HAZRETİ ÂMİR BİN EBÎ VAKKAS (RADIYELLÂHÜ ANH)

25 8 5
                                    

Âmir bin Ebî Vakkas (radıyellâhü anh)

Hazreti Âmir (radıyellâhü anh) , cennetle müjdelenen 10 sahabiden biri olan Sa’d bin Ebî Vakkas (radıyellâhü anh) ’ın kardeşiydi.

Adı  : Âmir

Künyesi : Ebû Amr

Doğum yeri : Mekke

Baba adı  : Mâlik bin Üheyb bin Abdimenâf (Ebû Vakkâs)

Anne adı : Hamne bint Ebî Süfyân

Eşi  : Ümmü Âmir bint Ebî Kuhâfe (Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anh) ’in kızkardeşi)

Akrabaları : Sa’d b. Ebî Vakkas (radıyellâhü anh) ’ın kardeşidir.

Ebû Süfyan’ın torunu¸ Muaviye’nin yeğeni¸ Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anhüm) ’in eniştesidir.

( Amir isminin anlamı :
1. Mamur eden, şenlendiren.
2. İmar olunmuş.
3. Devlete ait.
4. Buyurucu, buyuran.
5. Üst Bir işte emir verme yetkisi bulunan kimse. )

İslamiyet’in ilk yıllarında Hazreti Sa’d (radıyellâhü anh) vasıtasıyla Müslüman oldu.
O ve abisi Müslüman olunca anneleri Hamne¸ oğulları tekrar eski dinine dönünceye ka­dar yiyip içmeyeceğine ve gölgede oturmayacağına dair yemin etmişti. Bunun üzerine şu âyet indi:

Eğer¸ hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadığın bir şeyi bana ortak koşman için ana-baban seninle uğraşırlarsa¸ onlara itaat etme. Fakat dünyada onlarla iyi geçin. Bana yönelenlerin yoluna uy. Sonra dönüşünüz ancak banadır. Ben de size yapmakta olduğunuz şeyleri haber vereceğim.
(Lokman 31/15

Hazreti Âmir (radıyellâhü anh) o sırada henüz küçüktü. Fakat kuvvetli bir imana sahipti. Annesinin bu sözlerine ehemmiyet vermedi. Çünkü annesi daha önce de ağabeyi Sa’d (radıyellâhü anh) için aynı şeyleri yapmıştı.

Sa’d (radıyellâhü anh) , annesine saygı duyduğu hâlde bu hususta onun sözünü dinlememiş, inancından taviz vermemişti.

Bunun üzerine anne baba da olsa Allah’a isyan hususunda kula itaat edilmeyeceğine dair âyet inmişti. Bunu bildiğinden Hazreti Âmir (radıyellâhü anh) , annesinin tehdidine kulak asmadı.

Fakat annesi, Hazreti Âmir (radıyellâhü anh) ’ı çok rahatsız ediyordu. Hazreti Âmir (radıyellâhü anh) daha fazla dayana­madı, Habeşistan’a hicret etti. Oradan Medine’ye hicret ederek iki hicret sevabı birden kazandı.

Uhud Muharebesi’ne katılan Hazreti Âmir, Hazreti Ömer (radıyellâhü anhümâ) ’nın halifeliği zamanında Şam’da vefat etti.
[1] 

Hicretin 18. Miladi 640. yıllar da Şam bölgesinde meydana gelen ortalığı kasıp kavuran, Amevâs taûnuna yakalandı, bu amansız hastalığın pençesinden kurtulamadı. O yıl Amevâs taûnundan mâlesef yirmibeşbin insan, vefat etmişti.

Âmir bin Ebî Vakkas (r.a)’da diğer müslümanlar gibi bu Amevâs taunundan dolayı vefât etti. Kabrinin Şam bölgesinde olduğu söylenir.


( Ölüm yılı  : Hicri 15. (İbn Ebî Şeybe¸ Musannef¸ VII. 360’da¸ onun Bedir Savaşında şehit düştüğü rivayet edilmektedir.)
Ölüm yeri  : Yermük
Ölüm sebebi: Yermük savaşında şehit.)

(Nerede ŞEHİD olduğu Veya vefat ettiği ihtilaflıdır.)

ALLAH 'U TEÂL  ondan razı olsun. Ruhu şâd, kabri cennet olsun.

Rabbimiz bizleri şefaatlerine nâil eylesin.
ÂMÎN.


KAYNAK:

[1]Tabakât, 4: 123









HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.

HAYRLA KALIN.

RABBİME EMANET OLUN.

SELÂM VE DUA İLE.

Erkek Sahabeler (Asr-ı saadet'te ki yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin