Rumah Diva's Girls
" Hyun!! " Jerit si leader iaitu Jeon Meiko atau nama panggilannya Miko.
" Apa kau nak? " Tanya Kang Hyunmin atau dikenali sebagai Hyun.
" Pergi kedai, beli barang dapur. Barang dekat dapur ni dah habis. "
" Yelah. Rin!! Teman aku!! " Jerit Hyunmin.
" Eii tak payah lah jerit! " Balas Kim Raemin atau Rin, maknae dalam kumpulan itu.
" Dah pergi berambus beli barang. " Meiko menendang Hyunmin dan Raemin keluar dari rumah.
" Anda sungguh kejam. " Hyunmin dan Raemin sama-sama berhuhu di depan pintu rumah.
" Dah kajja. Nanti si Miko tu mengamuk pulak. " Kata Hyunmin lalu mereka berdua pun pergi ke kedai.
" Lovie!! "
" Kau ni boleh tak kalau jangan menjerit bila nak panggil orang? Aku tau lah kau tu leader. Tak payah lah nak menjerit. Apa kau ingat kami ni pekak ke ha? Dengar jeritan kau tu yang boleh buat kami jadi pekak. " Yaa itu dia bebelan daripada Ryu Aika. Maknae yang kedua.
" Hamboi kau. Ni, aku nak minta tolong. " Kata Meiko.
" Apa? "
" Pergi kemas bilik kau. Dah macam sarang tikus aku tengok. "
" Hala tu bukan bilik aku sorang. Suruh lah Rin kemas sekali. " Balas Ryu.
" Rin tak ada dekat sini. Dia pergi teman Hyun. Dah, jangan banyak bunyi. Pergi sekarang. "
" Yelah! Oi budak Taiwan! Tolong aku kemas bilik. " Kata Ryu pada Danea.
" Eh kau budak Jepun, jangan jadi pemalas sangat. Kemas lah sendiri! " Danea menjeling Ryu.
" Tu bilik kau jugak kan? Kau yang sepahkan bilik tu. "
" Mana ada. Barang kau tu yang menyepahkan lagi bilik tu. "
" Ehh budak luar negara ni. Pergi kemas sama-sama bilik tu. " Celah Meiko.
" Perlu ke kemas bilik tu? " Danea memandang Meiko.
" Perlu lah! Dah berambus sana. " Meiko menyepak punggung Danea dan Ryu.
Meiko memandang Eunbi dan Yoonmin yang tengah rilek rilek goyang kaki dekat ruang tamu. Dia berjalan menghampiri budak berdua tu.
" Bibi dengan Yoon, aku nak bincang dengan korang. " Meiko duduk di hadapan Eunbi dan Yoonmin.
" Nak bincang apa pulak? " Tanya Yoonmin.
" Pasal Sweetie Girls. "
" Kenapa dengan diorang? " Eunbi memandang Meiko.
" Aku nak korang berdua stalk Sweetie Girls ni. Stalk account insta diorang, stalk diorang tinggal dekat mana, stalk-- "
" Wait. Asal nak stalk diorang? " Yoonmin memotong kata-kata Meiko.
" Dia musuh kita. Kita kena lah tau pasal diorang. "
" Eii malasnya aku nak stalk diorang. Baik aku stalk crush aku. " Kata Eunbi.
" Yahh kau ni-- "
" HELLO EVERYBODY!! RIN COMEBACK!! "
" EII SENYAP LAH SYAITON! " Meiko memandang tajam ke arah Raemin yang baru muncul bersama Hyunmin.
" Hehe sorry sistorr. Barang ni nak letak mana? "
Tiba-tiba kepala Raemin kena cepuk dengan Hyunmin.
" Soalan bangang mana kau tanya ni? Ni kan barang dapur, so letak dekat dapur lah. Takkan nak letak dekat bilik air pulak. "
" Hoho pandai Hyun unnie buat lawak. " Raemin terus pergi ke dapur untuk letak barang-barang yang baru dibelinya itu.
Meiko hanya menggeleng kepala melihat gelagat dua ekor tenuk itu.
" KAMI SUDAH SIAP MENGEMAS YOW! " Muncul pula dua ekor tenuk lagi.
" Boleh tak kalau seharian ni korang tak menjerit? Aku sepak jugak kang. " Yoonmin menjeling Danea dan Ryu yang baru keluar dari bilik mereka.
" Kau apahal mention nama Kang? Kang tu nama bapak aku. " Eunbi memandang Yoonmin.
" Ehh, nama bapak aku pun Kang lah. " Celah Hyunmin yang baru keluar dari dapur bersama Raemin.
" Eii bising lah korang ni. Aku tendang jugak sekor-sekor nanti. " Kata Meiko.
" Kami dah serik kena tendang. Sakit woo. " Raemin, Hyunmin, Danea dan Ryu berhuhu mengenang nasib mereka sebab kena tendang dengan Meiko tadi.
" Dah sini semua berkumpul. " Arah Meiko.
Maka semua pun ikut arahan leader mereka.
" Ada apa ni nak berkumpul bagai? " Tanya Ryu.
" Aku nak korang stalk budak-budak Sweetie Girls. " Kata Meiko.
" Aku nak stalk Yunhwa! Sebab dia duduk sebelah Jaemin. " Danea buat muka tak puas hati bila terkenangkan Yunhwa yang duduk di sebelah Jaemin.
" Ok. Bibi stalk Minzy, Yoon stalk Yuchan, Hyun stalk Hanmin, Nea stalk Yunhwa, Lovie stalk Hans dan Rin stalk Seora. " Kata Meiko sambil memandang member-membernya satu persatu.
" Kau stalk siapa? " Eunbi memandang Meiko.
" Aku stalk siapa lagi kalau bukan leader diorang, Seorin. "
" So bila kita nak mula stalk ni? " Soal Raemin.
" Esok kita mula! Arasso? "
" Nae! "
Bersambung...
YOU ARE READING
My First and Last [NCT DREAM AF]
Random" kau yang pertama dan juga yang terakhir " ××× NCT DREAM ! MAAP YINI AF SUDAH TUTUP LAH WOI Cover by : @Nurlini26