Skip [ sekolah ]
Seorin berjalan seorang diri menuju ke bilik air. Dalam perjalanan ke bilik air, dia terserempak dengan Meiko.
Meiko memandang Seorin tetapi Seorin hanya berjalan tanpa mempedulikan Meiko.
" Shin Seo Rin. "
Seorin menghentikan langkahnya lalu berpusing ke belakang menghadap Meiko.
" Wae? "
Meiko menghampiri Seorin. Dia berdiri betul-betul di hadapan Seorin.
" Eii mohon lah jauhkan diri kau dari aku. " Seorin menolak badan Meiko.
" BERANI KAU TOLAK LEADER DIVA'S GIRLS?! " Meiko menolak Seorin sehingga menyebabkan badan Seorin terhentak pada dinding.
" Kau ni memang sengaja kan cari gaduh dengan aku? Apa masalah kau? Aku tak ganggu hidup kau pun. " Seorin memandang Meiko dengan pandangan tajam.
" Aku just nak ingatkan kau dan member-member acah sweet kau tu, supaya jauhkan diri korang ni dari geng dream boys! "
" Dream boys? Makhluk mana pulak nama dream boys ni? " Seorin mengerutkan dahinya tanda pelik.
" Jangan buat-buat tak kenal lah, Seorin. "
" Ehh kau ni. Demam apa duh? Serang aku tiba-tiba pasal Dream Boys. Dream boys pun aku tak kenal siapa. "
" Dream boys tu geng-geng Mark! "
" Mark? Mark Lee? " Seorin mengangkat sebelah keningnya.
" Ya. Mark Lee. Mohon jauhkan diri korang dari diorang. "
" Eii kau siapa duh nak halang kami. "
" KAU DENGAR JE LAH ARAHAN AKU NI! "
" KAU SIAPA NAK SURUH AKU DENGAR ARAHAN KAU? " Balas Seorin.
" Kau ni memang degil! " Tidak semena-mena, Meiko menolak Seorin dengan kuat.
Itu menyebabkan Seorin terjatuh lalu kepalanya terhentak pada pasu. Seorin akhirnya pengsan di situ.
Wahhh seperti di dalam drama.
" Ini baru permulaan, Shin Seo Rin. " Meiko tersenyum sinis lalu pergi dari situ membiarkan badan Seorin terbaring di situ.
Mark POV.
Aku berjalan sekeliling kawasan sekolah sebab bosan. Nak masuk kelas, lagilah bosan.
" Hai Mark sunbae. "
Aku hanya mengabaikan suara-suara yang menegur aku.
" Mark sunbae hensem lah! "
Well, aku hari-hari hensem.
Min : Eii perasannya anda. Taeil aku lagi hensem
Mark : Sebelum aku hodohkan anak bulan kesayangan kau tu, baik kau berambus.
Min : Huh, aku ngadu kat Taeil. *Blah pergi dekat Taeil*
" Mark sunbae sorang-sorang je ke? "
EII KAU NI BUTA KE APA?! DAH TENTU LAH AKU JALAN SORANG-SORANG!
Aku teruskan berjalan tanpa mempedulikan orang sekeliling. Jalan punya jalan tiba-tiba aku ternampak satu susuk tubuh seorang yeoja yang terbaring di sebelah sebuah pasu.
Aku mengerutkan dahiku. Dah kenapa dia baring dekat situ? Tak ada tempat lain ke nak tidur?
Aku berjalan menghampiri dia. Wajahnya aku tenung. Jap, ni bukan ke Seorin?
Aku lihat kepalanya berdarah. Goshh, apahal dengan dia ni? Dia pengsan rupanya, aku ingatkan dia tidur. Hoho.
Min : Bongok *Jelir lidah kat Mark*
Mark : Aku bagitau Taeil hyung kau kata aku bongok.
Min : Don't care
Aku pandang Seorin. Apa nak buat ni duhh. Takkan nak biarkan dia dekat sini. Nak angkat? Huh, jatuh maruah aku angkat yeoja.
Min : TAK KESAH LAH DENGAN MARUAH KAU TU. KAU ANGKAT DIA SEKARANG SEBELUM AKU BUANG WATAK KAU
Mark : Halaa jangan lah buang.
Disebabkan aku taknak watak aku dalam af ni kena buang, aku pun angkat Seorin untuk dibawa ke bilik rawatan.
Bilik rawatan ~
Aku duduk di tepi katil yang menempatkan Seorin. Aku hanya memandang wajahnya dengan muka tak ada perasaan.
Haihh dia ni, bila nak bangun? Kawan-kawan dia ni pun ke mana? Bila nak datang sini? Aku rasa awkward berdua dengan dia dalam bilik ni.
HAA ENGKAU JANGAN NAK PIKIR BUKAN-BUKAN. AKU NI ANAK YANG BAIK.
Disebabkan bosan, aku keluarkan phoneku dari dalam poket. Aku main-main dengan phoneku sementara tunggu dia sedar.
" YAHH BUNUH DIAAA. WOOO. EII BUDU SIAA KAU. TAK PANDAI MAIN TAK PAYAH MAIN. "
" Eii bisingnya. "
Dengar saja suara itu, cepat-cepat aku tutup phone lalu memandang Seorin yang sudah sedar. Dia pandang aku dengan muka pelik.
Apahal dia ni?
" Kau siapa? "
Lol, takkan dia tak kenal aku? Jangan kata yang dia dah hilang ingatan sebab kepala terhantuk pasu tadi.
" No, i mean nama kau. Aku tak tahu nama kau walaupun kita sekelas. " Katanya.
Fuhh, aku ingatkan dia hilang ingatan.
" Mark. " Ringkas saja jawapan aku.
" Ouh. Kau ke yang angkat aku ke sini? "
AKU LAH YANG ANGKAT KAU. SIAPA JE YANG ADA DEKAT SINI SELAIN AKU DENGAN KAU?!
Aku hanya mengangguk.
" Gomawo. " Seorin tersenyum.
" Kau rehatlah. Aku nak keluar. " Baru je aku nak bangun, Seorin menahan aku.
" Temanlah aku dekat sini. "
Aku membulatkan mataku. Aku? Teman dia? Berdua? Dekat dalam bilik ni? MEMANG TIDAK LAH!
" Asal aku pulak? "
" Teman je lah. Aku takut sorang-sorang. Jebal. " Seorin buat muka comel depan aku.
Eii kenapa lah aku baik hati sangat bawak di pergi sini? Haihh, tak pasal-pasal kena teman dia.
Nak tak nak aku terpaksa lah teman dia. Aku duduk semula di atas kerusi yang aku duduk tadi.
" Thanks Mark. " Sekali lagi, dia tersenyum.
Aku hanya diam dan kekalkan muka cool aku.
End Mark POV.
Bersambung...
YOU ARE READING
My First and Last [NCT DREAM AF]
Random" kau yang pertama dan juga yang terakhir " ××× NCT DREAM ! MAAP YINI AF SUDAH TUTUP LAH WOI Cover by : @Nurlini26