05 ✨

152 24 13
                                    

Waktu rehat telah pun tamat. Sekarang ni, Sweetie Girls dalam perjalanan ke kelas sambil berborak.

Tiba-tiba jalan mereka disekat oleh Diva's Girls.

" Stop. " Meiko menghentikan langkah mereka.

" Haih, group ni lagi. Menyampah lah aku asyik tengok muka korang je. " Kata Yuchan dengan muka menyampah.

" Aku ingatkan Diva's Girls ni tiga orang je. Rupanya tujuh orang jugak. " Kata Hans pula.

" Kau nak apa halang kami? " Seorin memandang Meiko.

" Kami ada urusan dengan member kau, Kim Yunhwa. " Meiko memandang Yunhwa.

Yunhwa terkejut sebab nama dia tetiba kena seru. Dia memandang semua ahli Diva's Girls.

" Sejak bila Yun ada urusan dengan korang? Dia tak ada kena mengena dengan hidup korang. " Balas Minzy.

" Kau diam. Ni urusan aku dengan dia! " Celah Danea.

" Excuse me. Urusan member aku, urusan aku jugak. " Minzy menjeling Danea.

" Jap jap. Sebelum korang nak gaduh, aku nak tanya. Apa masalah kau nak jumpa Yun? " Soal Seorin pada Danea.

" Masalah aku, aku tak puas hati dengan dia! "

" Ni mesti kes Yun unnie duduk sebelah Jaemin. " Kata Seora.

" Hek elehh. Perkara kecil macam tu pun kau nak ajak gaduh. Memang tempah maut lah kau ni. " Hans tersenyum sinis.

" Aku tak paham. Kenapa kau tak puas hati sangat ni dengan aku? Aku just duduk sebelah Jaemin je. Bukannya duduk sebelah suami kau pun. " Kata Yunhwa.

" Jaemin tu lah suami aku, bahlol! "

Min : OII JAEMIN LAKI AKU !

Mark : Mohon jangan menyemak dalam cerita ni. *Tolak Min keluar dari tempat shooting*

" Eii perasannya anda. " Seora buat muka geli.

" Kau. Jangan dekati Jaemin aku. " Danea memandang tajam ke arah Yunhwa.

Yunhwa hanya buat muka selamba.

" Kau pikir aku kesah? "

" Eii kau ni memang degil ke apa ha?! " Kata yeoja yang berdiri di sebelah Danea.

" Kau siapa ha nak tengking unnie aku? " Seora memandang yeoja itu.

" Aku Kang Eunbi. Member kedua tertua dalam group ni. Kau patutnya hormat aku sebab kau tu maknae je! "

" Kau tak hormat orang, nak aku hormat kau? Memang tak lah. "

" Dah lah tu. Aku malas lah nak gaduh dengan group acah diva korang ni. Lagipun kami pelajar baru. Kami taknak buat masalah. " Seorin mencelah untuk menghentikan pergaduhan.

" Dah lah unnie. Tak payah layan budak tak betul ni. " Kata Hanmin.

Dengan selambanya Sweetie Girls jalan merempuh Diva's Girls.

" Eii kuanghajo betul diorang tu. " Kata Yoonmin.

" Tak apa. Biarkan je diorang tu dulu. " Meiko memerhati Sweetie Girls berjalan pergi dari situ.

Sweetie Girls

" Apa ntah masalah group diva tu. Suka cari gaduh dengan kita. " Kata Yuchan.

" Aku pun tak tau apa masalah diorang. " Balas Hans.

Seora memandang Seorin yang dari tadi bermain dengan phonenya.

" Unnie. Unnie tengok apa tu? " Seora mendekati Seorin.

" Stalk insta budak ni. "

" Siapa? "

" Ntah. Tapi macam pernah nampak muka dia. "

" Nak tengok. " Pinta Seora.

Seorin menghulurkan phonenya pada Seora. Seora pun lihatlah siapa yang Seorin stalk tu.

Mark_Lee

Likes by MikikoLuv, Markieeloveyouu, Markhensemauch and 20,300 others

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Likes by MikikoLuv, Markieeloveyouu, Markhensemauch and 20,300 others.

Mark_Lee Dreamers boy ✨

View 1,200 comment

I_love_you : Markk!! Saranghae!!

Jaeminstann._ : ya ampunn , Jaemin sungguh comel

Haechanchan : Haechann, why you so cute?!

" Eh ni bukan Haechan ke? " Seora menunjukkan ke arah seseorang yang berbaju putih berjaket merah dan berambut oren.

Eh oren ke rambut dia tu?

" Mana Haechan? " Sekelip mata Hanmin berada di sebelah Seora.

" Kau ni, dari tadi Haechan. " Minzy menjeling.

" Ramai-ramai dalam gambar ni, Haechan je kau kenal? " Kata Hanmin sambil memandang Seora.

" Member dia yang lain mana lah aku tau. "

" Eh ni Jaemin kan? " Yunhwa menunjukkan ke arah manusia yang memakai baju dan jaket putih.

" Haah, ni Jaemin. Hensem siaa. " Hans mula fangirl bila nampak muka Jaemin.

" Ehhh Hans unnie. Jodoh Yun unnie tu. Jangan ambil. " Kata Seora pada Hans.

Min : OI TU JODOH AKU LAH!

Mark : Kau muncul lagi memang aku terus sepak. *Sekali lagi tolak Min keluar dari tempat shooting*

" Eh siapa budak sebelah Haechan tu? " Tanya Hans.

" Yang mana? Baju merah tu ke? " Kata Seora.

" Bukan. Yang dekat tengah-tengah tu. "

" Kau tanya kami, ingat kami ni tau ke nama budak-budak ni? Yang kami tau pun, Haechan. " Balas Seorin.

" Hehe, hensem lah dia. Mark tak ada tag account diorang ke? " Mata Hans tak lepas dari memandang gambar itu.

" Mark? Mark yang mana satu eh? " Yunhwa meneliti gambar itu. Sebenarnya dia tengok gambar Jaemin je dari tadi.

" Eh dah dah. Korang ni melebih pulak. Balik rumah nanti korang stalk lah. Dah jom masuk kelas. " Seorin terus tutup phonenya.

" Halaa baru nak tenung. " Hanmin pout.

" Jangan mengada lah unnie. " Seora menarik Hanmin untuk masuk ke dalam kelas.








Bersambung...

My First and Last [NCT DREAM AF] Where stories live. Discover now