Kurgu ilerledikçe kafa karıştaracak bir diğer konuyu açıklığa kavuşturmaya geldim, merhaba!
Şimdi, daha öncelerde bilinen on bin, sekiz bin boyut sayısından bahsetmiştim herhalde, değil mi? Konumuz anladığınız üzere boyutlar...
Boyutlar milyarlarcadır, bu bir gerçek ve en uzaktaki boyuta kadar giderseniz bu bin yıllarınızı alabilir. Her boyutun birkaç galaksi büyüklüğünde olduğunu söylemiştim zaten, bizim asıl değineceğimiz nokta da boyutlar içindeki denge. Aslında bunu kurgu içinde işleyebilirim diye düşünmüştüm ama kurgunun olaylardan dolayı bilgilerle dolma ihtimali çok düşük. O yüzden size kısaca Boyutlar arası sistemleri anlatacağım.
Öncelikle yönetim sistemine değineceğim çünkü muhtemelen krallık sisteminin var olduğunu görmüşsünüzdür. Bunun yanında var olan diğer sistemlerle birlikte bu kısımda onları anlatacağım.
Boyutlarda kullanılan üç yönetim sistemi vardır. Bunlar şöyle sıralanabilir:
Krallık Sistemi
Efendilik Sistemi
Veraset Sistemiİlk olarak Krallık Sistemi'ni inceleyeceğiz. Bu sistem gezegenlerde, gezegenlerin içinde bulunan ülkelerde ve boyutların kendisinde kullanılabiliyor. Boyut Krallığı bütün gezegenleri, Gezegen Krallığı kendi gezegeni içindeki ülkeleri, Ülke Krallığı da kendi ülkesini yönetiyor. Hepsi birbirine bağlı ve kurgunun geçtiği birinci boyutta hepsi bilgelere bağlı. Krallık Sistemi başa geçen ailenin soyundan devam eden, bildiğiniz bir sistem. Çok bir zorluğu yok. Tek sorunları sanırım bilgeler ve konseyler... Konseylere de birazdan değineceğim. Onun dışında Krallık Sistemi soy olmadan da işliyor, başa geçmek için koşulları yerine getirmeniz ve o sırada yönetmek istediğiniz yerin başında olan kişiden onay almanız gerekiyor. Aileniz de sizinle birlikte kraliyete giriyor, yani topluca bir krallık kuruyorsunuz. Tabii, koşullar ne kadar kolay olur, orası ayrı bir konu...
İkinci olarak Efendilik Sistemi'ni inceleyeceğiz. Bu sistem başa geçen Efendi ve onun yanında Yardımcı içeren, çoğunlukla Boyut içinde, gezegen yönetiminden veya ülke yönetiminden sorumlu olan kişilerin kullandığı bir sistem. Efendilik Sistemi Boyut yönetimlerinde kullanılmadığı gibi, gezegen yönetimlerinde de pek tercih edilmez. Genelde ülke yönetimlerinde tercih edilen bir sistemdir. Efendi ve Yardımcı ülke içi işlerden, dış işlerden ve ülkenin ihtiyaçlarından sorumlu olurlar. Genelde ülke hakkında karar alırken birbirlerine danışırlar, onun dışında bilgelere de danıştıkları olur. Tabii, birinci boyut gibi bilgelerin yönetiminde bir yerdeyseniz... Efendi ve Yardımcı bir unvan sayılabilir, Krallık Sistemi gibi soy istemez ya da bir aile başa geçmez. Efendilik Sistemi değişkendir, yeterli düzeyde olan herkes Efendi veya Yardımcı olabilir.
Üçüncü olarak Veraset Sistemi'ni inceleyeceğiz. Efendilik Sistemi'ne çok benzeyen bu sistemin tek farkı başa geçen kişinin kendisine bir varis yetiştirmesidir. Yine başa geçen kişiye Efendi derler ama tek fark Efendi'nin Varis'i olur. Boyutlar, gezegenler ve ülkeler Veraset Sistemi'ni kullanırlar ama genelde fazla tercih edilmez. Efendi'nin kendi kararlarıyla seçtiği Varis'in beğenilmeme, desteklenmeme olasılığı bu sistemin az kullanılmasının nedenidir. Bu sistemi açığa çıkaran şey de Lider Bilge, Bilgeler Bilgesi ve Büyük Bilge unvanlarının Veraset Sistemi uygulamasıdır. Birinci boyut gibi bilgeler tarafından yönetilen yerde rastlamak mümkün olsa bile genelde Krallık Sistemi'nin Efendilik Sistemi'yle karışımı sayıldığından uygulandığı noktalarda isyan çıkma olasılığı yüksektir. Veraset Sistemi en az tercih edilen sistem olmasına rağmen, gezegen yönetimlerinde tercih edilme oranı Efendilik Sistemi'nden fazladır.
Sistemleri anlattığıma göre işleyişten bahsedeceğim biraz. Boyut içinde Gezegen Yönetimi, Uzay Yönetimi ve Gezegen İçi Yönetim adı altında geçen üç yönetim şekli vardır. Boyutlar gezegenlerden ve uzaydan oluştuğu için ikisinin yönetimi birbirinden ayrı tutulur, Boyut yöneticileri hepsinin yönetimini denetleyebilse de içsel durumlarında söz sahibi değildir. Genel olarak Boyut yöneticileri boyutlar arası durumlarda söz hakkına sahiptir. Gezegenler içinde ya da uzayda durum başkadır. Uzay Yönetimi genelde Krallık Sistemi üzerinden yapılır, bu yüzden yukarıda bahsetmedim. Gezegenler için durum biraz daha farklıdır. Gezegenler içlerinde pek çok ülkeyi de barındırabildiğinden her ülkenin yöneticisinin bulunduğu konseyler gezegen içi konularda en yetkili noktadır. Konseylere gezegeni yönetenler de katılır fakat toplu bir oluşum olduğundan gezegen yöneticileri yalnız karar alamazlar. Gezegen içi durumları kontrol edebilmek için kullanılan bir yöntemdir, dışsal sorunlar genelde gezegen yöneticilerine bırakılır.
Konseylerin sistemleri umursadığı yoktur, o yüzden önemli olan Gezegen Yönetimi içinde bulunması. Gezegen Krallık Sistemi tarafından yönetiliyorsa eğer, kral ve kraliçe bu konseye dâhil olur. Gezegende kaç tane ülke olursa olsun hepsinin yöneticisi konsey üyesidir, hiçbiri atlanmaz. Konseyler gezegen içindeki her konuda söz hakkına sahiptir, kral ve kraliçe estiği gibi davranamaz bu yüzden. Eğer bir ülkeye yaptırımsal ceza uygulanacaksa, cezalara konseyde karar verilir. Bu tür içsel durumlar konseylerin var olmasının sebebidir.
Boyutlar milyarı aştığından bizim bilmemiz gereken yönetim durumlarına gelirsek...
1. Boyut'tan 3999. Boyut'a kadar olan kısımdan bilgeler sorumlu, bu boyutlarda yaşanan her şey bilgeler tarafından denetlenir. Örnek vermek gerekirse bilgeler ülke içindeki polis ve asker karışımı bir varlık olarak görülebilir ama aynı zamanda hukuki yollar da onlardan geçer. Yönetimlerde söz sahibi olabilir, boyutların yönetimlerine karışabilirler. Bilgeler Lider Bilge tarafından yönetilir ve bir bakıma 3999 boyutun yöneticisi Lider Bilge'dir. 3999. Boyut'un ardından gelen boyutlarda yönetim sistemleri, yöneten kişiler farklı olduğundan onlara değinmeyeceğim ama onların yöneticilerinin nereye kadar yönettiğine değinebilirim. 4000. Boyut'tan 9999. Boyut'a kadar yönetim farklı, 10000. Boyut'tan 49999. Boyut'a kadar farklı, 50000. Boyut'tan 79999. Boyut'a kadar farklı kişiler yönetiyor. 80000. Boyut ve ilerisinde her boyutun kendisine ait yöneticisi var, yani boyutlar birbirlerine bağlı olmaktan çıkıyorlar. O noktadan sonrası konusunda bilgelerin bildiği şeyler bile sınırlanabiliyor.
Boyutlar denildiğinde elbette akla gelen diğer şey de listeler. Doğrusunu söylemek gerekirse En Güçlü Boyutlar, En Tehlikeli Boyutlar gibi listeler mevcut.
En Güçlü Boyutlar Listesi
1) 2. Boyut.
2) 73. Boyut.
3) 16. Boyut.
4) 1. Boyut.En Tehlikeli Boyutlar Listesi
1) 16. Boyut.
2) 2. Boyut.
3) 73. Boyut.
4) 1. Boyut.Gördüğünüz gibi ilk dört aynı boyutlar... 16. Boyut'un en tehlikeli olmasının sebebi kendisini diğer boyutlara kapatıp, Seçkinler Listesi gibi listelere hiç isim vermemeleri. Listeyi umursamayan bir boyut kendisi. 73. Boyut onun gibi olmasına rağmen daha açık, listelere isim veren bir boyut ama onlar da listeyi umursamıyorlar. Ortak noktaları bu, listeyi umursamamaları. 2. Boyut zaten en güçlü boyut, tehlike sırasında ikinci olmasının sebebi de güçlü olması. 1. Boyut hep aynı sırada yuvarlanıp gidiyor, ne ilk üçte, ne de daha aşağısında. Üzülüyorum biraz ama yapacak bir şey yok.
Bunların dışında eklemem gereken bir şey yok sanırım, merak ettiklerinizi bana sorabilirsiniz. Mesela boyutlar arası ödül gecelerini falan... (Ne? Olamaz mı yani?) Ya da özel günleri... (Onları yazacağımı hiç sanmam, kaç gezegen ya da kaç boyut var biliyorsunuz siz... Yazar ölmek istemiyor...)
Merak ettiklerinizi sormayı unutmayın!
İyi geceler!
Sevgilerimle, Aşka Son Darbe...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seçilmişler
FantasíaBilgeler'in aldığı karar binlerce, belki de yüz binlerce yıl sürecek bir savaş daha başlattı ve onları yarattı: Seçilmişler'i. Güçleri diğerlerini geçen bu melezler kendilerini hiç ummadıkları bir savaşın ortasında bulduklarında her şey için çok geç...