Mr Barton, jelentést kérek!

78 5 3
                                    

Coulson ügynök gyors léptekkel, kezében egy pohár gőzölgő kávéval haladt végig a folyosón. Egy kanyarral azután, hogy belépett a létesítménybe két elemző csatlakozott hozzá. Próbáltak lépést tartani vele.

- Dobjanak fel valamivel! - kérte tőlük hátra se pillantva, míg meg nem érkeztek a szobába, ahol a számítógépek álltak.

- Igenis, uram! - szólt a fiatalabbik. Coulson végigmérte a férfit, majd halványan elmosolyodva ismét a diagramoknak szentelte figyelmét. Milyen lelkes.

- Rájöttek már, hogy honnan érkezett?

A nő a legközelebbi képernyőhöz lépett, és előhívta azokat a felvételeket, amiket Jane Foster gépei készítettek.

- A légköri adatok vizsgálatából és a sugárzott interferencia nagyságából megállapítottuk, hogy a két közel egy időben észlelt jelenség eredete azonos, bár ez utóbbié majdnem kétszer olyan erős - bökött az egyik fotón arra a tölcsérre, amelyikkel Thor és Rid érkezett. - Nemcsak az intenzitás, hanem az összeomlásáig, illetve megszűnéséig eltelt idő is kettő huszonharmaddal hosszabb ideig tartott.

Coulson ügynök gondterhelten felsóhajtott. Egyáltalán nem tetszettek neki a feltárt információk. Hát még Furynak és a kormánynak mennyire nem fognak tetszeni. Muszáj lesz még valamit szépíteni rajtuk.

- A kódfejtők még dolgoznak a helyszínen talált jelek megfejtésén, ám a fegyveren talált rúnákhoz és motívumokhoz hasonló jelek a viking maradványemlékek közt is megfigyelhetők, egyezéseket találtunk.

- Valamiféle szöveg van rávésve?

- Ha van is értelme a jeleknek, akkor azokat a szavakat nem tartalmazzák az Eddák, sem az eddig talált sírfeliratok. A lefuttatott keresés nem hozott ilyen eredményt. Vagy egy ősibb nyelvváltozathoz tartozik vagy egy teljesen új nyelv, amely átvette a rúnaírást. Hajós népként igen sokfelé eljutottak a vikingek. Hatással voltak a többi népre, ahogy ők is rájuk - magyarázta az elemző szinte bocsánatkérőn.

- Lehetséges, hogy nem is földi eredetű fegyver? - tette fel a mindannyiukat foglalkoztató kérdést az ügynök, majd belekortyolt a kávéba, hogy leplezze az idegességét. Nem úgy néztek ki az emberek körülötte, mint akik közvetlen bizonyítékokkal ott és akkor be tudnák bizonyítani neki, nincs élet sem a halál után, sem a Földön kívül.

- Nem hiszem - felelt a nő, majd halványan elmosolyodott. - hacsak a vikingek nem jártak az űrben.

- Amerikát is ők fedezték fel, minden lehetséges - vetette oda Coulson, majd a férfihoz fordult. - Az adatokat továbbítsa a főhadiszállásra. Értesítem Fury igazgatót arról, hogy maradunk még egy kis ideig. Vegyenek pulóvert, a sivatagban hidegek az éjszakák.

A két elemző tisztelgett előtte, majd mindenki ment a maga feladata után. Coulson ügynök átsétált a laboratóriumi részre, ahol fehér köpenyes tudósok a tárgy, a feltételezett fegyver anyagát próbálták megállapítani és kísérleteket végeztek az elmozdítására. Az átlátszó plasztik falon át figyelte, ahogy azok ott bent idegesen össze-vissza rohangálnak.

- Mr Barton, jelentést! - Elindult kifelé, hogy egy kis friss levegőt szívjon. A headset túloldalán a vonal felrecsegett, majd Sólyomszem megismételte, amit egy órával korábban is mondott.

- Semmi mozgás.

- Meg kell találnunk mihamarabb azt, ami a másik energiakitöréssel érkezett a Földre. Köze lehet ahhoz a kéznyomhoz, amit Miss Foster kocsijának motorháztetején találtunk.

- A kórház biztonsági kameráinak felvételei használhatatlanok. Az arcfelismerő nem talált egyezést egyik férfira sem, és nem lett felvéve a távozásuk sem.

The frozen hearted fire dragonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin