Seonho hanya termenung melihat telefonnya.
"Bro-" Euiwoong menegurnya.
"Kau rasa mak ayah dorang buat report tak?" Tanya Seonho dengan risau.
"Gila tak report? Anak dorang kot." Kata Euiwoong. Seonho hanya mengeluh.
"Apapun kita harap je lah dorang selamat" kata Euiwoong. Seonho hanya mengangguk.
---
Manakala mereka di zaman Goryeo itu..
"HAHAKS ANDA ANJINGS SEBAB BUAT PERANGAI GINI.MANA ADA ORANG MAIN BALING SELIPAR ZAMAN NI WOI!ORANG MAIN BATU AH!" Harin menjerit lalu mengangkat batu dan mahu membaling batu itu ke arah Haebin.
"WOI APA DOSA AKU SAMPAI KAU NAK BUNUH AKU NI?!" Haebin berlari dengan lajunya lalu menghilangkan diri.
"Jangan tunjuk muka lawa tapi bodoh." Kata Haelyn lalu membaling selipar yang dibaling tadi itu semula.
"ALAH TAK MAIN AH SELIPAR BIASA. MAIN SELIPAR JEPUN AH!" Jerit Jimin lalu membaling selipar jepun itu dengan kuat ke arah pokok.
Nak tunjuk dia tu kuat la kiranya.
"Kita..biarkan diaorang macam tu." Kata Areum dengan lemah lembut.
Jinhee hanya merenungnya dengan pandangan bro-kau-areum-ke-bro.
"Kita kena jadi puteri yang bertauladan!" Kata Areum dengan tegas.
"Jadi apa langkah yang pertama nak jadi puteri yang bertauladan?" Tanya Seojin dengan penuh berminat.
Terus Jinhee bangun dan bermain permainan bodoh bersama dengan yang lain.
Sanggup wo layan benda ganas dari tengok orang bengap gitu.
"First,cara nak minum teh,kita kena hirup dengan perlahan-laha-ADUH PANAS WOIH. BLUKWKSKWKWJW." Areum menepuk- nepuk bibirnya dan menjelirkan lidah untuk membuat lidahnya sejuk semula.
"Uwh gitu." Kata Seojin lalu dia meneguk air teh panas itu sekaligus.
Tergamam Areum dibuatnya."Kau tak rasa lidah kau melecur ke?" Tanya Areum kepadanya.
"Melecur tu apa?" Tanya Seojin kembali. Areum berdehem.
"Tak pe lah." Balasnya.
"Rasa melecur tu mesti bahagia en? Aku tak pernah rasa lagi rasa melecur tu." Kata Seojin.
'Kenapa aku kawan dengan orang macam ni,harap suami dia boleh pimpin dia ke jalan yang benar hrm' getus Areum.
YOU ARE READING
[C] walkin' in time 『시간 안에 걷다』
Historical Fiction"A-aku kat mana ni?" "Yah, Ryu Min! Kau dekat rumah la, kan kau lemas dekat sungai tadi? Memang kau dah lupa semua benda eh?" "Ha? Aku dekat muzium la!Dan, aku bukan Ryu Min! Aku Kim Yujin!" "Muzium? Apa benda tu? Kita kat zaman Dinasti Goryeo kau m...