BLM 39

11.4K 642 7
                                    

21:35

Langit sudah pun bertukar gelap sepenuhnya. Manakala Alyssa sudah menyandarkan kepalanya di bahu Rayden. Mereka masih di taman hiburan itu dan kini duduk di hadapan water fountain untuk menyaksikan pertunjukan bunga api selepas selesai makan malam mereka.

Jari Rayden men-slide gambar yang dihantar oleh anak buahnya, Simon. Lelaki itu yang menawarkan dirinya untuk menangkap gambarnya bersama Alyssa petang tadi.

"Thank you" ucap Alyssa kepenatan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Thank you" ucap Alyssa kepenatan.

Smoothie yang dipesan Rayden disedut kembali. Rayden memandang Alyssa. Entah mengapa harini dia dapat melihat sisi lain gadis itu. Bukan sebagai Clara yang dia selalu berdepan. Bukan Clara yang penuh dengan dendam ataupun kebencian. Adakah itu benar-benar sisi Alyssa yang dulu?

Rayden menarik pinggang merapati tubuhnya. Kepala isterinya dicium lembut. Serentak itu, bunyi tembakan bunga api dilepaskan.

"Woah" Alyssa mengangkat kepalanya dari bahu Rayden.

Teruja dia melihat bunga api yang terbentuk di langit gelap itu. Percaya atau tidak ini kali pertama dia melihat bunga api dan juga ke taman tema. Mengapa begitu? Dia tidak pernah merasakan keseronokan hidup selepas Andrew pergi meninggalkannya. Selepas itu, dia mula menyibukkan dirinya dengan aktiviti mafia serta sedikit hal syarikat jika dia mempunyai masa. Dengan hal-hal itu membuatkan hatinya tertutup sepenuhnya. Tidak mampu lagi untuk menerima mana-mana cinta lelaki yang ditaburkan buatnya walaupun dia disanjung tinggi. She lost hope. Dia langsung tidak kenal erti bahagia selepas Andrew menghancurkan kebahagiaannya.

"Hey termenung apa?" Rayden memegang bahu Alyssa.

"Hah?" lamunan Alyssa terhenti. Dia menggeleng. Apa yang dia pendam biarlah hanya dia sahaja yang tahu.

Sakitnya. Kesedihannya. Semua itu bukannya untuk dikongsi tetapi untuk dikuburkan.

"Why?" soal Alyssa apabila Rayden merenung wajahnya lama.

Chup

Alyssa terkejut. Tangannya diangkat untuk menolak dada bidang Rayden tetapi lelaki itu lebih pantas menahan tangannya. Rayden masih tidak melepaskan ciuman. Tangannya memegang belakang leher Alyssa bagi mendalamkan lagi ciuman. Perlahan-lahan Alyssa membuka mulutnya. Dia tidak tahu apa yang merasuknya tika itu. Cup minuman yang dipegangnya terjatuh ke lantai. Kedua-dua belah tangannya naik merangkul leher Rayden.

Bunyi tembakan bunga api menemani ciuman mereka pada malam itu.

09:00

"Erm" rengek Alyssa apabila Rayden menggerakan badannya.

Manakala jejaka itu langsung tidak mempunyai niat untuk mengganggu tidur gadis itu. Gadis? Ya, Rayden masih belum menyentuhnya walaupun usia perkahwinan mereka sudah masuk 9 bulan.

"Sorry" ucap Rayden lembut lalu membetulkan selimut Alyssa.

Namun dalam hatinya sudah menyumpah orang yang menelefonnya sekaligus mengejutkannya dari tidur.

"Hello"

"Weyh kau pahal garang semacam pagi-pagi ni?"

"What do you want man?"

"It's about Harriz"

"Why?"

"Lut baru inform yang ada budak-budak kita teruk kena dengan dia semalam"

"What?!"

Rayden terus terduduk di atas katil. Alyssa yang lena tidur di sebelahnya juga turut terkejut. Dia mengurut dadanya perlahan.

'Mamat ni nak bunuh aku ke apa?'

Rayden memandang Alyssa yang sudah terbangun secara mengejut itu. Tangan Alyssa digenggam tanda minta maaf.

"Call me later. Inform aku kalau jadi apa-apa"

Talian itu dimatikan oleh Rayden. Telefonnya diletakkan di atas night-stand.

"Sorry" tubuh Alyssa dipeluk.

"Erm" Alyssa kembali menutup matanya.

Tenaganya masih perlu di-charge kerana dia masih belum betul-betul sihat. Tambahan pula, semalam mereka ke taman tema itu memang berseronok sakan Alyssa melaburkan tenaganya di sana.

"Aku ada urgent meeting. Tinggal dengan mummy kejap okay?" tutur Rayden dengan rasa bersalah.

Memanglah dia sudah berjanji untuk meninggalkan kerjanya buat sementara waktu tetapi nampaknya ada orang berani membuat onar di tempatnya. Mahu tak mahu dia terpaksa pergi.

"K" balas Alyssa ringkas.

"Are you sure?" soal Rayden menginginkan kepastian.

"Yes. Can you please go away and stop disturbing me? I need my beauty sleep" halau Alyssa direct.

'Cis, kau halau aku? Haih yea kau lupa ke Ray she is Clara. Indeed. Memang direct habis' secara diam dia mengutuk Alyssa.

"Good night. Rest well. Don't forget to eat you med" pesan Rayden lalu mencium sekitar wajah Alyssa yang dilindungi rambut panjang gadis itu.

Tanpa berlengah, dia turun dari katil lalu masuk ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri.

Hideout

"Report" arah Rayden tegas sebaik sahaja dia berjalan ke tempat duduknya.

"5 orang injured. Aku rasa Harriz betul-betul akan mulakan rancangan dia" lapor Lutfi.

"Croizer tahu?" soal Rayden lagi.

Fad menggeleng. Tetapi itu hanya tekaannya sahaja kerana Ken mahupun Beth tiada di KL buat masa sekarang.

"Karl I need Laura to deal with Andrew" tutur Rayden memandang Karl meminta persetujuan kawannya.

"I will ask Laura later. But I think Clara should know about this. Benda ni melibatkan keselamatan dia" balas Karl.

"No. Dia masih belum pulih. Aku tak nak dia tertekan. Hal dia dengan Harriz dah lama. I don't know why dia masih simpan that guy untuk terus bernyawa" tutur Rayden.

Dia tahu dendam Harriz terhadap isterinya sudah lama tetapi yang dia tidak faham kenapa Alyssa langsung tidak mahu menguruskan lelaki itu. Ataupun mungkin Alyssa bermain tarik tali dengan membiarkan lelaki itu hidup sepuas-puasnya.

"Aku rasa Clara ada hantar budak dia dalam H Group" luah Fad setelah lama mendiam. Itu hanya firasatnya sahaja.

Pandangan Rayden jatuh pada Fad yang duduk bersandar pada kerusinya.

"Clara is Clara bro" tambah Fad lagi.

"What do you mean by that?" soal Rayden meminta penjelasan. Begitu juga dengan yang lain.

Fad menjongket bahunya. Dia hanya membiarkan soalan Rayden itu sepi. Itu bukan kerjanya untuk masuk campur urusan Alyssa. Biarlah Rayden tahu dari mulut Alyssa sendiri. Walaupun Harriz itu kembarnya tetapi sedikit pun dia tidak pernah bersetuju dengan rancangan bodoh abang kembarnya.

TBC

Bloody Love, Mafia✔Where stories live. Discover now