#08

2.4K 142 10
                                    

Taehyung pov.

Taehyung melihat jungkook yang sedang tergesa gesa keluar dari kawasan sekolah.

'Mesti dia x nak jumpa aq'

Taehyung mengambil keputusan untuk mengikut jungkook dari jauh. Beberapa minit kemudian, dia ternampak jungkook sedang berhenti di salah sebuah rumah.

'Ni bukan rumah jungkook' taehyung tertanya tanya.

Tiba2 dia melihat jungkook rebah. Hati taehyung bergegar. Dia terus berlari mendapatkan jungkook.

"Jungkook ah!" Tiada respon daripada jungkook. Taehyung melihat bibir jungkook yang pucat. Dia segera mendukung jungkook dan terus pergi ke rumah jungkook.

"Hello, hello!" Taehyung memanggil orng yang berada didalam rumah.

Jungjae segera keluar dan terlihat jungkook tidak sedarkan diri.

"Jungkook!" Jungjae melihat wajah taehyung.
"Apa yang terjadi ni?"
"Saya ternampak jungkook pengsan di  lorong depan tu."
"Siapa kamu?" soal Jungjae.
"Saya kawan dia,nama saya taehyung,"
"Baiklah taehyung. Bawak jungkook masuk ke rumah,"
"Okey,"

(Tamat pov taehyung)

______________________________________

Jungkook tersedar dari pengsannya. Dia mengeluh kecil.

"Aduh..," dia memegang kepalanya. Dia ingin bangun dari pembaringan tapi dihalang oleh seseorang.

"Jangan bangun, kau tu lemah lagi,"

"T-taehyung?" Jungkook mengenal suara tu dan segera melihat wajah taehyung.

"Aqlah, siapa lagi?" Taehyung smirk.

"A-awak buat apa kat sini?" Jungkook menggelabah.

"Aq nampak kau pengsan, so aq angkat kau sampai ke rumah. Aq nak cakap, bau kau wangi sangat.." Taehyung senyum sinis.

Muka jungkook merah padam. Dia segera mengubah topik.

"Jadi awak ikut saya sampai balik rumah?"
"Ya" Taehyung selamba menjawab.

"Mana abang saya?"
"Abang kau pergi buat air,"
"Emm rasanya awak dah boleh balik"
"Eh, kenapa pulak? Sementara abang kau buat air, aq bole lama2 kat sini. Tengok wajah cantik kau tu.."

Jungkook berdebar. Dia bukan x suka taehyung tapi setiap hari selalu dikacau lelaki itu. Mana tak nya, duduk sebelah taehyung. Mestilah banyak kena kacau.

" Jungkook, kenapa bangun? Kau x sihat kan? "Jungjae sudah smpai di bilik jungkook.

" Abang, saya okeylah.. "Jungkook membalas kata abangnya dengan senyuman.

"Suara kamu tu nampak sangat x sihat. Makan ubat ni. Abang nak cakap dengan kawan kamu kejap,"

Taehyung hanya mengangguk.Dia mengikuti Jungjae dan membiarkan jungkook rehat.

"Duduk sini."

Taehyung tidak banyak soal terus duduk di sofa.

"Kau suka adik aq kan?" Jungjae meneka.

"Ya," Taehyung hanya menjawab. Orng dah tanya, mestilah jawab.

"Hmmmm, kalau mcam tu, aq nk kau jdi bodyguard dia. Lebih senang kau jadi teman sehidup semati dia."

"HAAHH??" Taehyung terkejut.

BERSAMBUNG....

Vote my story guys..

VKOOK{Protect Me } Where stories live. Discover now