Alyssa turun dari kereta milik Rayden, begitu juga dengan jejaka itu.
Selang beberapa minit selepas itu, kedengaran lagi enjin kereta masuk ke kawasan itu. Sebuah kereta BMW berhenti di sebelah kereta Karl. Tiga orang lelaki keluar dari kereta mewah itu.
"So what are we doing here?" soal Fad dengan wajahnya ngantuknya.
Sesungguhnya, dia sedang enak tidur di atas katil empuknya tiba-tiba sahaja Niel mengheretnya untuk pergi. Dia akur.
Karl tidak menjawab sebaliknya menunjukkan ke arah Rayden dan Alyssa di hadapan mereka.
"Clara?" gumam Lutfi.
"We will get our cargo but I she lied, we will kill her"
"WHAT?" Fad terkejut. Mengantuknya itu terus hilang secara tiba-tiba.
"Is he crazy? Clara is Evans's daughter" dia memandang Karl tajam.
Karl hanya membalas dengan menjongket bahunya sahaja.
"Jom"
Niel menarik kolar jaket Fad agar kawannya itu mengikuti mereka.
Alyssa terus berjalan dan hanya berpandukan cahaya daripada torchlight telefon pintarnya.
Setiap dinding kargo-kargo yang tersusun kemas itu dilihat nombor sirinya.
Setelah 15 minit berjalan, Allysa berhenti kemudian berpusing.
"Here. This is your cargo" kata Allysa tanpa sebarang reaksi.
Rayden menghantar isyarat mata kepada Lutfi agar lelaki itu memeriksa QR code pada dinding cargo itu. Lutfi meletakkan telefon pintarnya pada kod sulit itu.
Skrin telefon pintarnya bertukar kepada warna hijau. Dia terus memandang ke arah Rayden kemudian mengangguk.
Saat Rayden ingin membuka pintu kargo itu, mereka menangkap bunyi tembakan yang dilepaskan.
Bang
Bang
Mereka menunduk.
"Siapa pula yang jadi burung hantu ni?" omel Rayden lalu mengeluarkan revolver miliknya.
Musuh mereka mula menunjukkan diri mereka. Sedang kelima-lima jejaka itu berbalas tembakan mereka terlupa akan seseorang.
"Hey daughter of Evans"
Alyssa membatu ditempatnya berdiri kerana terasa ada objek tajam pada lehernya. Kemudian lengan lelaki itu berada pada lehernya membuat headlock.
"Walk silently if you don't want to get killed" arah suara itu.
"Braga" ujar Alyssa sinis.
"Jalan" arahnya.
Alyssa mula bergerak ke tempat yang diarahkan oleh lelaki itu. Akhirnya mereka tepi di bahagian tepi deck. Sesekali terasa air laut memercik pada kakinya.
Braga mengeluarkan pistolnya lalu diangkat ke atas.
Bang
Satu tembakan dilepaskan ke udara dan menarik perhatian kesemua mereka.
"Hye Hanz"
Rayden terus berpaling. Dia masih menundukkan reaksi yang sama. Tiada apa-apa perubahan.
"Sorry for disturbing you tonight but my business with this woman still not finish yet but yea I have something to do with you too" ujarnya.
"What do you want?" soal Rayden dingin.
"Half of your empire. Can I?" soal Braga.
Lutfi memandang Niel dan Niel memandangnya kembali. Kedua-dua mereka mengangguk lalu bertindak secara senyap-senyap kerana hanya mereka sahaja yang berlawanan di antara kotak kontena-kontena itu.
Niel terus memanjat ke atas kontena dengan sokongan Lutfi.
"Make sure tepat kalau tak—"
Lutfi tidak meneruskan kata-katanya tetapi masih dapat difahami oleh Niel. Dia terus mengangguk.
"In your dream dude" balas Rayden.
"So it's true you're married with this woman just to get more powerful?" duganya.
Alyssa hanya kekal di tempatnya berdiri. Jika dia tersilap langkah maka mereka berdua boleh terjatuh ke dalam air laut itu.
"If I say yes?"
Braga tersenyum sinis.
"It's no— argh"
Bang
Tanpa sempat Braga menghabiskan kata-katanya sebutir peluru tepat mengenai dahinya lalu menembusi kepala lelaki itu. Dia terjatuh ke belakang tetapi malangnya dia menggenggam kuat jaket Alyssa dan menarik gadis itu sekali jatuh bersamanya ke dalam laut.
Mata Rayden terbeliak. Dia mula bertindak terus berlari dan terjun masuk ke dalam laut yang bergelora itu.
"HANZ" jerit Fad.
Alyssa tidak dapat melepaskan dirinya. Kakinya terluka gara-gara terkena serpihan besi tajam pada hujung platform semasa dia cuba menyelamatkan diri.
Dia sudah tidak dapat menahan nafasnya. Akhirnya dia membuka mulutnya. Matanya dipejamkan.
'Maybe ini semua sebab aku tipu kau. What you give you get back'
"Hey sayang what are doing here?"
"Oh Ad what kind of question? Study la"
Dia tergelak. Lelaki itu juga turut tergelak.
Rayden mencapai tangan Alyssa lalu menarik badan gadis itu bersamanya untuk naik ke permukaan air.
Fad yang gelisah itu cepat-cepat membantu Rayden sebaik sahaja kawannya berjaya menyelamatkan Alyssa.
Karl menarik gadis itu ke atas lalu dibaringkan.
Jari telunjuknya diletakkan pada lubang hidung Alyssa.
"She still alive. But I think we need to do CPR" ujar Karl.
"Move" arah Rayden.
Karl terus ke tepi untuk memberi ruang kepada Rayden, sambil itu dia cuba mencarit denyutan nadi pada pergelangan tangan Allysa.
Rayden mula melakukan CPR. Bahagian dada Allysa ditekan kemudian dia merapatkan mulutnya dengan mulut Allysa.
Cubaan pertamanya gagal. Dia melakukan sekali lagi akhirnya mulut Alyssa mengeluarkan air yang ditelan. Terduduk terus gadis itu apabila dia dapat bernafas kembali.
"Argh" dia terus mengerang kesakitan.
"Her leg" tutur Niel.
Karl terus melihat kesan luka pada kaki Alyssa.
"We need to bring her back to our mansion" arah Karl.
Luka yang terbuka pada kaki Alyssa sudah diikat dengan sapu tangannya.
Raydem terus mengangkat Alyssa gaya bridal style lalu masuk ke dalam keretanya.
"Kau drive" arah Rayden kepada Lutfi agar memandu keretanya.
"I wasn't expected our first kiss will be like this"
Terus terangkat kepala Alyssa apabila Rayden berkata begitu.
Rayden memangku kepala Alyssa manakala gadis itu sudah menutup matanya.
"Call someone to find the corpse" tutur Rayden.
Lutfi mengangguk. Pedal minyak ditekan sehingga ke bawah. Kereta sport itu mula meluncur laju membelah jalan.
TBC
YOU ARE READING
Bloody Love, Mafia✔
Romance"Are serious Clara? You don't know him?" Clara pantas menggeleng. "None of my business" "I just need my cargo back!" "Not that easy Miss Evans, I need something as jaminan" "-Jaminan?" "What do you want?" "It's you" Just because of a small matter...