"Věštba, jakože opravdová věštba?" divila se Ester.
"Ano," potvrdila Sibyla. "Ale tady vám víc neřeknu. Přijdu za vámi zítra do vaší společenské místnosti. Jen jsem potřebovala vědět, že budete souhlasit."
***
Celou dobu se ve stínu krčila temná postava a slyšela každé jejich slovo.
Krátce po tom, co Sibyla zaplatila své spolužačce Rosemertě za čtyři máslové ležáky a vyšla spolu se Sam, Ester a Suze ven, se rozdělily. Špeh se chvíli rozmýšlel, ale pak zamířil hlubokými závějemi přímo za třemi studentkami z Havraspáru až k bradavickému hradu. Cestou si v duchu opakoval, co od čtveřice U Tří košťat zaslechl.***
Bellatrix Blacková dostala ranní poštou balíček ve stříbrném papíře. V něm byl kus prázdného pergamenu a dopis. Když ho otevřela, poznala matčin rukopis.
***
Uplynuly sotva 3 roky od chvíle, kdy Ester a Sam dostaly svůj dopis a už znaly bradavický hrad stejně dobře jako abecedu nebo malou násobilku.
***
Do ložnice tří havraspárských studentek, Suze Bernardové, Sam Clearwaterové a Ester Graymoonové okny pronikaly první paprsky vycházejícího slunce.
První se jako vždy probudila Suze, která byla spíš ranní ptáče. Naopak tomu bylo s Ester, která četla hluboko do noci a se Sam, která byla i po tak dlouhé době v Bradavicích navyklá spát do 9. ráno.
V této ložnici platilo, kdo vstane první, ten se ráno stihne osprchovat a strhávaly se velké bitky o koupelnu. Takže nebylo žádným překvapením, že jen co dívky otevřely oči, vyhrabaly se z peřin."No tak Sam, probuď se! " cloumala se stále spící dívkou její nejlepší kamarádka Ester.
Když Sam ani po pěti minutách neotevřela oči, Ester úkosem pohlédla na konev s vodou na zalévání Suziných polokaktusů a potom se jí na tváři objevil uličnický úsměv.***
"Ááááááááááááááááááááá!"
vymrštila se Sam do sedu, vyprskla trochu vody, která se jí otevřenými ústy dostala dovnitř a obrátila se na Ester.
"Ty! "
"Nevím, o kom mluvíš, Sammy. " odpověděla, nevinně se usmála a pak urychleně vyběhla z místnosti, protože nikdy nevíš, kdy saň začne chrlit plameny.***
Jen co zazvonilo, vešla rázným krokem do třídy lady Arabella a zastavila se před tabulí.
"Dobré ráno, třído. "
"Dobré ráno, lady Arabello. " odpověděli žáci sborem.
"Dnes si zkusíme něco speciálního. Rozdělím vás do dvojic. " řekla a ukázala na Danny.
"Thorne, Thorne. "
"Bernardová, Fishes. "
"Graymoonová, Clearwaterová. "
Takže tento úkol spočívá v... "
Všech šest žáků havraspárského 3. ročníku se zaposlouchalo do vysvětlování pravidel.
" ...když projdete jako 1. nebudete muset psát domácí úkol. "
Dvakrát tleskla a za ní se objevily dva tunely.
"Takže, Lucasi, vy si stoupnete sem a Thomasi, vy sem. Až řeknu teď..."
Za chvilku už se jim oba ztratili z očí. Asi o 5 minut později je následovala Suze s Kevinem Fishesem.***
"Teď jsme na řadě my. " šeptla Ester.
"TEĎ!" ozval se hlas lady Arabelly a Ester rychle vběhla do bludiště. Obklopila ji tma.
"Lumos!" špitla, pomalu se kradla dopředu a přitom se vyhýbala útočícím mouchám, které se na ni zničehonic vrhly.Když se jich zbavila pomocí důmyslného pavoučího kouzla, zjistila, že to nebude tak jednoduché.
Najednou stěnou proletěla velká bílá postava.
"Ester?" ozvalo se zpod hromady sutin.
"Sam!" zavískla radostně Esty.
O pět minut později už obě stály v cíli a vyprávěly ostatním, jak si navzájem pomohly a díky tomu přemohly nástrahy labyrintu.
"Júúúú!" vypískla najednou Sam, "víš, co to znamená? Nedostane úkol ani jedna z nás"
"Musím vás zklamat, ale dostanete ho obě, protože vítěz může být jenom jeden," přerušila je Arabella, "a nebude to jen tak ledajaký úkol. "
Obě zasténaly. Zadání, která jim podala, bylo skoro svitek dlouhé.
"Bludníčci x Ďasovci x Tůňodavové. " přečetla nadpis nahlas Sam....
První slovo začátkem.
Druhé hrdinou, jenž svírá meč.
Třetí souboj rozhodne, jak skončit má tato řeč....
Ahoj všichni kouzelníci, čarodějky, mudlové (nebo nečarové), duchové, obři, atd.
Tohle je první úryvek z věštby. Kdo myslíte, že ji řekl? Proč kus prázdného pergamenu? Pište do komentářů!
Tuhle kapitolu věnuju Sariiiiiiiiiiiik, která napsala první komentář.
Vaše praštěná knihomolka
📚 Mřenka 📚
ČTEŠ
Bludička \POZASTAVENO\
FanfictionVelká věštba. Je rok 1969 a Sibyla Pellowová, primuska a studentka Havraspáru, dostane úkol od profesora Brumbála. Co vše přinese a odnese těch pár let v Bradavicích? Lásku i pláč. Nová přátelství. Tajemství. A smrt. Studenti mizí. Mudlové umírají. ...