"Nanti aku tak ada, diaorang pun tak ada."
"Cakap je,"
"-naneun gongjuga anida."
---
"Puteri Areum,"
"Puteri Areum!"
"Kenapa kau panggil aku puteri ni?"
"Dah Puteri Areum kan puteri,"
"JAP KITA DEKAT GORYEO KE?"
---
Harin termenung seketika.
"Jadi, balik ke masa moden tu mimpi semata-mata jelah."
"HEOL!" Harin membaling batu ke arah sungai.
"Puteri Harin.."
"-tiba masa untuk perkahwinan Puteri Harin bersama dengan Wang Woojin."
"MWO?!"
---
"Kau ada panadol tak?" Tanya Haelyn kepada Sookyung.
"Panadol tu apa?" Tanya Sookyung kembali.
"HALAH LUPA PULAK DEKAT ZAMAN NI TAK WUJUD LAGI PANADOL."
---
"Kita kena jadi unik dan bengap macam Seojin." Kata Haebin.
"Jadi apa kata kita try rempuh pokok tu mana tahu boleh balik ke?" Kata Haebin bersendirian.
"HIKS, AKU TAK BERANI NAK REMPUH POKOK TU JXJSJQJQIJEWJW." Haebin menjadi seperti orang gila di hadapan pokok itu.
---
"Aku dah mati, aku dah mati." Kata Jimin sambil menutup matanya. Menggeleng-gelengkan kepalanya beberapa kali.
"AGAK LAH BENDA TU MIMPI STRESS AKU." Jimin menarik rambutnya.
---
"W-Wang Chanhee ada tak dekat bilik?" Tanya Jinhee dengan perasaan gementar.
"Bila masa wujud putera nama Chanhee ni puteri? Abang tuan puteri cuma Wang Seungcheol sahaja."
"Kau memang nak bagi aku pengsan jugak la dekat sini." Kata Jinhee lalu pengsan.
---
S
eojin berlari-lari di sekeliling perpustakaan itu.
"Tak mungkin, tak mungkin,tak mungkin." Seojin mencari buku-buku yang dia pernah merujuk ketika pertama kali mereka masuk ke masa goryeo itu.
"Kenapa diaorang kata Mingyu tak ada? Takkan dia terus hilang kot?" Kata Seojin bersendirian sambil menyelak helaian buku itu dengan pantas.
"Putera-putera raja yang dihormati kesemua rakyat jelata mempunyai 8 putera. Iaitu Wang Seungcheol, Wang Wonwoo, Wang Younghoon, Wang Minho, Wang Woojin, Wang Jinyoung, Wang Jeongin dan Wang Jeongwoo."
YOU ARE READING
[C] walkin' in time 『시간 안에 걷다』
Ficción histórica"A-aku kat mana ni?" "Yah, Ryu Min! Kau dekat rumah la, kan kau lemas dekat sungai tadi? Memang kau dah lupa semua benda eh?" "Ha? Aku dekat muzium la!Dan, aku bukan Ryu Min! Aku Kim Yujin!" "Muzium? Apa benda tu? Kita kat zaman Dinasti Goryeo kau m...