HAZRETİ BEŞİR BİN SA 'D (RADIYELLÂHÜ ANH)

44 6 21
                                    

Hazreti Beşir bin Sa’d (radıyellâhü anh), Medineliydi. İkinci Akabe Biatı’na katılmış, her türlü tehlikeye karşı Re­sû­lul­lah (sallahu aleyhi vesellem) ’i koruyacağına dair orada söz vermişti. Hayatı boyunca bu sözüne sadık kaldı. Re­sû­lul­lah (sallahu aleyhi vesellem) ile birlikte başta Bedir olmak üzere bütün cihadlara işti­rak etti.

Hazreti Beşir (radıyellâhü anh) , büyük sahabi Abdullah bin Revâha (radıyellâhü anh) ’nın kız kardeşiyle evliy­di.

Hendek cihadı’nda hanımı kızına bir miktar hurma vererek,
“Bunu babana ve dayın Ab­dullah’a götür.” demişti. Kız Re­sû­lul­lah (sallahu aleyhi vesellem) ’in yanından geçerken Peygam­berimiz (sallahu aleyhi vesellem) ,
Kızım, yanındaki nedir?” diye sormuştu. Bundan sonrasını Hazreti Beşir (radıyellâhü anh) ’in kızı şöy­le anlatıyor:

“Yanımdaki hurmadır, yâ Re­sû­lal­lah; annem, babamla dayıma gönderdi, de­dim.
Onu bana ver.’ buyurdu. Ben de hurmaları iki avucuna döktüm. Avuçlarını bile doldurmamıştı. Sonra bir bez istedi. Bezi getirdiler ve yere serdiler. Re­sû­lul­lah (sallahu aleyhi vesellem) hurmaları bezin üzerine dağıttı. Sonra da yanında bulunanlara ‘Kumanyaya geliniz.’ buyurdu. Orada bulunanların hepsi yediği hâlde hurma artmıştı. Bu mucizeyi gören sa­habilerin maneviyatı arttı.”

Beşir bin Sa’d (radıyellâhü anh) ’ın kumandan olarak iştirak ettiği küçük çapta seriyyeler de ol­du. Bir defasında Peygamberimiz (sallahu aleyhi vesellem) 'in emri üzerine Mürre kabilesi üzerine yürüdü. Bu seriyyede yaralandı. Başka bir sefer de Gatafan kabilesinin Müslüman­lara saldıracağını haber almıştı. Beşir bin Sa’d (radıyellâhü anh) kumandasında 300 kişilik bir birlik hazırlandı. Gatafanlılar bunu haber alınca kaçtılar. Beşir bin Sa’d (radıyellâhü anh) , on­ların yurduna girdi. Pek çok ganimet ele geçirdiler. İki kişiyi de esir alarak Me­dine’ye döndüler. Bu iki esir sonradan Müslüman oldu. Peygamberimiz (sallahu aleyhi vesellem) , Hazreti Be­şir (radıyellâhü anh) ’ın bu başarısını tebrik etti, ona iltifatta bulundu.

Hazreti Beşir (radıyellâhü anh) zaman zaman Re­sû­lul­lah (sallahu aleyhi vesellem) ’e sualler sorardı. Bir defasında şöyle bir sual sor­du:

“Yâ Re­sû­lal­lah! Cenâb-ı Hak bize, senin üzerine salavat getirmemizi emretti. Acaba sana nasıl salavat getireceğiz?”

Peygamberimiz (sallahu aleyhi vesellem) bir müddet sükût etti. Cevap vermedi. Bunun üzerine sahabiler, Hazreti Beşir (radıyellâhü anh) ’e karşı hoşnut­suzluklarını belirttiler.
“Keşke bunu sormasaydı!” diye düşündüler. Fakat biraz sonra Peygamberimiz (sallahu aleyhi vesellem) “Salli ve Bârik” dualarını okudu ve böyle salavat getir­melerini istedi. Böylece Hazreti Beşir (radıyellâhü anh) ’ın suali üzerine, Re­sû­lul­lah (sallahu aleyhi vesellem) ’e nasıl salavat ge­tireceğimizi öğrenmiş olduk.
[1]

ALLAH TEÂL  ondan razı olsun. Ruhu şâd, kabri cennet olsun.

Rabbimiz bizleri şefaatlerine nâil eylesin.
ÂMÎN .

[1]Tabakât, 3: 531; Müslim, Salât: 65.

Beşir isminin anlamı :

1. Müjde getiren müjdeci.

2. Güleryüzlü güleç adam. Kur’ani bir kavramdır. İnsanlara Allah’ın emir ve nimetlerini, cennet ve mükafatı haber veren peygamberler ve Kur’an için kullanılmıştır.

3. Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed (sallahu aleyhi vesellem) mübârek  isimlerinden birisidir.


●》●》●》●》●》●》●》●》●》●》●》

Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed (sallallahu aleyhi vesellem) bir sahabeye, bir sır olarak münafıkların kimliklerini bildirmişti (listesini vermişti.) Hatta Hazreti Ömer (radıyellâhü anh) gelmiş ve acaba bende bu listede varmıyım diye sormuştur. Bu listeyi الله Rasûlü (sallallahu aleyhi vesellem) 'in verdiği sahabe aşağıdakilerden kimdir?

A ) Hazreti Huzeyfe.

B ) Hazreti Üsame Bin Zeyd.

C ) Hazreti Esad Bin Zürare.

D ) Hazreti Ebû Bekir.

(radıyellâhü anhüm)

《●《●《●《●《●《●《●《●《●《●《●

HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.

HAYRLA KALIN.

RABBİME EMANET OLUN.

SELÂM VE DUA İLE.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 27, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Erkek Sahabeler (Asr-ı saadet'te ki yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin