D'Evo Hideout/Mansion
Tok tok
"Come in" arah Rayden dari dalam biliknya.
Seorang lelaki yang memakai suit lengkap berwarna hitam masuk ke dalam bilik itu.
"Yes Young Master" tuturnya.
"I need you to check something for me" kata Rayden lalu memusingkan kerusi kulitnya.
Anting-anting yang diletakkan di atas kotak itu ditolak ke arah orang suruhannya.
"Find the owner for me" ujar Rayden mendatar.
Lelaki itu mengambil anting-anting tersebut dan kemudiannya mengangguk.
"You may leave now" kata Rayden.
Lelaki itu menunduk kemudian beredar.
'Huh. Kau ingat kau dah minta maaf, kau boleh blah macam tu je. No'
Meanwhile
Alyssa yang sedang tekun menyemak helaian demi helaian rekod kewangan syarikat itu terhenti apabila dia diganggu dengan bunyi yang datang daripada telefon pintarnya.
Ekor matanya menjeling ke arah skrin objek nipis itu.
Mike is calling...
Selepas melihat caller ID itu dia mengeluh.
Jarinya diangkat lalu di-slide ke tepi pada icon hijau.
"Hrmm"
"I'm sorry Young Lady but kita ada masalah dekat pelabuhan. You need to look at this"
"Eh I suruh buat kerja senang je kot"
"We're truly sorry"
"Share location"
Dengan perasaan yang malas dia mencapai beg tangannya. Sebelum meninggalkan pejabat sempat dia mengarahkan pembantunya untuk menyediakan kereta.
Anson Port
Beth mengeluh kemudian mengurut pelipisnya.
"Kau jawab dengan Clara nanti" ujarnya.
Mereka kini berada di pelabuhan yang membawa ratusan kargo dari luar negara. Namun sesuatu telah berlaku. Sama ada kargo mereka tertukar atau ada orang lain yanh sengaja mensabotaj order mereka.
Alyssa membuka dashboard merekanya kemudian menyelitkan 'barang' itu pada bahagian kanan pinggangnya.
Dia keluar dari kereta kemudian mengemaskan jaket kulit berwarna hitam yang tersarung pada tubuh yang tinggi lampainya.
"What's wrong here?" soalnya sebaik sahaja mendekati anak buahnya.
Mike ke hadapan. Beth hanya statik.
"I think someone sabotage our order. We were confirmed we don't misorder our stuff" jawab Mike.
Dia terus mengarahkan anak buahnya untuk membuka pintu kargo tersebut.
Sebaik sahaja pintu kargo itu dibuka, matanya membesar. Kargo itu dipenuhi dengan senjata api yang sangat canggih manakala ini bukan barang yang dipesan oleh mereka.
"Apa yang kau nak jawab dengan customer sekarang ni? Aku yakin someone tertukar kargo dengan kita punya" kata Beth.
"No sekarang ni Mr.Evans akan tanya I dulu. Apa ni kerja senang je kot. Ish" marah Alyssa.
YOU ARE READING
Bloody Love, Mafia✔
Romansa"Are serious Clara? You don't know him?" Clara pantas menggeleng. "None of my business" "I just need my cargo back!" "Not that easy Miss Evans, I need something as jaminan" "-Jaminan?" "What do you want?" "It's you" Just because of a small matter...