#16(END)

2.7K 108 19
                                    

Jungkook termenung sendirian. Dia melihat suasana hospital yang nyaman dan menyejukkan mata. Taman hospital itu membuatkan dia tertarik dengan lanskap unik di tempat itu.

Taehyung berjalan perlahan. Melihat namja kesayangannya termenung sendirian. Dia tersenyum.Dia menuju ke arah jungkook lalu taehyung melingkari tangannya di pinggan g jungkook. Kepalanya diletakkan di tengkuk jungkook.

"Tengah fikirkan apa?" Taehyung bertanya.

"Hmmm.. Kook tengah fikirkan taehyung," Jungkook melihat wajah mulus taehyung. Taehyung hanya tersenyum.

"Boleh taehyung tanya sesuatu," Jungkook mengangguk.

"Sekarang macam mana dengan appa jungkook dan Irene?"

Jungkook mengeluh.
"Lelaki tu dah masuk penjara. Tempoh dia kat dalam tu 30 tahun. Irene pula dimasukkan di hospital sakit jiwa,"

Taehyung terkejut.

"Hospital sakit jiwa? Kenapa,"

"Mula2 Irene memang kat penjara. Lepas tu dia panggil kai. Dia suruh kai bertanggungjawab atas kandungan yang di buat. Kai buat muka tak kenal kat Irene.Jadi dia terus tinggalkan Irene. Irene pula terus jadi gila. Dia tak kenal sesiapa pun sekarang," Jungkook menerangkan panjang lebar.

" Oooo... "Taehyung melihat wajah jungkook.

" Jungkook, jom kita kahwin, "

" Jungkook melihat wajah taehyung. Dia tersenyum. Taehyung ni dah tak sabar ke?

"Eleh. Luka tae tu belum sembuh lagi, nak ajak kahwin?" Jungkook membuat muka.

"Alaa.. Dah lama tae tak rasa jungkook." Taehyung memuncungkan mulut. Jungkook tersenyum meleret.

"Eeeh...Tae ni gelojoh kan?"
"Untuk sayang je," Taehyung memasang muka cute. Muka jungkook merona merah.

Taehyung memeluk jungkook erat. Sayang jungkook sangat2. Jungkook membalas pelukan taehyung.

"Kita kahwin ae?" Taehyung bertanya lagi.

"Okey,"Jungkook membalas.
"Yeah!"Taehyung bersorak gembira.

" Saranghae, Jeon Jungkook, "

" Nado saranghae, Kim Taehyung, "
____________________________________

5 tahun kemudian..

" Kim Taera, Kim Junghyuk,
mari sini, "Jungkook memanggil kedua-dua anaknya.

" Omma, mana appa? "Kim taera bertanya kepada jungkook.

" Nanti appa sampailah. Kenapa? "

" Emmm.. hyukie cakap dia nak beli mainan.Tapi dia takut appa marah," Anak perempuan itu duduk di pangkuan jungkook.

Jungkook tertawa. Anak perempuannya itu memang berani.

" Buat apa nak takut? Appa bukannya makan orang, "Jungkook mencium dahi anaknya.

" Itu, appa dah sampai, "Jungkook melihat taehyung yang berada tidak jauh di hadapannya.

" Appa! "Junghyuk dan taera berlari anak menuju ke arah taehyung.

" Appa boleh hyukie beli mainan tak? Please.. Mainan tu hebat sangat, "
Junghyuk menayang muka comel. Taehyung hanya tersenyum.

" Boleh. Nanti kita pergi beli,"Taehyung mengusap kepala anaknya.

" Yeah! Gumawo appa! "Junghyuk memeluk taehyung.

"Dah. Pergi main dengan taera. Taera dah mcam merajuk tu," Taehyung berkata.

"Okey,"

Taehyung terus duduk ditempat jungkook berada. Taehyung memeluk isteri tersayangnya dengan erat.

"Sayang," Taehyung memanggil jungkook.

"Hmm?" Jungkook bertanya. Dia melihat wajah taehyung.

"Saranghae,"Jungkook tersenyum.

" Nado saranghae,taetae,

"Wah, lepas ni sayang kena panggil taetae je tau. Tak boleh nama lain," Taehyung melihat wajah jungkook.

"Hihihi, okey, taetae. Nado neomu2 saranghae," Jungkook tersenyum lebar.

Taehyung meletakkan bibirnya di bibir jungkook. Jungkook membalas. Perasaan mereka hangat. Cinta yang tidak akan berakhir. Sampai bila2.

"Lepas ni kita buat lagi ae? Tambah anak banyak2" Taehyung smirk.

"Yah! Taetae!" Jungkook mencubit lengan taehyung.

Taehyung tertawa. Mereka kembali memeluk satu sama lain. Matahari terbenam di Sungai Han sangat menarik. Seperti pasangan dua sejoli yang tidak akan berakhir cintanya.

The end ~~

Okey, dah habis dah cite ni.
Nak buat story apa lagi?

Top:Jungkook
Bottom :Taehyung

Amacam? Nak buat story Vkook lagi ke?

Tq kepada semua pembaca yang baca cite ni and yang sudh vote cite ni. Jasa anda tidak akan saya lupakan❤️❤️❤️❤️

VKOOK{Protect Me } Where stories live. Discover now