🎎 scarlet heart : 13

56 14 174
                                    

---


"Yah Baekhyun,keluar lah. Aku ada bawak Haelyn. Kau boleh seksa dia,"

"-dengan bunuh aku depan mata dia." Kata Yeonmi dengan senyuman yang lemah.

---

"Yah,kenapa aku rasa takut pulak ikut diaorang ni?" Tanya Jimin kepada Haebin yang sedang fokus melihat di mana wajah seperti Yeonmi itu berada.

"Kau tak rasa kita kena ajak yang lain datang sini? Macam bahaya semacam je kalau kita biarkan dia dekat situ." Kata Haebin kepadanya. Jimin mengangguk.

"Aku call yang lain." Kata Jimin kepadanya.

---

"

Wah, tak sangka kau sanggup buat macam ni depan 'kakak' kau ni kan. Kata tak nak seksa dia, ni kau seksa dia, apa ni?" Tanya Baekhyun kepadanya sambil tersenyum sinis.

"Aku tak seksa dia, cuma aku nak hantar dia balik ke tempat asal." Kata Yeonmi.

Lantas Baekhyun mencekik Yeonmi.

"Sekali dia masuk masa moden, nama dia hilang. Bukan kau ke yang nak tu?" Tanya Yeonmi sambil tersenyum sinis.

"Kau ingat aku tak tahu rancangan kau?" Tanya Baekhyun.

"Jadi? Bunuh je lah aku. Kalau kau tak nak benda yang kau tak nak tu berlaku baik kau jangan apa-apakan dia."

"-sebelum aku bunuh kau lepas kau bunuh aku." Yeonmi tersenyum sinis ke arahnya.

---

"Semua dah ada kan?" Tanya Areum.

"Ada."

"Tapi kan korang. Kalau korang rasa detik hati korang tu yang mungkin agak gila, buat je yang korang fikir tu. Seojin, aku percaya kan kau untuk bab ni." Kata Jaehyun kepada mereka.

"Ha?"

"BUNUH JE LAH AKU!"

"TIKAM LA AKU DEKAT SINI JUGAK, DEPAN HAELYN, CEPAT LAH!"

"Kalau macam tu yang kau nak, aku tak ada pilihan."

BANG! BANG!

"YAH KAU NAK BUAT APA NI HA?!"

"S-SEOJIN!"

Darah berlumuran keluar dari mulut dan perutnya.

Namun dia hanya tersenyum.

"Haelyn, mulakannya."

"Youngjae, mulakannya jugak."

Kelihatan Park Yeonmi sudah tumbang dengan darah berlumuran di bahagian perutnya dan juga di dahi.

Seojin juga begitu.

"M-mwoya? BILA MASA ADA ORANG LAIN PERHATIKAN KITA NI?!"

"H-hyung, tu."

"Jaemin, maaf sebab buat macam ni!"

[C] walkin' in time 『시간 안에 걷다』Where stories live. Discover now