Maafkan patik tak reply banyak komen :')
---
"Ehem,"
"Boleh aku ambik kedatangan?" Tanya Hyunjin selepas berdehem.
"Kau ingat kau ketua kelas ke?" Jimin mengerutkan mukanya.
"Actually.. aku.. ketua kelas 3-5." Kata Hyunjin kepadanya.
Terus Jimin terdiam."Aik? Bila masa kau sekolah dekat Hanlim ni?" Tanya Harin dengan hairan.
"Kalau macam tu Yeonmi kenal kau la kan? Kenapa dia tak cakap apa-apa?" Tanya Haebin pula.
Ketujuh-tujuh lelaki itu tersenyum misteri melihat mereka.
"Nak tahu tak cerita dia?" Tanya Mingyu.
"Mestilah nak. Soalan bodoh ni?" Tanya Seojin kepadanya. Mingyu hanya menjelingnya.
"Okay, macam ni ceritanya.."
"Korang dari masa moden tiba-tiba boleh masuk masa goryeo kan?" Tanya Sunwoo kepada mereka. Mereka hanya mengangguk.
"Kitaorang,"
"Masuk dulu daripada korang." Jawab Chanhee.
"Kitaorang diculik masa Februari lepas, tiba-tiba, ada seorang penjahat tu,"
"-Aku tak ingat nama dia apa tapi bunyi macam.."
"-bacon?"
"Dia buat jampi Skadoosh tu untuk buat kitaorang mati, tapi berkemungkinan besar dia bodoh,"
"-so kitaorang terperangkap dalam masa Goryeo."
"M-mwoya?" Sunwoo terkejut melihat mereka memakai baju tradisional mereka dan berada di tempat yang tidak dikenali.
"Kita dah masuk alam kematian dah kot." Kata Youngjae sambil tersengih melihat langit."Kau bodoh ke?" Jisung menyepaknya.
Youngjae menjelingnya dengan tajam.
"Tanpa kitaorang sedar, kitaorang dah merosakkan sejarah." Kata Jaehyun lalu tersenyum perit.
"Sepatutnya, nama Seungcheol, Younghoon, Wonwoo, Minho, Woojin, Jinyoung, Jeongin dan Jeongwoo sahaja yang tercatit di dalam sejarah."
"-dan juga nama korang."
"-tapi sebab kitaorang tiba-tiba datang secara tidak sengajanya kitaorang dah merosakkan sejarah." Kata Jaemin dengan panjang lebar.
"Tiba-tiba, korang pulak datang. Masa bulan April." Kata Jaehyun lagi lalu memandang Areum.
"Tepat, masa hari jadi Areum." Sambungnya.
"Korang berlapan celebrate birthday Areum dekat satu cafe ni."
"-tiba-tiba korang kena culik lepas korang keluar dari cafe tu." Kata Mingyu.
"Sama macam kitaorang." Kata Hyunjin pula.
"Untuk pengetahuan korang,"
YOU ARE READING
[C] walkin' in time 『시간 안에 걷다』
Historical Fiction"A-aku kat mana ni?" "Yah, Ryu Min! Kau dekat rumah la, kan kau lemas dekat sungai tadi? Memang kau dah lupa semua benda eh?" "Ha? Aku dekat muzium la!Dan, aku bukan Ryu Min! Aku Kim Yujin!" "Muzium? Apa benda tu? Kita kat zaman Dinasti Goryeo kau m...