🎎 scarlet heart : 12

71 13 204
                                    

Saya tengah dlm ketakutan sbb kambing dpan mata mcm nk bunuh aku 😭😭😭😭

---

"Aku nak kau ikut muka yang macam Wang Jisung dengan Yeonmi tu." Kata Areum kepada Seojin dan Harin.

"Senang je nak buat kerja ni. Aku pernah ponteng sekolah,takat benda ni boleh petik jari ah." Kata Harin dengan yakinnya. Namun Seojin hanya mendiamkan diri.

"Tapi..aku tak pandai nak sembunyi." Kata Seojin.

Mereka berdua terdiam.

---

"Boleh saya berjumpa dengan Puteri Haelyn?"

"Err,tuan puteri tak nak jumpa dengan sesiapa sekarang ni,boleh cik Yeonmi datang lain kali?" Tanya Sookyung kepadanya.

"Benda ni mustahak. Tolong lah bagi saya masuk sekarang. Cakap dekat dia saya perlu bercakap dengan dia sekarang." Kata Yeonmi kepadanya.

"Em...." Sookyung menggaru-garu kepalanya yang tidam gatal itu.

---

"Diaorang nak air apa tadi?" Tanya Harin kepada Seojin.

Seojin hanya termenung."Kenapa kau tanya aku? Aku kan memang tak berniat langsung nak ingat diaorang nak air apa." Kata Seojin lalu memandang menu di Starbucks itu.

Harin memandangnya dengan wajah yang tidak percaya.

"Kau nak aku lempang kau ke apa?" Tanya Harin kepadanya.

"Lempang tu apa?" Tanya Seojin pula.

"Kenapa kau boleh kawan dengan aku ni eh?" Harin mengeluh.

---

"Haelyn,boleh tak kau dengar penjelasan aku?"

"Bila semua dah tak ada kenapa kau baru nak muncul?"

---

"Yah,tu bukan ke yang muka macam Yeonmi dengan Wang Jisung uh?" Seojin memukul badan Harin yang sedang memikirkan air yang diorder itu kena dengan cita rasa diaorang ke tak.

Kang salah order dia yang kena belasah bukan Seojin.

"Ha mana?" Harin menoleh ke arah Seojin.

"Tu."

Mereka berdua melihat ke arah wajah yang sebijik sejebon seperti Wang Jisung dengan Yeonmi itu.

"Cik,nah ini dia pesanan Cik. Selamat menjamu selera." Pekerja yang bernama Hyungwon itu tersenyum ke arah mereka lalu menyedut air Starbucks yang dibuatnya tadi.

"Okey terima kasih." Seojin senyum ke arahnya. Lantas Harin menarik tangan Seojin.

"Yah,kita kena buat style macam spy." Kata Seojin.

"Macam mana?" Tanya Harin.

Lalu Seojin pun merangkak lalu di bawah setiap meja dan akhirnya duduk seperti biasa di bahagian meja bersebelahan yang dihalang untuk wajah yang seperti Wang Jisung dan Yeonmi itu berada.

[C] walkin' in time 『시간 안에 걷다』Where stories live. Discover now