Afie
Aku mencintai kau apa adanya. Aku cuba merungkai apa yang disembunyikan hati kau yang menyimpan berjuta kesakitan yang pernah kau lalui. Kata cinta yang pernahku ungkap sesugguhnya ikhlas dari hati.
"Woi, menung apa ha!" Lala menghentikan lamunanku.
"Ish. Tak ada apa." Jawabku yang sedang duduk di kerusi meja komputer riba ku.
"Plan nak pergi Port Dickson macam mana?" Baru ku teringat tentang itu. Iya tak iya jugak.
"Lusa lah." jawabku ringkas memandangkan lusa aku cuti.
"Siapa je kau bawak?" Soal Lala lagi
"Lina, Su, dengan teman lelaki dia."
"Okaylah kalau macamtu." Jawab Lala sebelum hilang dari pandangan....
Dua hari berlalu. Afie sedang mengemas pakaiannya. Jam menunjukkan pukul tujuh setengah pagi.
"Afie, Alina lapar." Rungut Alina.
"Menyabar ler sikit gampang. Jap lagi kita pergi makan." sambil tangannya sedang melipat baju baju yang hendak dibawak.
"Ouh eh. Hehehe. Mmm" Alina memuncungkan mulutnya.
"Kalau Afie tak bagi ikut macam mana?" Soal Afie sengaja menyakat.
"Alina keluarkan baju baju Fie. Lepastu Lina masuk dalam bag tu."
"Oi oi hahahaha. Punyalah nak ikut."
"Anyway geng, i dah siap dah semua. Everything i dah packed except Lina. Nanti i letak dia dalam plastik sampah." Laung Afie dari dalam bilik kepada semua yang ada dirumah.Usai sarapan semua sudah bersedia untuk bertolak dengan kereta masing masing. Lala bersama Anas, Suhaila bersama teman lelakinya Fawwaz. Manakala Afie, sudah tentulah bersama Alina. Pemilik hatinya. Perjalanan diteruskan tanpa sebarang masaalah. Hujan renyai renyai membuatkan keadaan agak sejuk. Alina terlena di kerusi penumpang bersebelahan dengan Afie. "Eh, tidur dah mangkuk ayun betul. Aku cakap sorang sorang." Bebel Afie sendirian. Dia membuka Sweater berwarna hitam miliknya, dan menyelimut Alina. Alina menarik tangan Afie yang sedang memegang gear kereta auto miliknya. Tangan Afie diletakkam atas peha Alina dan digenggam Alina rapat.
"I love you, Afie." Bisik Alina perlahan.
"I love you too, sayang." Alina tersengih. Matanya dipejam rapat. Tangan Afie digenggam kemas. Kalimat cinta yang diucapkan mereka berdua sesungguhnya ikhlas dan tulus dari sekeping hati. Tidak lama kemudian, sampai lah mereka di destinasi yang dituju. Cuaca yang panas terik membuatkan tekak berasa dahaga. Afie berjalan kaki ke kedai yang berhampiran.
"Air kelapa dua eh. Cawan." Kata Afie kepada makcik tersebut.
"Anak ni, dah kahwin ke belum. Duduk dimana?" Soal makcik tersebut bertubi tubi.
"Belum. Saya duduk kat Shah Alam." Jawab Afie sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Makcik berkenan tengok kamu. Gaya ada. Perangai sopan. Senyum aje makcik tengok kamu dari tadi. Makcik ada anak perempuan sorang. Tu kat belakang tu." Afie melihat anak makcik tersebut dan memberikan senyuman. Lalu gadis itu tersipu malu. 'Fuck lawa tapi makeup tebal. Aku tampar jerebu satu Port Dickson' Bisik hati Afie.
"Makcik ini tunang saya. Tak lama lagi dah nak kahwin."Tiba tiba Alina datang menyampuk.
"Ooo. Comel tunang kamu. Lastlong ye." 'Mak ai dedi ai, makcik sekarang pandai dah speaking. Alina mencubit perutku. "Gatal eh senyum senyum kat dia." "Eh, senyum pun salah. Cemburu lettuw." Usikku. "Mana ada." Balas Alina sambil menikmati air kelapa."Jom lah Check in Hotel." Ajakku kepada semua yang ada.
...
Afie
Usai sampai ke bilik, aku membelek telefonku. Aku mandi dan mengenakan ripped jeans hitam bersama T shirt putih dan rantai army. Sementara menunggu Alina, aku menyikat rambutku. Alina keluar dari bilik air memakai baju mandi.
"Ui. Kemain seksi. Nak goda orang ke?" Aku melihatnya dari atas kebawah dari bawah keatas.
"Hotak kau." Alina mengena kan baju tshirt hitam dan ripped jeans hitam.
"Pfft kembar." bisikku. Dia mendekatiku. Tangannya memeluk leherku dan kakinya memeluk pinggangku.'Ah sudah dia ni. Mati aku mati aku tidak tidak. Sabar sabar. Jangan nafsu binatang sangat.' Bisik hatiku.
"Ingat aku bapakkau ke nak dukung dukung."
"Wangi. As always." Bisik dia.
'Fuck tho. Suara dia seksi.' Rungutku dalam hati.
"Apa ni. Turunlah. Lala tunggu tu." Aku cuba mengelak.
"Yela. Baru nak test sikit." Dia turun dan menarik tanganku. 'Apa kena tho dengan dia harini. Sweet semacam. Takut aku dibuatnya.'...
Sesudah makan. Mereka berenam melepak di pantai. Lala sedang bermain di gigi pantai bersama teman lelakinya Anas . Suhaila sedang bermain layang layang bersama Fawwaz.
"Naik atas belakang aku." Afie melutut diatas pasir.
"Betul ni? Boleh ke? Dahla pendek kecik." Ejek Alina.
"Naik jelah." Arah Afie.
"Nak Aiskrim." kata Alina yang berbaur satu permintaan.
"Jom."Afie membawa Alina berjalan sepanjang gigi pantai. Bergelak ketawa. Dan bercerita. "Eh Afie, aiskrim tumpah atas kepala kau. Sorry, pfft hahahahaha."
"Jubo kau sorry. Lap balik!"
"Afie, Aku nak bagitahu kau satu benda."
"Apa dia?" Soal Afie. Pelbagai tekaan mula timbul di kepalanya.
"Kau tengok matahari terbenam tu, cantikkan."
"A ah."
"Matahari tu kau, laut ni aku. If kita bersatu, macamtulah kita."
"Indah." Satu satunya perkataan yang terkeluar dari mulut Afie....
Jam menunjukkan pukul dua sebelas setengah malam. Semua sudah pulang kebilik masing masing. Begitu juga alina, dan Afie. Afie tiba tiba memegang kedua dua belah tangan Alina. Dia menolak Alina rapat kedinding. "Kau buat apa ni gila." "Apa yang aku nak buat." Afie tersenyum sinis. Tiba tiba, pintu diketuk. Lala datang untuk bertanya jika mereka hendak ikut bersama ke kedai mamak berhampiran. Afie bersetuju. Belum sempat Afie bersuara, Alina mendekatinya dan memeluknya sepertimana dilakukannya sebelum ke pantai tadi. "Apa kau nak buat kat aku." Afie tersandar di dinding sambil tangannya memegang pinggang Alina. Nafasnya mula turun naik dengan cepat. Alina menggigit bibirnya. Dia menggoda Afie atas pembalasan Afie yang cuba menggodanya tadi. Perlahan lahan Afie mendekatkan wajahnya pada Alina.
Bibir Afie melekap pada bibir Alina. Lidah mereka bermain antara satu sama lain. Desahan yang perlahan kedengaran antara mereka berdua. Tangan Alina bermain di leher Afie. Sementara tangan Afie masuk kedalam baju Alina. Dia menggosok dan membelai badan Alina. Kemudian Afie menolak Alina diatas katil, memegang kedua belah tangannya. Telefon Afie tiba tiba berbunyi. "Hoi, cepatlah turun aku kat bawah ni dengan Anas. Su dengan Fawwaz tak nak ikut." Bebel Lala di telefon. Sebelum dia mematikannya. "Jom lah, diorang dah kat bawah." Ajak Afie. Alina hanya menurut. "Cis, potong je. Nasib aku lapar. Hehehe. Kolokolokolo." bebel Alina.
Alina berdiri di depan cermin. Membetulkan rambutnya. Afie datang dan memeluknya. "Janji dengan aku, jangan tinggalkan aku."
"I can't, because if fate.. "
"Dont say that."Sorry cause this chapter pendek macam biasa. Vote.
YOU ARE READING
Aku [Completed]
RomanceAfie . Seseorang yang terkenal dikolejnya dengan gelaran 'playboy'. Mustahil kah seseorang yang 'selfish' Seperti Afie jatuh cinta?