Hoofdstuk 4

25 2 2
                                    

Emmy pov

Ik loop met Tirza naar perron 19b. Hij liep de andere kant op. Balen! Volgens mij is Tirza hem al weer vergeten. Niet dat hij mij ooit wel leuk zou vinden. Niet aan denken. We moeten 5 min. wacht maar het voelt als 5 jaar. 5 eenzame jaren zonder de jongen waar ik niet eens de naam van weet. Waarvan ik niet weer of ik hem ooit nog zou zien. Ik moet hem vergeten maar dat wil ik helemaal niet. Ik staat uit het raam. Het landschap vliegt voorbij maar niet voor lang. We hoeven maar één halte. Ik zou eigenlijk in de trein willen blijven en nooit meer omkijken. Toch zal ik naar school moeten. We stappen uit en ik heb eigenlijk geen woord meer gezegd. 'Tirz we moeten hem een naam geven.' Wat voor stom idee heb ik nu weer voorgesteld! 'Ja dat is wel een goed idee. Hoe noemen we hem?' Gelukkig toch misschien niet zo slecht idee. Nu kunnen we altijd over hem praten zonder dat iemand het weet. 'Tirz laten we hem Luuk noemen!' 'Jaa!' We praten alleen maar over Luuk als we nar school lopen. Opeens komt er een irritante brugger naast me lopen. Ik praat gewoon door over Luuk. 'Hey! Bedoel je mijn broer Luuk??' Ohnee dat hadden we moeten zien aankomen. 'Nee Jasper ga gewoon weg!' Het klinkt gemener dan ik bedoelde maar gelukkig helpt het. Hij druipt af. 'Tirza, misschien moeten we hem toch anders noemen.' Tirza maakt een instemmende hmmm. Ik denk diep na en opeens...! 'IK HEB HET PERFECTE PLAN!! WE NOEMEN HEM LEEROY!' Oeps ik zie allemaal mensen om me heen naar me kijken en ze kijken niet echt blij. Tirza stoot me aan en let niet op al doe anderen. 'Super Idee!!'

***

De rest van de dag kan ik niet stoppen met aan mijn Leeroy denken. Misschien zie ik hem wel op de terug weg. Ik kijk op de klikken zie dat we nog 4 minuutjes Frans hebben. Tirza houd van dit vak maar ik kan er niet uitstaan. 'Emmy!' Ik schrik op. 'Leeroy?!' Ik verschiet meteen van kleur. Waarom! De hele klas gaapt me aan inclusief onze docent. 'Wat kijk je nou!' Opeens zit iedereen weer aan zijn Frans. Tsss sukkels. Net als onze docent wat wil zeggen gaat de bel. GERED DOOR DE BEL! Ik stuif de klas uit ren snel naar mijn kluisje en sleur Tirza mee de school uit. 'Emmy wat heb jij?!' 'Niks ik wou gewoon weg. Ik ben nu al klaar met school.' Tirza kijkt me onderzoekend aan. 'Laat me raden je wil snel naar station en kijken of Leeroy er is?' Ik word rood. Ik ben een open boek voor haar. Helaas was hij niet op station.

Station jongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu