Selepas mengetahui di mana kelas mereka, tiba masanya mereka mencari kelas pula. Memang penat lah seharian ni sebab berjalan je.
" Eii saem dekat sini taknak tunjukkan kelas kita dekat mana ke? Memang semua orang dalam sekolah ni sombong hek? " Kata Hanmin sambil buat muka geram.
Pandai-pandai korang lah nak bayang macam mana.
" Dah lah tu, Han. Bising je dari tadi. " Tegur Seorin.
" Ntah unnie ni, cili jugak mulut tu kang. " Seora menjeling Hanmin.
" Eh kau apahal jeling-jeling? Kang mata kau tu pulak aku cili dulu. "
" Eii bising lah korang berdua ni. Senyap sikit boleh tak? Tak aman aku nak cari kelas. " Yuchan memandang tajam ke arah Hanmin dan Seora.
Jalan punya jalan, akhirnya mereka jumpa juga kelas yang mereka cari. Nasib baik diorang bertujuh ni dapat sekelas.
" Ha leader, sila lah masuk dulu. " Seora mengalu-alukan Seorin untuk masuk dulu ke dalam kelas.
" Haa yang dekat luar tu kenapa tercegat lagi? Masuk lah. " Puan Kim yang kebetulan nampak mereka bertujuh di luar, terus menyuruh mereka masuk.
Sweetie Girls pun masuk ke dalam kelas didahului dengan Seorin. Masuk saja ke dalam kelas, mereka bertujuh berbaris di hadapan kelas sambil memandang rakan sekelasnya.
" Ha perkenalkan diri kamu semua. " Arah Puan Kim.
" Anneyonghaseyo! Sweetie Girls imnida! " Mereka tujuh tunduk hormat.
" Eh ni bukan ke group acah sweet yang kita jumpa tadi? "
Sweetie Girls memandang ke arah manusia itu.
" Erk. Kita sekelas dengan group acah diva ni ke? " Bisik Yuchan pada Yunhwa.
" Nampaknya, ya. " Yunhwa mengangguk.
" Jeon Meiko! Senyap boleh tak? Ha kami bertujuh teruskan kenalkan diri. " Kata Puan Kim.
" Shin Seo Rin imnida! Panggil saya Rin. Saya leader group ni. "
" Han Sujung imnida! Just panggil saya Hans. Saya member kedua tertua. "
" Jeong Minji imnida! Saya berasal dari Beijing, China. Nama China saya Zhong Minzy. Boleh panggil saya Minzy. Saya member ketiga tertua. "
" Min Yuchan imnida! Panggil Yuki. Member keempat tertua. "
" Kim Yunhwa imnida! Panggil Yun. Member kelima tertua. "
" Kim Hanmin imnida! Just call Han. Member kedua muda. "
" Hwang Seora imnida! Panggil saya Seora. Saya maknae dalam group ni. "
" Semua berasal dari Seoul ke? " Puan Kim memandang Sweetie Girls.
" Cikgu ni pekak ke apa duh? Dah tentu tadi aku kata aku ni dari Beijing. " Minzy berbisik pada Hans.
" Em tak semua dari Seoul. Minzy dari Beijing, Hans dari Incheon dan Yuchan dari Daegu. " Kata Seorin mewakili mereka bertujuh.
" Kamu semua ni adik beradik ke? "
" Eii cikgu ni, dah tentu nama keluarga kita tak sama. Boleh pulak dia tanya soalan tu. " Sekali lagi, Minzy berbisik pada Hans.
" Eh kau ni, senyap lah. Nanti cikgu tu perasan yang kita berbisik. " Balas Hans.
" Tak. Kami kawan dari kecil. " Jawab Seorin.
Seorin je lah yang kena jawab sebab dia leader kan.
" Ok. Kami semua boleh duduk dekat meja belakang tu. "
" Baiklah. Kamsahamnida. " Sweetie Girls tunduk lalu berjalan ke arah meja mereka.
" Weh, tu bukan namja yang kita jumpa pagi tadi ke? " Kata Yuchan sambil matanya memandang ke arah sekumpulan namja yang duduk di tepi tingkap.
" Mana weh mana? " Dengan pantas Hanmin bertanya. Cewah kauu.
" Eii korang ni. Duduk lah dulu. " Celah Seorin.
Mereka bertujuh pun duduk di tempat masing-masing. Diorang duduk berdua-dua sebab susunan meja berdua-dua.
Seorin duduk sebelah Hans, Minzy duduk sebelah Yuchan, manakala Hanmin duduk di sebelah Seora. Tinggal Yunhwa je tak dapat tempat duduk. Kasihan kamu. Huehue.
" Weh aku nak duduk mana? " Kata Yunhwa sambil pout.
" Kau duduk atas lantai lah. Hahaha. " Kata Hanmin sambil gelak. Kuangajo eh kau.
Yunhwa menjeling Hanmin yang tengah sedap ketawakan dia.
" Ha, kamu Kim Yunhwa right? " Panggil Puan Kim.
Yunhwa memandang Puan Kim lalu mengangguk.
" Kamu duduk sebelah Na Jaemin. " Kata Puan Kim sambil menunjukkan tempat kosong di sebelah seorang namja.
" What?! Kenapa dia duduk sebelah Jaemin? " Danea bangun sambil memandang Puan Kim.
" Eh yang kamu sibuk ni kenapa? Dah sebelah Jaemin tu je yang kosong. Biarlah dia. "
" Ntah. Yang kau nak sibuk apahal? " Kata Seora.
" Eh kau diam. Jangan nak sibuk masuk campur. " Danea memandang tajam ke arah Seora.
" Suka hati aku lah nak sibuk ke apa. "
" Dah jangan gaduh. Yunhwa, kamu duduk je sebelah Jaemin tu. "
" Er, baiklah. " Yunhwa pun berjalan ke arah tempat duduk di sebelah seorang namja.
Namja itu hanya memandang ke luar tingkap sahaja. Dia tidak memandang langsung ke arah Yunhwa.
' Hensem siaa dia ni ' kata hati Yunhwa.
" Ok. Mari mulakan pembelajaran kita. "
Maka semua murid pun fokus dengan apa yang diajar oleh Puan Kim. Danea dari tadi memerhati Yunhwa yang duduk di sebelah Jaemin.
Huu jeles lah tuu.
#akupunjelessebabJaemintubiasaku. Huhuhu
Bersambung..
Btw, Min nak berterima kasih dekat korang yang support af nihh .
Huhu ilepyou . Huehue
YOU ARE READING
My First and Last [NCT DREAM AF]
Random" kau yang pertama dan juga yang terakhir " ××× NCT DREAM ! MAAP YINI AF SUDAH TUTUP LAH WOI Cover by : @Nurlini26