Irene membutangkan kot yang tersarung elok pada tubuhnya. Sesekali mulutnya terkumat-kamit menyumpah seseorangnya. Sebelah tangannya mengeluarkan telefon pintar dari dalam poket.
"Clara"
"What's wrong with your voice?"
"Ada orang sabotage tender tu weyh"
"Then? Kau nak suruh aku habiskan dia ke apa?"
"Not that"
"Then?"
"Harriz sendiri yang turun in that meeting. Tapi dia tak cam aku"
"I will settle it later. Jangan sampai Ethan tahu"
"Okay"
Buk
Serentak itu, dia terlanggar seseorang. Habis fail-fail berteraburan di atas lantai.
"Sorry" kelam-kabut Irene mengutip fail-fail itu kembali.
Lelaki yang dilanggarnya juga turun menunduk membantunya mengutip fail-fail itu.
"Thank you" balas Irene masih belum dapat melihat raut wajah lelaki yang dilanggarnya.
"You're welcome"
Irene tersentak.
'Dia? Dia bukan ke one of D'Evo's leader? Niel Fedro?'
Niel memandang perempuan yang terpaku memandangnya.
"Miss?"
Irene tersedar.
"Oh sorry" ucap Irene lagi.
"Small matter Miss—"
"Diandra" sambung Irene menggunakan nama lainnya. Identitinya tidak boleh diketahui umum.
"Niel. Nice to meet you Miss Diandra"
"Sorry I got to go" pamit Diandra segera beredar. Dia tidak boleh berlama di situ.
Niel hanya memandang pemergian gadis itu dengan senyuman yang terukir di wajahnya.
'Diandra? Sounds nice. Till we meet again girl'
Lamunan Alyssa terhenti apabila Rayden memetik jari di hadapan mukanya.
"Termenung apa?" soal Rayden pelik.
Alyssa menggeleng. Seminggu sudah berlalu, Alyssa pun sudah pulih sepenuhnya jadi dia kembali menguruskan kerjanya di syarikat bagi membantu Ethan yang tidak menang tangan. Akhirnya, Ethan mengarahkannya untuk berurusan dengan Rayden. Hangin juga satu badannya. Sudahlah Mark dan Maire sudah pulang ke Italy beberapa hari lepas. Jadi seronok betul lelaki itu membulinya.
Rayden mengeluh. Alyssa sekali lagi masuk ke dalam dunia. Dokumen yang terbuka itu terus ditutup.
"Miss Alyssa are you okay? Kalau tak let's end our discussion here" tutur Rayden.
"Hah? Oh okay"
Alyssa sendiri tidak tahu mengapa sejak beberapa hari yang lalu dia banyak termenung. Kadang-kadang tanpa sedar dia mencederakan dirinya sendiri.
"Kau penat ke? Banyak termenung sekarang"
"No I'm okay" balas Alyssa cuba untuk membuang tanggapan negatif Rayden.
BAM
Terhenjut bahu Alyssa apabila pintu pejabat Rayden dihempas kuat.
"Mr. Rayden I'm sorry" ucap pembantu peribadinya kerana gagal melarang perempuan yang datang tanpa diundang di hadapannya.
Alyssa memusingkan kepalanya memandang pintu. Manakala Rayden hanya menghantar isyarat tangan kepada PA-nya untuk keluar.
"Baby kenapa you buat I macam ni?" suara perempuan gedik itu melantun tinggi. Kasut tingginya dihentak-hentak
Alyssa sudah memandang perempuan itu atas bawah tanpa riak. Tetapi yang dia dapat hanya sebuah jelingan maut.
"Are you insane? Terjah my office sesuka hati? Please jangan buat kecoh dekat sini. Tak nampak ke I busy" marah Rayden geram.
"Busy apa? Busy layan this whore?"
Perempuan itu menghampiri Rayden. Tanpa segan, dia duduk di atas riba Rayden.
"What the fck is this Thilia? We're over long time ago" berang Rayden.
Tubuh perempuan itu ditolak jatuh ke lantai. Alyssa berpeluk tubuh. Hanya menjadi pemerhati. Drama percuma siapa sahaja tak nak tengok.
"No! We're not over till I say yes" suara perempuan itu mula menggegarkan ruang pejabat Rayden.
Rayden tersenyum sinis.
"Kau dengar sini baik-baik. Sedar diri level kau tu dekat mana. Jadi perempuan simpanan aku pun tak layak la. Mirror yourself bitch" amuk Rayden.
Tali lehernya dilonggarnya.
"How dare you Hanz? You dah guna I then you buang I macam tu je" Thilia mula bengang.
"Guna? Huh I just slept with you but I never touch you damn whore"
Rayden bangun dari kerusinya.
"No. You kena bertanggungjawab" Thilia bertindak memukul dada Rayden.
"Poor you woman. Cheap chick" tutur Alyssa sengaja.
Thilia yang mendengar kata-kata Alyssa terus berhenti memukul tubuh Rayden lalu menghampiri Alyssa.
"Siapa yang murah? You or me? Hah? Dasar perempuan perampas" jerkah Thilia.
Alyssa hanya beriak biasa. Walaupun ini kali pertama dia lihat ada perempuan datang berjumpa dengan Rayden tapi bukannya dia tidak tahu Rayden itu macam mana. Ya apa yang dikatakan Rayden benar, perempuan yang dilanggan di club hanya untuk menemaninya minum sahaja tetapi sampai di bilik Rayden hanya membiarkan sahaja. Kerana dia sendiri pernah lihat dengan mata kepalanya.
Thilia geram. Dia mula menarik rambut Alyssa.
"Damn you. Hand off" carut Alyssa.
Wajah perempuan itu terus ditampar tidak teragak-agak.
Pang
Rayden sudah mengherotkan bibirnya ke tepi.
'Wrong time wrong target' bisiknya di dalam hati.
"Ignore her dear" dia berjalan menghampiri Alyssa lalu memeluk tubuh persis muda itu.
Manakala Alyssa hanya membiarkan sahaja tangan Rayden melingkar pada tubuhnya.
"I know you whore. You're Harriz's mistress am I right?" tutur Alyssa tidak berlapik.
Rambutnya diselit ke telinga. Habis kusut.
"Send my regard to him. Cakap Clara is coming" terkial-kial Thilia untuk bangun apabila mendengar suara Alyssa.
Cepat-cepat dia beredar. Rasanya dia kenal 'Clara' itu siapa. Nampaknya dia sudah tersalah target. Mungkin nyawanya akan melayang selepas ini.
"Let's go for lunch" ajar Rayden.
Alyssa terus mengambil beg tangannya di atas meja lalu turun ke lobi bersama Rayden.
Kereta Lamborghini Aventador itu meluncur laju membelah jalan.
TBC
YOU ARE READING
Bloody Love, Mafia✔
Romance"Are serious Clara? You don't know him?" Clara pantas menggeleng. "None of my business" "I just need my cargo back!" "Not that easy Miss Evans, I need something as jaminan" "-Jaminan?" "What do you want?" "It's you" Just because of a small matter...