Átváltozás

47 4 0
                                    

- Ne aggódjon érte, csupán kialussza magát -  folytatta barátságos hangnemben Coulson, de miután látta, hogy ez semmilyen reakciót nem vált ki Ridből, abbahagyta a kedélyes csevegésre tett kísérleteit és végre a tárgyra tért. - Csak néhány egyszerű kérdést teszek fel, rendben?

Rid kifejezéstelen tekintettel nézett rá. Thor valahol az épületben egy ágyhoz kötözve fekszik és jóízűen hortyog. Amíg Thor fogoly, az egyetlen, amit tehet, hogy megpróbálja felmérni az esélyeit, azaz az esélyeiket, ehhez pedig először az emberek vezetőjét kellett megismernie. 

- Neve?

Rid elgondolkozva félrenézett. Coulson ügynök csöndesen kivárta, míg felel.

- Rid... Greyson.

- Neme? - Rid aprót grimaszolt a kérdés hallatán, de nem felelt. Coulson egy ideig ismét figyelte, majd tett egy x-et a Férfihoz. - Higgye el, sok mindenben megkönnyítené mindannyiunk életét, ha együttműködik velünk. Egy kis ideig farkasszemet néztek egymással, végül Rid ismét fejet hajtott.

- Rendben. - Ha egyszer elkezdte ezt, tovább is kell csinálnia.

- A következő kérdés a születési helyére és korára vonatkozik. Hány éves, Mr Greyson? 

Rid ezúttal komolyan elgondolkodott a feleleten. Nemigazán találkozott eddig ilyen kérdésekkel. Őt mindenki ismerte a kilenc világban. Ő volt a szerencsétlen sorsú rab trónörökös, a legerősebb tűzdémon, Thor kiskedvence. Egy ideje már nem tartotta számon az éveket. Mióta betöltötte az ezret. Nagykorúsága egyre csak közeledett. A nap, amikor örökre el kell válnia Lokitól. A nap, ami lehet, már el is érkezett.

- Rid. A nevem... Rid.

- Rendben, Rid. Kérem, a kérdésre feleljen.

 - Ne, ne így mondja... - hangja elcsuklott, elméje és szíve néhány pillanatra elhagyta Midgardot és még nem tért vissza teljesen. Összekulcsolta ölében a kezét és lehunyta szemeit, megpróbálta száműzni a zavaró gondolatokat. - Az 'r' sokkal keményebb. Rid. De... ezek a kérdések valóban segítenek maguknak?

- Igen. Segítenek. Például a besorolásban, hogy tudjuk, miféle intézkedésekkel előzhetjük meg... a megjelenése és képességei okozta... pánikot.

- Nem gondolja, hogy tudni mindezeket, sokkal félelmetesebb lehet? - nézett fel ismét Coulsonra. Tekintete lassanként ismét kitisztult, visszatért mögé a parázsló tűz. Az üveg túloldalán álló őrök, akik látták, megborzongtak.

Coulson összevonta a szemöldökét, majd taktikát váltva határozottan összecsapta a mappát, mintha dühítené ez a lenéző, nemtörődöm hozzáállás.

- Nem hallotta még, hogy az ismeretlen félelmetesebb?

- De... hallottam, nem is olyan rég - biccentett a sárkány és hátradőlt a széken. Kicsit úgy érezte, kezdi kiismerni az embereket.

- Az ismeretlen veszélyt jelent az emberek számára, mert feléleszti a kíváncsiságukat és olyat tesznek, ami igen kockázatos lehet. Néha az ismeretlenre nézve - Coulson elhallgatott, próbált olvasni Rid arckifejezéséből és tartásából, de az idegen fiú továbbra sem reagált úgy, ahogy szerette volna. Tudósokat és katonákat hozott csak magával az ideiglenes bázisra, kihallgató tisztet nem, így egyedül kellett boldogulnia foglyaival, mivel minden perc értékes veszteséggé válhat. Még két embere volt, akik értettek egy keveset ehhez, ők kintről figyelték a beszélgetést. Tudta, semmit sem lehet elhallgatni, a ki nem mondott szavak átszivárognak az emberek bőrén és kiolvashatók a tekintetükből, csak tudni kell olvasni. - Ezért nem kell félteni minket, embereket!

- Ragnarheimben születtem. Nemsokára töltöm az ezerötvenet. - Látszott, hogy a hirtelen válasz és a szám megdöbbenti Coulsont.

- Milyen fajhoz tartozik?

Rid lesütötte a szemeit.

- Asgardi vagyok.

- Nem emlékszem, hogy Asgardban sárkányok éltek volna - vágott vissza azonnal Coulson, amint hazugságon kapta a fiút. Rid ebből úgy következtetett, hogy Selvig már beszélt róluk neki.

- Thor a vértestvérem, Odin a nevelőapám és Frigga a nevelőanyám. Mindenki asgardinak tart - felelt, és ez nem volt hazugság, még ha a mindenkibe ő nem is tartozott.

Coulson először ragaszkodni akart a pontos válaszhoz, de mivel nagyjából már sejtette azt, ezért hagyta, had higgye a sárkányfiú, hogy ennyivel lerendezhette ezt.

-  Milyen képességei vannak? Ez az igazi alakja? Már megmutatta, hogy képes az illúzió keltésre, azt akarom tudni, ez-e az igazi, hús vér alakja, amit most mutat - folytatta a kérdezősködést. - Minél előbb végzünk, annál előbb kerülhet egy kényelmesebb helyre és találkozhat a testvérével.

Rid odapillantott, ahol nemrég megjelent Loki, majd lassan lehunyta a szemeit. Kívülről nem látszódott semmi, csupán pár izom rándult meg az alkarján és a nyakán, míg eldöntötte a következő lépést. Ezt az alakját az elmúlt ezer évben senki nem látta Lokin kívül.




The frozen hearted fire dragonWhere stories live. Discover now