Abdurrahman bin Ebî Bekir (radıyellâhü anhümâ)
Hazreti Abdurrahman, Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anhümâ) 'nın oğluydu. Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) 'in kayınbiraderiydi.
Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anh) 'ın bütün ailesi kendisiyle birlikte İslam'la müşerref olduğu hâlde, Abdurrahman bir türlü Müslüman olmaya yanaşmamıştı. Bedir ve Uhud cihadlarında müşriklerin safında yer aldı. Hattâ bu cihadlarda meydana çıkarak çarpışacak er diledi. Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anh) , haddini aşan bu oğlunu cezalandırmak için meydana çıkmak istediyse de, Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) ona mâni oldu, "Kılıcını kınına koy, sen bize lazımsın." buyurdu.
Abdurrahman (radıyellâhü anh) ancak Hudeybiye Sulhü'nden sonra Müslüman oldu ve Medine'ye hicret etti.
Abdurrahman (radıyellâhü anh) 'ın asıl ismi "Abdüluzza" idi. Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) , bir put ismi olan ve "Uzza'nın kulu" manasına gelen bu ismi "Abdurrahman" olarak değiştirdi.
Hazreti Abdurrahman (radıyellâhü anh) , Müslüman olduktan sora artık Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) 'in sohbetinde bulunmaya, ondan feyiz almaya başladı.
Hazreti Abdurrahman (radıyellâhü anh) , İslam'ın mücahit bir eriydi. Hudeybiye Sulhü'nden sonra vuku bulan bütün gazalara iştirak etti. Çok büyük kahramanlıklar gösterdi. Mürtetlere karşı yapılan Yemâme cihadı'nda âdeta şahlandı. Düşman saflarını darmadağın etti. Düşman kumandanlarından Muhkem bin Tüfeyl'i öldürdü.
Abdurrahman (radıyellâhü anh) , Yezîd'in halifeliğini kabul etmedi. Yapılan para tekliflerine karşı da, "Biz dünya için dinimizi satmayız." cevabını verdi. Sonra da Medine'den Mekke'ye gitti. Mekke yakınlarında Habeşî mevkiinde ikamet etti. Hicret'in 53. yılında da vefat etti.
[1]ALLAH 'U TEÂLÂ ondan razı olsun. Ruhu şâd, kabri cennet olsun.
Rabbimiz bizleri şefaatlerine nâil eylesin.
ÂMÎN.KAYNAK :
[1] Müstedrek, 3: 473-477.HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.HAYRLA KALIN.
RABBİME EMANET OLUN.
SELÂM VE DUA İLE.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Erkek Sahabeler (Asr-ı saadet'te ki yıldızlar⭐)
SpiritualPEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (SALLALLAHU ALEYHİ VESELEM) yaşadığı döneme ASR-I SAADET denir. İnsanlık tarihinin en saadetli zamanları o dönemde yaşanmıştır. Bu sebeple bütün MÜSLÜMANLAR hangi zamanda yaşarlarsa yaşasınlar o kutlu Asra özenir , o kutlu asr...