Hoofdstuk 5

19 3 0
                                    

Emmy pov

Opeens gaat de bel. Wacht bel.. Ohnee ik help Marieke altijd met folderen! Ik pak mijn foldertas en sprint naar de deur. Ik word meteen om mijn hals gevlogen en ze begint enthousiast te vertellen over haar vakantie. Ik duw wat in haar tas zonder dat ze het ziet. Surprise....

***

Gelukkig hebben de folders al af en we hebben besloten om nog even naar Marieke's huis te gaan. Als we met cola en nootjes op haar kamer zitten ontdekt. Ze knuffelt me. 'Em die is zo mooi!! Ik heb nog geen enkel bandje en die hartjes zijn zooooo schattig! Tnx! Doe je ogen dicht!' Ik luister naar de bevelen en opeens hangt er een prachtig kettinkje om mijn nek! 'Mar!! Die is nog mooier! Dat had je niet moeten doen gek!' Ze lacht. Marieke is ook super mooi. Ze is lang heeft ook bruin haar maar wat langer. Mensen dachten altijd dat we zusjes waren. Vanaf groep 1 en daarvoor zijn we al onafscheidelijk. 'Ik ben z'n knappe jongen op station tegen gekomen! Bruin haar en groene ogen maar hij rookt. Hij heeft een Iphone en hij heet Mark.' Wacht dat laatste wist ik zelf nog niet. Ik heb het op z'n Iphone zien staan! Wat dom ben ik! Dat ik zoiets belangrijks kan vergeten! Marieke kijkt moeilijk. Ze gooit haar kamer overhoop terwijl ze maar blijft mompelen: 'Mark, Mark , Mark. HIER HEB IK HET!' Ik wist dat Marieke gek was maar dit.. Opeens duwt ze een oude klassenlijst onder mijn neus. 'Is het deze Mark?' Ik kijk naar een brugger die lachend in de camera kijkt. Hij is jonger dan Mark maar het is hem wel. Het is hem... 'Mag ik die hebben?' 'Tuurlijk maar je moet wel voorzichtig doen met die jongen! Ik kan misschien ze nummer wel regelen?' Wat zei ze? Oppassen voor Mark? Hij lijkt zo onschuldig! Ik vraag voorzichtig:' Mar waarom moet ik oppassen?' Ze haalt haar schouders op en zegt iets wat ik nooit zou verwachten. Ze zegt et net alsof ze een verlanglijstje van kerst opleest:'

-Hij is van meerdere scholen afgetrapt

-Rookt (ook drugs)

-Agressief

-Steelt/heeft gestolen'

Mijn mond zakt open.

'Emmy wat je ook doet pas op voor hem beloof je dat. Ik heb liever zelfs dat je uit zijn buurt blijft maar dat kan ik je niet verbieden..'

..........................................

(A/N)

Aaah!!!! Maak me wakker dit is een droom!! Hoe zal Emmy hierop reageren???!! Misschien flipt ze hem wel en wilt ze hem nooit meer zien!!!! Dit is de slechtste clifhanger OOIT!! Druk op die vote knop mensen!!!

Station jongenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu