#06

2.6K 141 3
                                    

Jungkook berpatah balik dari kelas  dan menuju ke makmal sains.

"Aduh, boleh tertinggal pulak buku latihan." Jungkook mengeluh sendirian.

Sesampainya di makmal,dia ingin masuk ke dalam tetapi ternampak kelibat taehyung dan seorng perempuan.

"Apa ni?! Siapa budak lelaki ni you?!" Irene menaikkan suara kepada taehyung.

"Dia kawan baru I lah." Taehyung berkata selamba.

"Ada budak nampak you berdiri dekat dengan dia. Diorng cakap you cium dia. What the hell are doing tae?!"

"I cuma bisikkan sesuatu kat dia, tu pun x boleh ke?" taehyung menjawab.

Irene mengetap bibir.

"I tak nak you rapat dengan dia. You cuma ada I je! X boleh dengan orng lain! Walaupun dia tu seorng namja, I tetap akan halang!"

"Look, I rasa I dah x boleh bersama dengan you. I hope you dapat jumpa someone else yang lebih baik dari I. Selamat tinggal," Taehyung meninggalkan Irene dengan muka yang tiada perasaan.

"Taehyung ah! Taehyung ah!" Irene memanggil Taehyung tetapi lelaki itu tidak mengendahkannya. Irene terduduk dan menangis di situ.

Jungkook melihat situasi itu laju dia meninggal tempat itu dan berhenti suatu tempat.

Jungkook pun tidak mengerti kenapa Irene yang cantik itu taehyung boleh break dengan dia.

Dia berpatah balik kerana untuk mengambil buku latihannya tetapi dia terserempak dengan taehyung.

"T-taehyung ah," jungkook tergagap memanggil nama itu.

"Kau terdengar ke perbualan aq dengan Irene tadi?" Taehyung memandang tajam wajah jungkook.

Jungkook tidak boleh menipu lalu dia dengan perlahan mengangguk.

"K-kenapa awak break dengan dia? Maaf sebab tanya,"Jungkook hanya menunduk.

" Sebab aq dah ada kau,. Buat ape aq nak perempuan tu lagi? "Taehyung buat muka smirk.

" Haa? "Jungkook terpinga-pinga.

" Kau nak aq buktikan cinta aq kat kau ke? "

Jungkook meneguk air liurnya.

Taehyung tersenyum. Lalu dia membenamkan bibirnya ke bibir jungkook. Tangannya mencengkam kuat tangan jungkook supaya tidak terlepas.

Jungkook ingin menolak taehyung tetapi taehyung bisik kepadanya.

" Kau x payah nak lawan, aq tau kau suka jungkook,"Taehyung menjilat telinga jungkook supaya jungkook khayal.

" T-taehyung ah, "jungkook mendesah."

"Berhenti, please jangan buat saya macam ni," taehyung tidak mengendah kan kata jungkook.

Taehyung menggigit leher jungkook dan menciumnya. Dia terasa sangat bahagia.

Taehyung berhenti dan melihat jungkook yang seperti hendak menangis.

"Jom balik ke kelas, ke kau nak tunggu sini sampai petang?" Taehyung bertanya sinis.

Jungkook merah padam. Hatinya berdebar. Rasanya dia akan memulakan hidup barunya dengan seorng jejaka hensem tetapi gay.

VKOOK{Protect Me } Where stories live. Discover now