Persekolahan telah tamat. Jungkook cepat-cepat beredar dari kawasan sekolah dan balik dengan berjalan kaki.
Sewaktu dia hampir dengan rumahnya, dia terdengar seperti pasangan suami isteri bergaduh di sebuah rumah.
Jungkook tiba2 berpeluh laju dan dirinya terasa sesak nafas. Tidak lama kemudian dia pengsan tidak sedarkan diri.
5 tahun sebelum....
"Abang! Kenapa abang sanggup buat benda macm ni? Saya x mahu duit dari hasil judi ni!" Mrs. Jeon memarahi suaminya.
Dia bukan x tahu yang suaminya ni kaki judi, tapi dia x sanggup nak melihat keluarganya ada hutang yang sangat banyak.
"Aaaah! Kau x payah nak nasihatkan aq! Aq buat ni untuk kepentingan kita. Kalau aq x buat semua ni, korng semua x akan makan sampai ke hari ini!" Mr. Jeon ingin memukul isterinya tetapi tangannya digenggam erat oleh jungkook.
"Apa yang ayah buat ni?! Sampai hati ayah nak pukul omma?!" Jungkook memarahi ayahnya sendiri. Dia melihat Mrs. Jeon hanya tunduk dan menangis.
"Kau ke tepilah! Jangan ganggu urusan orng dewasa! Kalau kau lawan cakap aq kau-""
"Apa yang ayah nak buat klau saya lawan cakap ayah? Pukul? Pukullah! Ayah boleh pukul saya tapi jangan pukul omma!" Jungkook melawan.
"Kau sama kurang ajar macam mak kau!" Mr. Jeon yang memegang pasu di tangan kirinya ingin memukul jungkook tetapi ibu jungkook menghalang perbuatan itu.
"JANGAN!!!!" Pasu bunga itu terkena di kepala Mrs. Jeon. Kepalanya mengalirkan darah yang sangat banyak.
"OMMA!!!" Jungkook menjerit memanggil ibunya.
Mr. Jeon terkesima. Dia tidak menyangka dia yang telah melakukan kecederaan terhadap isterinya sendiri.
"Kau... KAU MEMANG TAK GUNA!!!!!!!" Jungkook menumbuk ayahnya sampai mengeluarkan darah. Kemarahannya tidak boleh dibendung lagi. Dia menumbuk dan memukul ayahnya sehingga pengsan.
Jungjae terdengar dari atas dan melihat jungkook yang marah terus dia meredakan keadaan itu.
" Jungkook! Bertenang!" Jungjae memeluk jungkook dan menyedarkan jungkook.
"Kalau kau marah kau x boleh buat ape2. Kita hantar omma ke hospital dulu." Jungkook mengangguk dan dirinya amat bimbang dengan keadaan ibunya.
Sampainya di hospital, ibu jungkook memasuki ke wad kecemasan. Jungkook dan abangnya menunggu hampir 5 jam.
Pintu wad kecemasan dibuka dan doktor telah mendapat keputusan.
" Doktor, macam mana keadaan omma kami?" Jungjae bertanya kepada doktor tersebut.
Wajah doktor tersebut kelihatan hampa.
"Saya rasa awak berdua perlu tabah. Maaf, puan Rena tidak dapat diselamatkan. Darahnya keluar terlalu banyak. Dan ada keretakan yang agak besar di kepalanya. Kalau kamu berdua sampai 10 minit lebih awal mungkin kami bole selamatkan ibu awak.Saya minta diri dulu, "
Jungkook terduduk mendengar berita itu. Dia menangis sekuat kuatnya.
" OMMA!! "Jungkook tidak dapat menahan perasaannya. Jungjae segera meredakan kesedihan jungkook.
" Sabar jungkook! Jangan biarkan kesedihan di dalam diri kau! Kau harus bangkit! "
Jungkook menahan kesedihannya. Dia memendam perasaan benci kepada ayahnya.
" AQ AKAN PASTIKAN KAU MERANA DAN AQ X AKAN MAAFKAN KAU!!!"
YOU ARE READING
VKOOK{Protect Me }
RomanceJungkook, seorng pelajar yang baru sahaja msuk skolah barunya di daegu. Dia seorng pendiam dan selalu mengasingkan dirinya di sekolah barunya.Rahsia keluarganya mesti tiada siapa yang tahu... Tetapi hidupnya berubah selepas bertemu dengan jejaka pu...