bylo, co se právě dělo s kusem pergamenu. Ta dvě slova, napsána tmavě modrým inkoustem zmizela. Ne najednou, ale postupně se vpila do pergamenu až po nich nezbylo ani vidu ani slechu.
Dívku jakoby to vůbec neudivilo. A za okamžik se stalo ještě něco zvláštnějšího. Stejně jako, když se 'Nerozumím tomu.' vypařilo, se teď objevilo:
'Ale zlatíčko, musela jsem tě opustit a ty to víš.'
Náhle začala první slova mizet a dole se objevila další:
'Nakonec se zase shledáme.'
"Mami..." špitla Bellatrix a po tváři jí stekla osamělá slza.
Bella byla tak zabraná do "rozhovoru", že si nevšimla malinkaté sovičky, která se snesla přímo vedle ní.
Za okamžik seděla na Bellině rameni a jemně ji klovla.
"Louise." zašeptala Bella a rozplakala se.

***

Sam a Ester ve své ložnici zdobily smrk a přitom si zpívaly koledy.
"Nikdo nebude mít tak úžasný stromeček jako my." chlubila se Esty.
"Určitě, " potvrdila její kamarádka a kousek poodstoupila, aby mohla své dílo znalecky posoudit. "Ještě něco tomu chybí. "
Ester Samanthu napodobila a chvilku uvažovala. Potom máchla hůlkou a na celý smrk se začaly snášet zlatě se třpytící sněhové vločky, které mizely kousek nad podlahou.
Jakmile dokončily své velkolepé dílo, posadily se na pohovku a čekaly až se Suze dosprchuje. Dělala vždycky všechno na poslední chvíli a nijak zvlášť jí nevadilo, že chodila všude pozdě. A protože Sam jí slíbila, že na ní počká, Ester řekla: "Stejně musím ještě ozdobit stromeček. " a Sam, že jí pomůže.

***

Sam si vzala na klín svůj skicák a tužkou načrtla první křivku. Esty zase popadla barevné inkousty a pustila se do zdobení nadpisu jedné své eseje.
"Jéé, to je krásný. Jak's to udělala? " chtěla hned vědět, když uviděla skicu cválajícího koně, který vznikl pod Saminýma rukama.
"Úplně jednoduše, prostě jsem ho nakreslila. A co děláš ty? "
"Jenom dodělávám ten úkol na zítřek. Když už jsem na tom dělala celý čtyři dny, tak chci, aby to vypadalo k světu. " vysvětlila a Sam okamžitě vyhrkla: "Úkol? On byl úkol? Na zítra? Jaký? Z čeho?"
"Jo, z OPČM. Ďasovci, Bludníčci, Tůňodavové. Ty ho nemáš?"
"Co myslíš? Proč bych se tě asi ptala, kdybych ho měla? "
"Inspiruj se, " posunula k vystresované Samanthě svou práci, "ale neopisuj. "

***

Ester utíkala chodbami bradavického hradu. Proběhla kolem učebny Přeměňování a málem vrazila do jednoho brnění. Když zahýbala za roh, ohlédla se. Za ní se pospíchala profesorka Scottová. Zrzavé vlasy měla jako obvykle spletené do copu a na sobě bledě modrý hábit. Ester uháněla, učitelka Kouzelných formulí už byla skoro u ní, v ruce držela štos domácích úkolů a usmívala se tak šťastně, jako by právě vyhrála sázku o 1000 galeónů. Ester zakopla a ... probudila se ve své ložnici v havraspárské věží.
Venku se snášel sníh. Suze si na stěnu lepila obrázky všech učitelů ve vánočních kostýmech (nakreslila je hned první Vánoce v Bradavicích). Na vánoční smrček se sypaly zlaté vločky a v nohách postele jí ležela hromádka dárků.
V tu chvíli na svůj sen úplně zapomněla.
"Sam, vstávej. Jsou Vánoce! "
"No dobře, vždyť už vstává... Vánoce? Jsou Vánoce! " a v okamžiku byla na nohou a hrabala se v dárečcích.
I

Esty se po chvíli pustila do rozbalování.
První balíček byl od Sam, náušnice se dvěma orly, náramek 'Nejlepší kamarádce' a tmavo modrá šála, ručně pletená. Druhý byl plný karamel, které Suze koupila v Medovém ráji, když tam spolu zavítaly a odhalovač ve tvaru knihy.
Od rodičů dostala mini vánočku a dvě knihy.
Poslední a nejmenší balíček obsahoval jen dopis.

pro S. C., E. G., S. B.
Dnes Vám profesor Brumbál všechno vysvětlí.
Přijďte do třetího poschodí v 8 večer.

Sibyla Pellowová

...

Tři slova, toť je prvé z nich a kouzlem ničivým
svět rozvrátí ten, kdo se mstí.
...

Ahoj všichni kouzelníci, čarodějky, mudlové (nebo nečarové), duchové, obři, atd.

Tuto kapku jsem věnovala lucisirca.

Vaše praštěná knihomolka
📚 Mřenka 📚

Bludička \POZASTAVENO\Kde žijí příběhy. Začni objevovat