19 ✨

93 15 67
                                    

" Woi sakitlah! "

" Tahanlah dulu, jantan jenis apa kau ni tak tahan sakit. "

" Eii kau pikir aku ni jantan tak ada perasaan ke? "

" Memang kau tak ada perasaan. Aku suka kau pun bukan kau nak notice aku. " Ayat dihujung itu Hanmin berkata dengan perlahan.

" Apa kau cakap? " Haechan memandang Hanmin.

" Tak ada apa-apa lah. Sibuk je nak tahu. " Hanmin menjeling sambil tangannya sibuk menyapu ubat pada tangan Haechan yang kemerah-merahan akibat terkena kopi panas yang disimbah oleh Hyunmin.

" Ha dah. " Hanmin membalut tangan Haechan dengan ganas.

" SAKIT LAH WOI! KAU NI JADI YEOJA TU LEMAH LEMBUT LAH SIKIT. " Haa Haechan dah buat highnote yaa gaiss.

" Oklah ni aku dah tolong rawat kau. Daripada aku biarkan tangan kau melecur sampai nampak tengkorak kau, ha padan muka. "

" Eleh, ni pun sebab aku tolong kau tahu tak. Kalau tak, dah lama muka kau yang lawa tu hancur berkecai sampai semua orang tak nak kawan dengan kau! " Haechan menjeling.

" Kau kata muka aku lawa? SERIOUS ARH. " Hanmin mendekatkan mukanya pada muka Haechan. Jarak antara muka mereka sekarang hanyalah 1 meter.

Ceh taklah, lebih kurang 5cm gituu.

Haechan memandang ke dalam anak mata Hanmin dengan muka terkejut sebab dia terkejut Hanmin tetiba dekatkan muka dia dengan secara mengejut.

" YA AMPUNN MAKSIAT APAKAH YINI?! "

" WEH JANGAN TENGOK. HARAM! "

Hanmin dan Haechan serentak memandang ke arah dua makhluk yang tiba-tiba muncul tak bagi salam.

Ianya adalah Hans dan Jeno yang kebetulan nak lalu di situ.

" Hans? Jeno? Buat apa berdua? Dating ke? " Hanmin memandang Hans dan Jeno silih berganti.

" Kau tak tahu? Diorang dah official couple. " Kata Haechan.

" Kami belum official lagi lah! " Jeno datang mencekik leher Haechan.

" Hoi hoi. Mampus laki aku nanti. " Hanmin menolak Jeno ke tepi.

" Han dengan Haechan buat apa dekat sini berdua? Dah lah Han nak kiss Haechan tadi. " Hans memandang Hanmin sambil tersengih-sengih.

" Apahal sengih-sengih ha?! Jangan pikir bukan-bukan, aku sepak nanti. " Hanmin menjeling.

" Chan, apahal tangan kau tu? " Jeno memandang tangan Haechan yang kena balut.

" Melecur. "

" WHAT? MACAM MANA BOLEH MELECUR?! SIAPA YANG BUAT?! " Jeno tanpa sengaja terpegang tangan Haechan yang sakit itu.

" SAKIT ARH BAHLOL! " Haechan mengetuk kepala Jeno.

" Hehe, sorry bro. Tak sengaja. " Jeno senyum menampakkan eyesmilenya.

" Maigadd comelnya eyesmile dia. " Hans tiba-tiba berfangirl.

" Dah dah jom masuk kelas. " Hanmin menarik Hans untuk masuk ke kelas bersama-sama.

" Nak masuk kelas sama-sama dengan Jeno! "

" Jangan nak mengada. Biar Jeno dengan Haechan. " Hanmin terus menarik lengan Hans berlalu pergi dari situ.

" Macam mana boleh melecur? " Jeno memerhati tangan Haechan.

" Hyunmin tu lah, gila apantah tiba-tiba nak simbah kopi panas dekat Hanmin. "

" Dah tu kenapa kau yang kena? "

" Aku selamatkan dia. "

" FUYO HAECHAN HERO EWAHHH. " Jeno bersorak seperti orang sakit mental. Dan akhirnya dia senyap setelah mendapat jelingan maut daripada Haechan.

" Kenapa kau selamatkan dia? " Jeno bertanya.

" Takkan nak biarkan dia yang kena. Habis lah muka dia nanti. " Balas Haechan.

" Ke kau selamatkan dia sebab kau dah suk-- "

" Shutttt!! Aku tak suka dia. " Haechan cepat-cepat menutup mulut Jeno kemudian dia berlalu dari situ meninggalkan Jeno bersendirian.

" Elele habang Haechan kita malu-malu hanjeng tak nak mengaku. " Jeno berlari mendapatkan Haechan yang sudah jauh kehadapan.

" Bising arh kau ni. " Haechan mengetuk kepala Jeno sebaik sahaja Jeno berada di sebelahnya.

" Kau ni asyik ketuk kepala aku je. Nanti aku buat tangan kau lagi sebelah tu melecur. Ha padan muka kau tak dapat ketuk kepala aku lagi. "

" Sejak bila mulut kau ni kepoh siaaa. Ni mesti terpengaruh dengan Hans. " Kata Haechan sambil memandang Jeno.

" Apa kena mengena dengan Hans? "

" Dia kan kepoh. Mana lah tahu kau dah terikut perangai dia. Dia kan yeochin kau. "

" Yahh! Dia bukan yeochin betul aku. Ni pun sebab aku kalah game je! " Jeno memuncungkan bibirnya. Pikir comel lah tu.

" Siapa suruh kau noob sangat. Kan dah kalah. "

Jeno hanya menjeling.

" Ni kau nak pergi bilik rawatan tak? " Tanya Jeno.

" Buat apa? Tangan aku bukan kena kerat pun. Just melecur je. "

" Halaa jom lah kita pergi bilik rawatan. Aku malas masuk kelas. "

Jeno menarik Haechan supaya pergi ke bilik rawatan. Haechan dengan muka tak relanya hanya merelakan dirinya kena tarik.

Bersambung..

Min : heyy , sorry gaiss sbb dah lama tak update. Ni pun aku update sbb tiba-tiba idea muncul and skrng ni aku free . Ni dh nak skolh , aku rasa aku jarang update . And sorry again sbb buat korang tertunggu tunggu . Insyaallah kalau ada wktu cuti lagi aku update . Hope korang still lagi ngn af ni . And kalau boleh aku nak habiskan cpat af ni sebelum bulan 5 . Semoga aku berjaya habiskan af yini . Ok byee .

My First and Last [NCT DREAM AF] Where stories live. Discover now