Taehyung membuka matanya. Kepala dia terasa sakit. Dia mengingati apa yang berlaku keatas dia.
Dia terlihat dirinya telah diikat disebelah jungkook. Dia melihat jungkook tidak menyedarkan diri.Dia memanggil nama jungkook.
"Jungkook! Wake up!" Taehyung memanggil jungkook tapi tiada respon.
"Kau x payah nak kejutkan dia. Aq dah letak ubat tidur masa dia minum air yang aq buat,"Jeon Mingyu dan Irene tiba2 datg kepada taehyung. Dia tersenyum jahat.
" Kau ni appa jungkook kan? Kenapa kau buat macam tu kat anak kau sendiri? Kau x sayangkan dia ke ha? "
Taehyung berasa jelik melihat ayah jungkook menjadi begini. Kenapa jungkook boleh menanggung derita dia sendirian?"Dia sendiri x mengaku anak! Mak dia pun same perangai macam dia! Diorng berdua memang patut mati kat tangan aq. Tapi aq x kan buat jungkook macam tu. Aq cuma jual dia. Dengan rupa paras yang handsome macam dia ni ramai yang nak. Aq bole dapat banyak duit! Hahaha, "
" Kau memang ayah yang x guna! Apa lagi kepuasan yang kau nak?! Sanggup kau jual anak sendiri? Lelaki jalang! Baik kau pergi mampos jelah!" Taehyung sudah dikemuncak marahnya. Nak sahaja dia menumbuk lelaki tapi dirinya telah diikat.
Jeon Mingyu menumbuk muka taehyung dengan kuat. Taehyung meringis kesakitan. Bibirnya berdarah selepas ditumbuk oleh jeon mingyu.
" Suka hati aqlah! Dia anak aq, aq boleh buat apa saja dengan dia!" Jeon Mingyu ketawa dengan kuat.
"Kau memang tak guna Jeon Mingyu. Rasakan ni!" Taehyung tiba2 menumbuk dengan kuat ke muka Jeon Mingyu. Sebenarnya taehyung belajar cara melepaskan diri dengan tali. Yang mengajarnya ialah Jimin. Ketua kelasnya sendiri.Sekarang dia terhutang budi dengan si pendek tu.
Kedua konco Jeon Mingyu melihat kejadian itu. Terus adegan tumbuk menumbuk berlaku. Selepas dua konco lelaki itu pengsan,terus dia menumbuk muka Jeon Mingyu dan Irene. Taehyung juga telah belajar cara mempertahankan diri di sekolah.
Apabila kedua-duanya pengsan, Taehyung terus berlari kearah jungkook. Dia meleraikan ikatan ditangan jungkook.
"Jungkook, bangun! Wake up!" Taehyung menampar berkali2 muka jungkook. Akhirnya namja itu membuka matanya. Taehyung terus memeluk jungkook.
"Jungkook! Are you okay?" Taehyung menangis melihat jungkook yang lemah. Jungkook hanya tersenyum dan mengangguk.
Taehyung ingin mengangkat jungkook tetapi dirinya ditarik oleh seorang konco Jeon Mingyu yang telah sedar. Lelaki itu terus menumbuk taehyung sehingga namja itu terjatuh.
Seketika itu, Irene yang telah sedarkan dirinya terus dia memegang pistol yang berada di sebelahnya dan ingin menembak jungkook.
"You must die right now, Jeon Jungkook!!" Irene menghalakan pistolnya kearah jungkook. Taehyung yang selesai dengan konco Jeon Mingyu dia terus meluru kearah jungkook dan....
BANG!
Satu das tembakan terkena kearah Taehyung yang memeluk Jungkook.
Jungkook tergamam. Dia melihat taehyung yang memeluknya tersenyum.
"Akhirnya, aq dapat selamatkan kau," Taehyung berkata sebelum dia rebah ke pangkuan jungkook. Jungkook terus mengalirkan air matanya.
"TAEHYUNG!!" Jungkook meneriak memanggil Taehyung.
Irene yang melepaskan tembakan itu terkejut yang teramat. Dia menjatuhkan pistol itu dan melihat sendiri tangannya. Dia terus meluru keluar dari gudang itu.
Tapi nasibnya tidak baik kerana ada sekumpulan polis telah merempuh masuk kedalam gudang itu.
"Jangan bergerak! Melutut dan letakkan tangan anda dibelakang kepala!"Seorang polis menyuruh Irena melutut.
" Tidak! Saya tak bersalah! Jangan tangkap saya! " Polis tidak mengendahkan Irene yang menangis. Mereka terus menggari Irene, Jeon Mingyu dan konco-konconya.
Jungjae memasuki gudang itu dan melihat taehyung yang tidak sedarkan diri di pangkuan jungkook.
" Cepat! Kita bawa taehyung ke hospital! "Jungjae membantu Jungkook memapah Taehyung. Namja itu tidak berhenti menangis.
______________________________________Di hospital,
Jungkook memundar-mandir di wad pembedahan. Dia amat risau dengan keadaan taehyung.
Jungkook mengambil keputusan untuk duduk di tempat menunggu. Jungjae menemani jungkook yang kesedihan. Dia mengusap dibelakang badan namja yang kesedihan itu.
"Jungkook, bawa bersabar, kau harus kuat. Aq yakin taehyung dapat melawan kesakitan yang dia hadapi,"Jungjae memujuk jungkook. Dia tahu, Jungkook amat menyayangi taehyung. Jungkook terus memeluk abangnya.
" Hyung, aq takut. Hiks hiks. Aq x kuat hyung. Aq x sanggup hadapi semua ni lagi. Hik hiks. Aq takut taehyung tinggalkan aq juga, "Jungkook tersedu sedan.
Cukuplah dengan peristiwa ibunya. Dia tidak mahu orang yang dia sayangi tinggalkan dia seorang sekali lagi.
" Jungkook! Kau harus kuat!Kita mesti doakan taehyung selamat. Jangan mudah berputus asa, "Jungkook mengangguk lemah. Ya, dia x bole sedih. Dia mesti kuat. Dia pasti taehyung akan sentiasa bersama dengannya.
Nak happy ending ke sad ending?
Vote and komen ye❤️
YOU ARE READING
VKOOK{Protect Me }
RomanceJungkook, seorng pelajar yang baru sahaja msuk skolah barunya di daegu. Dia seorng pendiam dan selalu mengasingkan dirinya di sekolah barunya.Rahsia keluarganya mesti tiada siapa yang tahu... Tetapi hidupnya berubah selepas bertemu dengan jejaka pu...