BLM 13

11.3K 638 4
                                    

"I want you to call off this wedding" luah Alyssa.

Rayden smirk.

"Not that easy girl because I already knew about this plan one month ago. And I already agreed" balas Rayden seolah-olah memprovok Alyssa.

"WHAT?!"

"Yea. Aku tak sangka Evans ada anak yang sangat baran macam kau" kata Rayden.

"I will take that as compliment. Whatever it is I don't care I won't marry you. Never" bentak Alyssa.

"Sorry malangnya aku already cop kau as my girl. And aku tak perlu bersusah payah untuk lindungi kau daripada musuh. Membazir masa aku je nak jaga kau. Banyak lagi kerja lain aku boleh buat" tutur Rayden lalu menyilangkan tangannya.

"Is he crazy?" soal Fad kepada Lutfi.

"Huh wow such a— stupid plan. I tak perlukan orang macam you untuk protect me. Even I can take you down" kata Alyssa yakin.

"Jom blah" tambahnya lagi lalu mengambil beg tangannya.

Keempat-empat lelaki itu hanya memandang pemergian mereka.

"Look she's really— keras kepala betul" kata Niel.

Rayden mencoretkan senyuman sinis di bibirnya.

'Are you sure with your words Miss Clara? How confident are you? You want to take me down? In your dream girl'

Two weeks later

Alguine Ballroom, Guine Hotel

Majlis resepsi kedua-dua belah pihak akan diadakan di hotel itu iaitu hotel yang ditubuhkan oleh lima jutawan muda.

Setiap seorang daripada mereka memiliki aset yang berlainan tetapi masih di bawah pentadbiran yang sama. 

"Hah Alyssa where is your husband?" soal Maire.

Alyssa memutarkan bola matanya. Semalam tamat sahaja majlis kedua-dua mereka beredar ke mansion masing-masing tidak langsung bersemuka.

"Tak tahu" balasnya lalu meletakkan beg tangan Voir itu di atas meja.

Pelaminnya masih dalam proses pemasangan. Dia duduk di atas kerusi. Dia benar-benar penat sudahlah sebelum majlis semalam dia terbang balik ke Malaysia dari LA dalam keadaan terkejut. Pada pagi majlis itu diadakan mood jetlag masih lagi menguasai diri. Tidak pasal-pasal dia ulang-alik ke tandas mengeluarkan makanan yang diambilnya ketika di dalam jet.

"Mummy can I get my keyroom?" soalnya. Dia mahu naik ke bilik.

Maire tanpa banyak tanya terus memberikan sekeping kad kepada anaknya itu. Alyssa terus mengambil kad itu lalu beredar.

Laju sahaja kakinya menahan elevator daripada tertutup.

"Sorry" ucapnya kepada seorang lelaki yang memakai topi serta seba hitam. Wajahnya juga tidak dapat dilihat.

Tetapi Alyssa sedikit pun tidak menghiraukan lelaki tersebut. Dia terus menyentuh button nombor 23 iaitu aras yang sudah dikhaskan buat kedua-dua buah keluarga.

Ting

Pintu lift itu terbuka. Tanpa menoleh Allysa terus melangkah keluar. Dirinya benar-benar tidak bermaya. Dia tidak pernah rasa sepenat ini. Semuanya kerana kebanyakan barang-barang perkahwinannya ditempah dari luar negara.

Tanpa disedari, lelaki yang turut berada di dalam lift itu juga turut di tingkat yang sama kebetulan tiada anak buah D'Evo mahupun Croizer yang berkawal.

Bloody Love, Mafia✔Where stories live. Discover now