09 ✨

112 17 16
                                    

" HALUU , SEORA IN YOUR HEARTS~ "

" Bising lah! Nak masuk tu masuk je lah. " Hanmin menjeling Seora.

" Yelahh. " Seora masuk ke dalam rumah sambil menghentak-hentakkan kakinya.

" Siapa namja tu? " Tanya Seorin pada Seora.

" Namja mana pulak. "

" Aku nampak lah kau jalan dengan sorang namja ni waktu nak balik. Siapa dia? Muka macam pernah nampak. " Celah Hans.

" Memang pernah nampak pun. Dia Jisung, member Haechan. " Balas Seora.

" Dia tinggal dekat mana? " Tanya Minzy pula.

" Sebelah rumah kita ni. "

" WHAT?! SERIOUS LAH? " Semua ahli Sweetie Girls memandang Seora.

" Ye serious. "

" Wahhh boleh lah hari-hari aku stalk Haechan. Hohoho. " Kata Hanmin sambil gelak serupa syaiton.

Jaemin : kau pernah ke dengar syaiton gelak?

Min : tak. Hohoho

Jaemin : gila. *Blah pergi kat Jeno*

Min : KUANGAJO! AKU BAGITAU ABE TAEIL!

Jaemin : *buat² tak dengar*

" Kau ni, Haechan aje. " Yunhwa menjeling Hanmin.

" Eleh, suka hati aku lah. Nanti kau pun sama stalk juga si Jaemin tu. "

" Dah dah. Minzy, tolong buangkan sampah tu dekat luar. " Kata Seorin.

Minzy mengangguk lalu mengambil plastik sampah itu dan membawanya ke luar rumah. Minzy menghampiri tong sampah yang berada di luar rumah.

Sewaktu dia hendak membuang sampah, tiba-tiba dia terdengar satu suara yang cukup merdu.

" Gutamwieso,
Noegewechyo,
I need you right here. "

Minzy menoleh ke arah suara itu. Dia ternampak seorang namja sedang duduk di bawah sebatang pokok sambil menyanyi.

' Siapa tu? ' soal hati Minzy.

Minzy mendekati namja itu. Namja itu tidak perasan akan kehadiran Minzy.

" Anneyong? " Minzy menegur namja itu.

Dengan pantas namja itu menoleh. Namja itu kelihatan agak terkejut dengan kehadiran Minzy lalu dia pun bangun dari duduknya untuk pergi dari situ tetapi dihalang oleh Minzy.

" Kau, kawan Haechan kan? Siapa nama kau? "

Namja itu hanya membiarkan saja soalan itu.

" Oi jawab lah. " Minzy memandang wajah namja itu.

" Jangan kacau aku, please. " Namja itu mahu berlalu pergi tetapi Minzy menghalangnya.

" Aku just nak tau nama kau je. "

Namja itu mengeluh.

" Huang Renjun. "

" Mwo? Kau dari China? Sama dengan aku! Nama aku Zhong Minzy! " Minzy dengan riangnya memperkenalkan dirinya.

" Whatever. " Renjun terus berlalu dari situ.

" BTW, AKU SUKA DENGAR KAU NYANYI! MERDU SIAA! " jerit Minzy.

Renjun hanya berjalan pergi tanpa mempedulikan Minzy.

Minzy hanya tersenyum melihat Renjun berlalu pergi.

Pap !

Tiba-tiba kepala Minzy kena baling dengan botol plastik.

" Auch. "

" JEONG MINJI!! APA KAU BUAT LAMA-LAMA DEKAT SITU HAAAA ?! KAU MASUK SEKARANG! " Seorin menjerit sambil bercekak pinggang.

" Ahh miannn. " Minzy berlari masuk ke dalam rumah.

" Lamanya buang sampah. Kau buang sampah ke atau buat sampah? " Hans menyoal sebaik saja nampak Minzy.

" Aku pergi usya jiran sebelah. Hensem siaaa dia. Kyaaa! " Minzy menjerit kegembiraan tatkala wajah Renjun bermain-main di fikirannya.

" Siapa pula? " Tanya Yuchan yang baru muncul dari dapur.

" Nama dia Renjun. Dia dari China juga. Huwaaa jodoh siaaa. "

" Ha bagus arh masing-masing angau dengan cinta. Sorang Haechan, sorang Jaemin, sorang Jisung, kau pulak Renjun. Lepas ni siapa pulak. " Kata Hans.

" Halaa aku tau lah kau jeles sebab jodoh tak sampai lagi. Rilekkk, aku tengok member Haechan tu ada 7 orang termasuk dia. " Balas Hanmin.

" Aku harap lepas ni aku pulak yang jumpa jodoh. Hohoho. " Hans gelak syaiton.

Semua member Sweetie Girls pandang dia dengan pandangan budak.incheon.ni.sihat.ke.tidak?





Bersambung...

My First and Last [NCT DREAM AF] Where stories live. Discover now