" Yahh pabo. Kau main tipu. "
" Apa pulak? Kau tu yang noob. "
Mark, Renjun, Haechan, Jaemin, Chenle, Jisung dan Yuchan hanya memandang dua makhluk itu bermain video game.
K sekarang ni Jeno dengan Hans main video game dekat rumah Dreamers. Jeno yang paksa Hans main video game tu dekat rumahnya. So disebabkan Hans ni malu, dia tarik sekali Yuchan. Sebab tu lah Yuchan ada sekali dekat rumah Dreamers.
" Aku tertanya-tanya, kenapa makhluk dua ekor ini ada dekat rumah kita? " Jaemin bertanya pada Mark sambil jarinya menunjuk ke arah Hans dan Yuchan.
" Molla. " Mark menjongketkan kedua-dua bahunya tanda tidak tau.
" YAHH BITCH. AKU BENCI KAU. "
" Kau ingat aku ni sayang kau ke? Ppalli, satu game je lagi and kalau kau kalah, kau jadi namchin aku. HAHAHA. "
" Weh Hans, jom lah balik. Kau nak berapa lama duduk sini? " Kata Yuchan pada Hans.
" Eii sabar lah kejap. Sikit je lagi nak menang ni. "
" Jeno, kenapa kau banyak kalah ni? Aku tak sangka kau noob. " Kata Haechan.
" Bising lah kau! "
Mereka berdua meneruskan permainan itu tanpa mempedulikan yang lain. Yuchan yang sudah bosan melihat budak berdua ni main game, mula bangun dari duduknya.
Dia mahu merayap sekeliling rumah tu. Kesah apa dia kalau tu bukan rumah dia. Yang penting bosan dia hilang.
Hampir sekeliling rumah tu Yuchan merayap. Dapur, bilik air, tingkat atas semua dia redah. Nasib bilik tidur budak dreams ni dia tak masuk. Hoho.
Yuchan sekarang ni berada di tingkat atas. Dia memerhati sekeliling kawasan itu.
" Kau ni tak ada rumah ke? "
Yuchan segera menoleh ke belakang apabila ditegur satu suara. Ada seorang namja memandangnya sambil berpeluk tubuh.
" Ada. " Jawab Yuchan sepatah lalu memandang semula ke hadapan.
" Kau buat apa merayap dekat rumah orang? "
" Saja. " Kata Yuchan tanpa memandang namja itu.
" Siapa suruh kau buat rumah ni macam rumah kau? "
Yuchan menarik nafas sedalam-dalamnya lalu menghembuskannya dengan perlahan. Dalam hati dia, rasa nak maki-maki je mamat ni. Banyak betul soalannya.
Yuchan memandang semula ke arah namja itu.
" Kau ada nampak aku buat rumah ni macam rumah aku ke? " Yuchan mengangkat sebelah keningnya.
" Ada. " Balas namja itu bersahaja.
Yuchan membuat roll eyes.
" Whatever lah. Dah aku nak sambung merayap. "
" Siapa benarkan kau merayap? "
" Eii suka hati aku lah. "
" Nak aku tendang kau keluar dari rumah ni? "
" Berani tendang lah. " Cabar Yuchan.
Namja itu menghampiri Yuchan lalu bersedia untuk menendang Yuchan.
" ARGHH!! TOLONG! MAMAT MATA SEPET NI NAK RABA YUCHAN!! "
" OIII KAU PIKIR AKU NAK SANGAT KE RABA KAU DUH. "
Namja itu memandang Yuchan dengan pandangan dingin.
" Hoi! Apa korang buat berdua di sini haa?! Lele, what are you doing?! Wake up, Lele! Wake up! " Mark datang lalu menampar-nampar muka mamat yang bernama Lele tu atau namanya Zhong Chenle.
" Eii hyung! Sakit lah! " Chenle menolak badan Mark ke tepi.
" Apa kau buat ha sampai menjerit-jerit nih? "
" Mana buat apa-apa. Dia tu ha yang tiba-tiba menjerit. " Chenle memuncungkan bibirnya ke arah Yuchan.
Mark memandang Yuchan.
" Apa kau buat dekat sini? Apa kau ingat ni rumah kau ke? "
" Oh pelishlahh jangan tanya soalan macam tu. Nak sangat ke aku buat rumah ni macam rumah aku? " Kata Yuchan.
" Dah. Turun bawah cepat. " Arah Mark.
Mereka bertiga turun ke bawah dan menuju ke ruang tamu. Hans dan Jeno masih lagi bermain video game itu.
Tiba-tiba phone Yuchan berdering tanda ada orang call. Yuchan melihat phonenya. Nama Seorin tertera di skrin. Dia menjawab panggilan itu.
" Yow unnie! What's up? " Sapa Yuchan.
" WHAT'S UP KEPALA MANGKUK KAMU! BILA NAK BALIK HAA?! BERAPA LAMA NAK DATING DENGAN JIRAN SEBELAH TU?! TAK RETI NAK BALIK KE? KE NAK TIDUR DEKAT SITU? KALAU NAK TIDUR DEKAT SITU, BAGITAU. NANTI UNNIE KUNCI PINTU. PADAN MUKA KORANG TAK DAPAT MASUK. EII LAMA-LAMA DEKAT SITU BUAT APA HA?! " Yaa itu dia serangan bebelan daripada Seorin.
Yuchan menjarakkan phonenya daripada telinganya. Boleh pekak dibuatnya.
" Sabar lah unnie. Yuki memang nak balik, tapi Hans ni tak habis-habis lagi game dia tu. "
" SURUH DIA BALIK CEPAT SEBELUM AKU BAKAR VIDEO GAME DIA TU. "
" Ye unnie ye. Jangan lah jerit. Haduhh, boleh pekak Yuki macam ni. "
" DAH-- " Yuchan terus menamatkan panggilan.
" Fuh selamat. " Yuchan menghela nafas.
Yuchan memandang Hans yang tengah kusyuk main video game.
" YEAYY!! HANS IS THE WINNER!! " Hans menjerit keriangan.
Jeno pulak pandang Hans dengan pandangan mampus-lah-aku lalu dia mengeluh.
" Buuu Jeno kalah. " Kata Jaemin.
Jeno menjeling Jaemin.
" Harap tabah bro. " Jaemin menepuk bahu Jeno.
" Semoga berjaya jadi namchin yang terbaik. " Renjun pula menepuk bahu Jeno.
" Semoga hari-hari kau indah sentiasa. " Haechan menyampuk lalu menepuk bahu Jeno juga.
" Yeay kau jadi namchin aku sebulan. Hala sebulan je, tak lama pun. " Hans tersenyum memandang Jeno.
" Kau tau tak bagi aku tu sebulan macam setahun kalau aku jadi namchin kau. Habis lah hari bahagia aku. " Sekali lagi Jeno mengeluh.
" Yeay Jeno hyung dah taken!! " Chenle menjerit.
" Mari kita sambut hari bahagia ini!! " Jisung pula menjerit.
" Huuu Jeno aku dah berpunya. " Jaemin acah-acah menangis di bahu Renjun.
" Tak apa. Aku ada. " Renjun memeluk Jaemin.
" Ehh dah. Hentikan drama kunyit ini. Ha korang berdua, silalah angkat kaki anda dan berambus keluar dari rumah ni. " Kata Mark pada Hans dan Yuchan.
" Jom Hans. " Yuchan menarik tangan Hans.
" Bye Jeno!! Jumpa esok. Amuahh. " Hans melambaikan tangannya pada Jeno.
Jeno buat muka geli plus menyampah.
Bersambung...
Min : Hello hello !! Masih ada orang kah di sini ?
Mark : Yaa aku sentiasa ada. Malah sentiasa ada di dalam hatimu. Auch.
Min : Nak aku tendang kau keluar dari af ni ke ? *Jeling Mark*
Mark : Lekk , gurau je. Halaa halaa.
Min : Whatever. Okay, first Min nak minta maaf sbb lambat update. Well hiatus ann . K nnty Min start update hari-hari . Cehh tu pun kalau ada idea. Lagipun Min nak habiskan cepat af nih.
Mark : Kenapa nak habiskan cepat?
Min : Aku malas nak tangguh. Dah bye! Scene tamat!
YOU ARE READING
My First and Last [NCT DREAM AF]
Random" kau yang pertama dan juga yang terakhir " ××× NCT DREAM ! MAAP YINI AF SUDAH TUTUP LAH WOI Cover by : @Nurlini26