Puan Kim sudah pun keluar dari kelas sebab kelas dia dah tamat. Sekarang ni diorang semua tengah buat kerja masing-masing.
Yunhwa dari tadi memandang Jaemin. Berfikir nak tegur ke tidak. Jaemin pula dari tadi tengok luar tingkap. Entah apa ada dekat luar tu.
' Hm nak tegur ke tak? Nampak macam sombong. Em tegur je lah. '
Baru saja Yunhwa hendak membuka mulut untuk tegur Jaemin, Jaemin bersuara dahulu.
" Kau kenapa dari tadi pandang aku? " Tanya Jaemin tanpa memandang Yunhwa.
" Er aku tengah fikir nak tegur kau ke tak. "
" Tak payah tegur aku. "
' Eii mamat ni. Sombong siaa. '
Yunhwa memandang bukunya apabila dah giveup sebab Jaemin tak layan.
" Huii Yun! "
Yunhwa memandang ke arah manusia yang memanggil namanya. Ianya ialah Minzy dan Yuchan.
" Wae? " Yunhwa memandang dua manusia itu.
" Aku nak tanya, kenapa muka macam giveup je tadi? Jodoh tak layan eh? " Minzy tersenyum nakal.
" Haah. Sombong siaa mamat ni. "
" Lek lah. Kau baru kenal dia harini. Untunglah kau dengan Hanmin dah jumpa jodoh awal. Aku bila lah nak jumpa jodoh aku. " Kata Yuchan.
" Ei mengadanya kau. Kita datang sini sebab nak belajar, okay. " Celah Seorin yang terdengar perbualan mereka.
" Eleh Rin unnie tu. Nanti dia jugak dapat jodoh. " Kata Yunhwa.
Kringg ~
" Eh dah balik ke? " Tanya Seora.
" Hotakmu. Ni loceng rehat lah bunguk. " Hanmin menjeling Seora.
" Dah rehat? Aku rasa macam baru seminit aku duduk sini. " Kata Hans.
" Dah lah. Korang nak rehat ke tak ni? " Kata Seorin sambil memandang member-membernya.
" Eh mestilah nak. Kami lapar ni. " Balas Hanmin.
" K jom. "
" Tapi kita tak tau kantin dekat mana. " Kata Seora.
" Haih kenapa maknae kita harini agak bengap? Seora, kau tak nampak ke budak dalam kelas ni dah keluar? Kita ikut je lah diorang. " Balas Minzy.
" Huh, yelah. "
Sweetie Girls pun bangun dari tempat duduknya untuk keluar pergi rehat. Yunhwa memandang Jaemin yang masih duduk termenung.
" Hey, kau tak keluar pergi rehat ke? " Tanya Yunhwa pada Jaemin.
Jaemin hanya diam tidak bersuara.
" Dah, kau tak payah tegur dia. Dia bukan tegur kau pun. " Hans menepuk bahu Yunhwa.
" Yelah. Jom keluar. "
Seorin mendahului mereka untuk keluar dari kelas. Sewaktu dia berjalan menuju ke pintu, sempat lagi mata dia memandang ke arah satu tubuh seseorang. Dia juga sedang memandang ke arah Seorin.
Apabila Seorin memandang dia, dia terus jeling lalu memandang kawan di sebelahnya itu.
' Eii, apahal dia tiba-tiba jeling aku? ' kata hati Seorin.
Kantin ~
Semua member Sweetie Girls menikmati makanan masing-masing kecuali Seorin saja tak makan. Dia tengah syok main phone scroll scroll Instagram.
" Seorin unnie taknak makan ke? " Tanya Seora sambil memandang Seorin yang fokus dengan phonenya.
" Unnie tak lapar. Korang makan je lah. "
" Unnie stalk siapa dekat insta tu? " Kata Yuchan sambil mencuba untuk melihat siapa yang Seorin stalk.
" Mana ada aku stalk siapa-siapa. Aku scroll je insta ni. "
Scroll punya scroll, dia terjumpa satu acc ni.
Dxnghyuck00
" Insta siapa pulak ni? " Kata Seorin sambil memandang account insta itu.
" Cuba kau stalk. " Kata Hans.
Seorin tekan nama acc itu. Maka keluarlah profile orang itu.
20 post 20K Followers 6 Following
"
Hm ramai jugak followers dia. Tapi dia kedekut followback. Ni mesti dia followback kawan dia je. "
" Siapa tu? " Soal Hanmin.
" Ntah. Jap unnie tengok gambar dia. "
Dxnghyuck00
Likes by MikikoLuv, Cminmin, loveyoumuahmuah and 2,300 others
Dxnghyuck00 so boring today :(
View 400 comment
Haechanstan : Donghyuck!! You're so handsome
Channieloveyou : alolo ciann dia. Bosan ya
Hatersyou : elehh mengada siaa.
" Eh ni bukan jodoh kau ke, Han? " Seorin memandang Hanmin yang tengah bergelak ketawa dengan Minzy.
" Haa? Mana? " Pantas Hanmin pergi ke arah Seorin.
" Ni. " Seorin menghulurkan phonenya pada Hanmin.
Hanmin melihat gambar itu.
" Haah lah. Ni Haechan! Tapi kenapa Donghyuck? "
" Maybe Donghyuck tu nama betul dia, just Haechan tu nama panggilan dia? " Seorin membuat andaian.
" Em mungkin lah. Nak nama acc insta dia! Nak follow. " Hanmin tersengih.
" Ha tengok lah tu. Tapi dia ni kedekut followback. "
" Tak kesah pun. "
Bersambung...
YOU ARE READING
My First and Last [NCT DREAM AF]
Random" kau yang pertama dan juga yang terakhir " ××× NCT DREAM ! MAAP YINI AF SUDAH TUTUP LAH WOI Cover by : @Nurlini26