"Aku..dekat mana ni?"
"Kau tak perlu tahu,sebab kau akan mati jugak."
"-agent PPYM15." Kata Jongdae sambil tersenyum sinis.
---
Jisung berulang-alik di dalam rumah.
"Yah kenapa diaorang tak sampai-sampai ni?" Tanya Jisung bersendirian.
"Aku dah suruh cakap benda tu,takkan tak sampai-sampai lagi?" Jisung menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu.
"ARGK!"
"Tepat pada masanya aku cakap pasal korang,and korang muncul." Kata Jisung dengan nada yang lega melihat Seojin dan Areum kembali ke zaman moden.
Dan juga jatuh dengan keadaan yang amat kekok sekali.
"Yah,TAK CAKAP YANG NATANG NI BOLEH BAWAK GI BALIK MASA MODEN!" Seojin memarahinya.
"Yah,aku cakap dalam nota tu pun kira okey tau. Tak reti bersyukur ah kau." Kata Jisung lalu menjelingnya.
---
1 jam yang lalu..
"Kau rasa ayat Jisung ni boleh pakai ke?" Tanya Haelyn dengan waswas.
"Kalau kau rasa tak boleh pakai,memang tak boleh buat apa lah. Lagipun,dia memang tak berguna." Kata Haebin kepadanya.
"Jangan buat jawapan mengarut korang tu jadikan kita termakan dan akhirnya kita masih terperangkap dekat sini." Kata Jimin kepada mereka.
"Tapi Jisung kan still kawan kita-" belum sempat Seojin mahu menghabiskan ayatnya,Harin memotongnya.
"Kawan apanya? Jumpa pun tak pernah."
"-kalau Yeonmi tu boleh cerita lah." Sambung Harin.
"Tapi,Yeonmi dekat mana sekarang ni?" Tanya Jinhee.
---
"Yah,masuk akal ke Prof Jongdae tu actually rakan subahat Baekhyun?" Tanya Chanhee dengan risau.
"Banyak betul la pengaruh Baekhyun ni sampai Prof Jongdae pun terpengaruh." Kata Sunwoo pula.
"Korang salah." Kata Jaemin.
"-bukan Baekhyun yang buat Prof Jongdae macam tu,"
"-Prof Jongdae yang buat Baekhyun dengan yang lain tu jadi jahat." Kata Jaemin lagi.
"Ma-macam mana kau tahu?" Tanya Jaehyun dengan terkejut.
"Hack la apa lagi." Kata Youngjae sambil menaip sesuatu di laptopnya.
---
"Seojin,otak kau kan lain macam sikit. Jadi,kau nak guna ayat Jisung tu ke atau kita cari jalan penyelesaian yang lain?" Tanya Jinhee kepada Seojin.
"Sebab ada sesetengah daripada kita ni akan berkahwin lagi beberapa jam,dan kita kena keluar dari badan tuan puteri ni,baik kita guna je ayat Jisung." Kata Seojin kepada mereka.
YOU ARE READING
[C] walkin' in time 『시간 안에 걷다』
Ficción histórica"A-aku kat mana ni?" "Yah, Ryu Min! Kau dekat rumah la, kan kau lemas dekat sungai tadi? Memang kau dah lupa semua benda eh?" "Ha? Aku dekat muzium la!Dan, aku bukan Ryu Min! Aku Kim Yujin!" "Muzium? Apa benda tu? Kita kat zaman Dinasti Goryeo kau m...