Taehyung menunggu dengan sabar. Sudah hampir sejam jungkook tidak menampakkan diri nya.
'Takkan dia lupa?' Taehyung berkata dalm hati. Jam sudah menunjukkan pukul 3 petang. Hatinya berasa tidak sedap. Dia segera menuju ke rumah jungkook.
Jungjae terdengar bunyi ketukan pintu. Segera dia membuka lalu terlihat taehyung yang pucat sedikit wajahnya.
"Taehyung, kenapa ni? Pahal muka kau berpeluh?" Jungjae bertanya.
"Ermm hyung, jungkook ada kat dalam tak?" Tanya taehyung yang inginkan kepastian.
"Mana ada, eh bukan dia cakap dia nak jumpa kamu kat kafe ke?"
Taehyung terkejut. Dia rasa ada sesuatu yang terjadi kepada jungkook.
"Tapi saya tunggu dia dekat 3 jam. Hyung, saya risaulah," mendengar kenyataan itu, Jungjae semakin cemas.
"Kamu masuk dulu, kita bincang di dalam," Taehyung terus masuk ke rumah.
"Hyung cuba telefon jungkook," Jungjae terus mendail nombor jungkook. Berapa minit itu, masih lagi tiada respon. Jungjae menelefon sekali lagi. Tapi hasilnya juga sama.
"Taehyung, cuba kamu telefon jungkook,"Taehyung mengangguk. Dia cuba untuk menelefon jungkook, tapi tiada respon, dia mencuba kali kedua, tiba2 ada seseorang mengangkat telefon.
" Jungkook! Kau kat mana? Kenapa kau x angkat telefon? "Taehyung terus menanyakan soalan kepada jungkook. Tapi yang dijawab hanyalah bunyi ketawa seorg perempuan.
" Hahahah.. Sayang, you masih ingat suara I tak? You ingat jungkook nak jawab ke? "Suara tu membuat taehyung terkejut.
" I-Irene? " taehyung meneka.
" Yes sayang, siapa lagi kalau bukan I,"
Irene ketawa." Hei, perempuan jalang! Mana jungkook? Pahal kau yang angkat telefon ni haa?! "taehyung serta merta mengamuk.
" Sayang, kalau you nak jumpa lelaki tu, cepat datg ke sini, nnti I bagi alamat kat you. Tapi you kena datg seorng je. Kalau you x tepati janji, you taulah nasib lelaki malang tu. Arasseo? Love you, "Irene meletakkan telefon itu.
" Sial punya pompuan! "
" Taehyung, apa yang terjadi? Jungkook selamat x?? "Jungjae bertanya kepada taehyung.
" Hyung, saya perlu pergi suatu tempat,"
"Hyung nak ikut,"
"Tak boleh. Hyung tunggu di sini. Lebih baik hyung telefon polis terlebih dahulu. Saya akan bagi alamat nya nnti,"
"Okey. Hyung berharap sangat pada kamu, pastikan jungkook selamat,"
"Baik hyung,"
____________________________________Gudang lama
Taehyung membuka pintu gudang itu, dia menutup hidungnya kerana bau yang sangat busuk.
"Jungkook, kau kat mana?" Taehyung memanggil jungkook. Dia mencari lebih dalam lagi. Akhirnya dia ternampak seorang namja yang diikat di tiang dengan keadaan yang lemah.
Jungkook terbangun dan melihat taehyung di hadapannya.
"Jungkook!" Dengan pantas taehyung berlari kearah jungkook.
"Taehyung! Jangan ke sini!" Jungkook ternampak seseorang dibelakang taehyung yang sedang memegang kayu tiba2 taehyung dipukul. Namja itu jatuh tidak sedarkan diri.
"Taehyung!" Jungkook memanggil nama Taehyung.
"Taehyung, taehyung bangun!"Tbc...
Cite ni mcm nak habis.. Huhuhu..
Takpe. Nanti author akan buat story yang lebih baik dari yang ni
Please VOTE AND KOMEN❤️
YOU ARE READING
VKOOK{Protect Me }
RomanceJungkook, seorng pelajar yang baru sahaja msuk skolah barunya di daegu. Dia seorng pendiam dan selalu mengasingkan dirinya di sekolah barunya.Rahsia keluarganya mesti tiada siapa yang tahu... Tetapi hidupnya berubah selepas bertemu dengan jejaka pu...