- Sajnálom, Hulio, de akár gyerek, akár nem, ha ő lesz a maffia feje, akkor át kell esnie a beavatáson! - mondta az öreg Bernesco. A maffia tanácsa összesen öt tagból állt. Egy gazdag, egy zseni, egy bölcs, egy tapasztalt és egy vezér. Bernesco jelen esetben a tapasztalt volt. Már elmúlt 60 éves, de sosem hagyta el a maffiát.
Hulio épp arról próbálta őket meggyőzni, hogy Matteo még csak gyerek. Még nem vethetik őt alá efféle módszereknek és még nem áll készen erre.
- Amennyiben az apád valóban rá hagy mindent, muszáj lesz neki megjelennie a tanács előtt. Ha úgy véljük, hogy készen áll akkor felajánljuk neki a beavatás lehetőségét, de amennyiben várni szeretne, úgy azt is elfogadjuk. Így mindenkinek megfelel? - kérdezte Salvaterra. Ő volt a tanács bölcs tagja. Bár alig múlt negyven, hihetetlenül sok tudás szorult belé és ezt meg is becsülték.
- A fiad ma délután álljon elénk! Meglátjuk mi lesz! De remélem tudod, hogy ha alkalmatlan akkor te vagy Carlo lesz a vezér.
- Pontosan tudom. Elmondom Matteonak, hogy hogyan döntöttetek és ma meg fog itt jelenni, biztosítalak titeket. - mondta Hulio és felállva a fotelből kiment.
Natalia persze kiborult a hír hallatán, de egy maffiózó feleségeként tudta, hogy ennek így kell lennie. Matteo még nagyapjánál volt. Ezért a szülök tudtak beszélgetni.
- Még csak tizenöt éves! Szó sem lehet beavatásról!
- Nataliám! Szerelmem, én sem akarom, de ez most Matteo döntése.
- Mi az én döntésem? - jelent meg az ajtóban Matteo.
- Kincsem! Hol voltál ilyen sokáig? Mi van az öveden? - kérdezte miután meglátta a Matteo övén csüngő fegyvert.
- Ez az enyém. Nagyapától kaptam. - mondta. Apja óvatosan kivette és megnézte.
- Ne aggódj, szerelmem! Ez a családi fegyver! Egyfajta örökség! Látom apa neked adta!
- Igen. Szóval, mi az én döntésem? - kérdezte újra. Hulio elmondott neki mindent és szívéből remélte, hogy fia majd meghátrál a beavatástól, de látszólag kicsit sem lepte meg a dolog. Nagyapja ugyanis mindenbe beavatta és, amiket mondott nagyon mélyen megérintették őt. Nem tudta miért, de ez volt az ő hazája. Ez a szabályokkal, de ugyanakkor bűnnel teli világ, amely mindenhol ott van, de sosem lehet észrevenni.
- Megjelenek a tanács előtt.
Mikor már előttük állt sem félt. A négy férfi méregette a fiút. Nézték az alkatát, tesztelték az eszét és persze a bátorságát.
- Kedven időtöltés?
- Nincs olyan.
- Volt már tapasztalatod lőfegyverrel?
- Csak videojátékban, de majd megtanulok.
- Aha... Van esetleg allergiád, érzékenység?
- Egészséges vagyok.
- Rendben! Uraim! A fiú fizikailag és tudásilag megfelelő! - jelentette be Dr. Fernandez. Ő volt a zseni.
- Nagyszerű! Akkor most felelj őszintén, fiam! Képes volnál egy bűnszervezet irányítására, amely nem ismeri a kegyelmet és a bűnt?
- Gyilkosságok. Szerencsejáték. Pénz. Becsület. Szabályok és titkok. Ez az én világom. - felelte rezzenéstelen arccal Matteo. Bernesco hátradőlt a székén és továbbra is a fiú szemébe nézett, akinek egy arcizma sem rezdült.
- Hívják ide Huliot! - szólt az egyik testőrnek mire az kiment az ajtón és Hulioval jött vissza, aki rögtön Matteo mögé állt. A fiú ugyanis egy vörös fotelben ült.
- Nos? - kérdezte. Bernesco egy kis ideig még bámult maga elé, majd elmosolyodott.
- Igaz. Ő valóban Segnore Roberto unokája. Alkalmasabb mint bárki más, aki ilyen fiatalon ide ült. Edzett, okos és bátor. Már csak az a kérdés, hogy van e merszed eldobni a gyerekkorod és átmenni a beavatáson? - nézett újra Matteora. A fiú egy percig gondolkodott majd felállt és előre lépett.
- Készen állok!
- Biztos vagy benne? Ha megtörténik nem léphetsz vissza. Mindened, ami gyermek el kell dobnod és felnőnöd!
- A nagyapám szerint a maffia a véremben van. Ha ennek a vérnek egyszer folynia kell, akkor erre a padlóra follyon. A maffia a családom öröksége és nem én leszek az a gyenge láncszem, aki mindezt feladja, holmi dajka álomért, mint tűzoltó vagy valami ilyesmi! Nem! Ez a sorsom és én akarom megpecsételni! Szóval mikor lesz a beavatás? - nézett mélyen Bernesco szemébe, aki mosolyogva bámulta a fiút. A tanács többi tagja szintén mosolyogva nézte a fiút és mindegyikük arcán határozott egyetértés látszott.
- Holnap. - mondta Bernesco. - Valami azt súgja nekem, hogy te történelmet fogsz írni a maffia könyveiben.
KAMU SEDANG MEMBACA
Pisztollyal a rózsáért
Fiksi IlmiahHulio Alvarez Del Castilio, az olasz maffia fejének másodszülötte nagy győzelemnek örvend, ugyanis ellentétben bátyjával, felesége fiú gyereket szül neki. Trónörököst adva ezzel apjuknak. A fiút azonban már születése napján megpróbálja valaki megöln...