#02

3.5K 152 8
                                    

"Hari pertama sekolah ni kau jangan buat hal.. Aq tau benda ni x adil buat kau tapi kita perlu move on.. Lupakan pasal masa lalu dan jgan ingat lgi benda tu smua.. Paham x?" Tanya Jungjae, abang kepada Jungkook.

"Okey." Jungkook membalas dengan rasa bosan..

"Jom. Rasanya dah bole pergi dah ni."

Mereka pun pergi ke sekolah baru jungkook dengan hanya masa 15 minit saja di rumahnya.

"Ingat jungkook, kau jangan buat hal kt sini. Apa pun bincang dengan aq dulu. Dah pergi masuk kelas" ujar jungjae.

"Hmm."

Suasana di dalam kelas baru jungkook terasa amat meriah.. Ramai bergosip tentang pelajar baru yg masuk ke kelas mereka nnti.

Hanya seorng saja yg tidak kisah tentang siapa yang masuk ke kelas itu. Taehyung hanya rasa bosan dan tidur di mejanya..

" Baiklah pelajar smua.. Diminta senyap. Nnti cikgu sampai" kata Jimin,ketua kelas 4A 1

"Pelajar,hari ni kita ade pelajar baru. Harap kamu semua bole beri tunjuk ajar kepada dia." kata guru kelas itu Mrs. Taehee

"Nama saya Jeon Jungkook. Selamat berkenalan."

"Hensemnya dia." Waah aq rasa aq mcam nak cairlah. "Pelajar perempuan mula bergosip pasal jungkook. Jungkook berasa menyampah. Rasanya ini mungkin hari yang malang buat dia.

" Jungkook, kamu bole duduk di sebelah Taehyung. "ujar Mrs. Taehee

Jungkook berjalan menuju ke meja Taehyung dan duduk di sebelahnya.

Taehyung melihat tubuh jungkook dan merasakan ada sesuatu perasaan yg sulit..

" Hye. "

" Hmm. "

" Saya Taehyung. "

" Jungkook. "

Jungkook hanya menjawab sepatah. Dia merasa kan lelaki di sebelahnya bukan seorng yang bole dibuat gurau..

Jungkook pun ada perasan yang sama dengan apa yg taehyung rasa.

Mereka mematikan perbualan mereka dengan pembelajaran yg pertama..

VKOOK{Protect Me } Where stories live. Discover now