20 ✨

106 17 71
                                    

Yunhwa melangkah masuk ke dalam perpustakaan. Dia pergi perpustakaan seorang diri sebab dia tahu kalau dia ajak kawan-kawan dia, memang tak ada seorang pun yang nak ikut.

Waktu pagi macam ni memang tak ramai pelajar yang ada. Adalah beberapa ekor manusia yang tengah baca buku. Ada juga yang dating.

Dah tak ada tempat lain agaknya nak dating, dalam perpustakaan juga yang dipilih.

Yunhwa berjalan ke arah rak-rak buku untuk mencari buku yang diminatinya. Hampir setengah jam jugalah dia cari, tapi satu pun tak menarik perhatian dia.

" Aishh, kenapa semua buku dekat sini tak menarik? " Yunhwa membebel seorang diri sambil matanya masih mencari buku.

Akhirnya, dia jumpa juga buku yang menarik perhatian dia.

" Waduh, tingginya lahaii. Macam mana nak ambil? " Yunhwa berusaha dengan gigih untuk mencapai buku itu. Halaa kesian dia tak sampai nak ambil. Hahaha.

" Haih, kenapa aku ditakdirkan menjadi pendek? "

Baru je Yunhwa nak giveup sebab tak dapat capai, tiba-tiba ada satu tangan yang tolong dapatkan buku tu.

" Pendek kan comel. " Dia menghulurkan buku itu pada Yunhwa. Yunhwa memandang gerangan siapakah yang menghulur itu.

Dan jantungnya mula berdegup dengan laju apabila gerangan itu ialah Jaemin! Cewah ayat aku.

" Nak ke tidak buku ni? Tadi beria kau nak ambil tapi tak dapat-dapat. "

" Ah gomawo. " Yunhwa mengambil buku itu lalu berlalu dari situ dengan cepat.

Yunhwa berjalan ke arah meja kosong yang berada agak jauh daripada pemandangan orang lain.

Dia seorang sahaja yang berada di situ, jadinya keadaan di sekelilingnya agak sunyi. Baru sahaja dia nak buka buku, seseorang duduk di hadapannya.

Yunhwa mengangkat mukanya untuk memandang manusia yang duduk di hadapannya itu. Dan manusia itu ialah Jaemin.

" Kau lagi. "

Jaemin memandang Yunhwa yang sedang memandang ke arahnya.

" K aku blah. "

" Ehh duduk je lah. " Yunhwa menahan Jaemin yang mahu berambus daripada situ.

Jaemin kembali duduk. Dia memandang Yunhwa.

" Kenapa pandang aku macam tu? " Soal Yunhwa sebaik sahaja dia perasan yang Jaemin tengah tenung dia.

" Nothing. " Jaemin memandang bukunya.

" Mana kawan kau yang lain? "

Jaemin hanya mengangkat kedua-dua bahunya tanda tidak tahu. Dan keadaan pun jadi awkward antara mereka berdua.

Tengah kusyuk diorang berdua baca buku, tiba-tiba muncul seorang yang tidak diundang datang menghampiri mereka berdua.

" Hai Jaemin!! " Danea duduk di sebelah Jaemin.

" Hoi! Senyap boleh tak? Ini perpustakaan. Bukan shopping mall kau nak menjerit sesuka hati. " Marah Taeyong , pengawas pusat sumber.

Danea hanya menjeling Taeyong.

" Kau apahal tiba-tiba datang sini. " Yunhwa memandang Danea.

" Sibuk apahal? Suka hati aku lah. "

" Kau nak apa? Jangan dekat dengan aku boleh tak? " Jaemin menolak badan Danea yang semakin rapat dengannya.

" Halaa saya nak teman awak baca buku. "

" Tak payah. Aku ada untuk teman dia. " Balas Yunhwa.

" Eh boleh tak kau jangan nak menyemak dekat sini? Aku bual dengan Jaemin, bukan dengan kau. "

" Tapi Jaemin tak layan kau okay. Jangan nak perasan. "

" Eii awak tengok lah dia tu! Suka sakitkan hati saya. " Danea menolak-nolak lengan Jaemin.

Min : jujur aku kata, AKU GELI YA AMPUNN.

Yun : aku pun geli baca ayat kau.

Jaemin pun merenung ke dalam anak mata Yunhwa. Auch aku pulak yang rasa berdebar. Yunhwa pun sama ikut tenung anak mata. Auch main-main mata pulak dia.

" Jaemin! Kenapa awak pandang dia lama-lama! " Danea memukul lengan Jaemin.

" Sekali lagi kau jerit, memang aku terajang kau keluar dari sini. " Taeyong muncul memberi amaran kepada Danea.

" Hey perempuan, kau apahal pandang namchin aku lama-lama ha. Tak tahu malu ke apa?! "

" Dia yang pandang aku dulu, aku balas lah balik. " Yunhwa senyum sinis.

Min : Yunn, sejak bila jadi jahat ni woi

Yun : ntahh *muka innocent*

Danea bangun lalu menghentak meja dengan kuat. Haih dia ni memang nak kena terajang dengan Taeyong.

Yunhwa turut bangun apabila Danea mahu menghampirinya.

" Woi woi. Nak gaduh sila bukak gelanggang gusti. Ni bukan tempat yang sesuai untuk bukak gelanggang. " Taeyong ni suka sangat menyampuk.

" Kenapa korang bertujuh menyemak pindah sekolah sini ha?! Korang bertujuh ni memang suka kacau kami nak dapatkan Dreamers! " Danea menarik rambut Yunhwa dengan kuat.

" Woi rosak rambut aku yang lawo ni! " Yunhwa mahu menepis tapi Danea mencengkam rambutnya dengan terlampau kuat.

" Aku benci korang bertujuh! Baik korang berambus dari sekolah ni! " Baru saja Danea mahu menghentak kepala Yunhwa di atas meja, ada hero datang menyelamatkan keadaan.

" Stop it, Lee Danea! " Yaa itu dia habang Jaemin kita yang jadi hero.

Jaemin menarik tangan Danea daripada mencengkam rambut Yunhwa lalu dia menolak Danea ke tepi.

" Stop kacau kami. " Jaemin terus menarik Yunhwa keluar daripada perpustakaan itu.

" Dah dah. Kau pun berambus sana! " Taeyong menolak Danea. Fuh kuangajo betul Taeyong ni. Haha.

Danea menjeling lalu keluar dari situ.

" Aku asyik kena jeling je. " Taeyong mengeluh.

" Siapa suruh kau marah dia. " Yuta memandang Taeyong.

" Orang bising kita kena marah. "

" Dah tu, orang jeling kita kena redha. " Balas Yuta.

Taeyong pun pandang Yuta dengan pandangan sejak-bila-mamat-ni-pandai-bagi-ayat-win?

Bersambung..

Aku ni suka berangan, so mohon jangan kecam kalau af aku ni ala-ala drama. Hoho .

My First and Last [NCT DREAM AF] Where stories live. Discover now